sâmbătă, 7 ianuarie 2017

Începând cu luna ianuarie 2017, toate pensiile militare de stat reglementate de Legea nr. 223/2015, cu modificările şi completările ulterioare, se majorează cu 5,25%, potrivit art. 59 alin. (1) din actul normativ menţionat

Așa susține Casa de Pensii a M.Ap.N. în comunicatul din data de 06.01.2017. Plus alte precizări. Comunicatul poate fi citit aici! Fiind redat la modul integral și mai jos! Alte date: procesul de recalculare a pensiilor militarilor continuă, la data de 03.01.2017 fiind recalculate aproape 1/3 dintre pensiile personalului din evidența M.Ap.N.

Atenție! Cum în perioada următoare urmează a fi achitate pensiile aferente lunii ianuarie 2017, rugăm persoanele cărora le-au fost recalculate pensiile si carora în urma recalculării acestea le-au fost diminuate - fiindu-le totuși menținut în plată vechiul cuantum (cuantumul mai avantajos), să precizeze dacă au beneficiat de indexarea acestui cuantum (mai avantajos) cu 5.25% sau dacă acesta a rămas nemodificat, fiindu-le "înghețate" astfel pensiile. Cu mulțumiri!


275 de comentarii:

  1. Atenție! Cum în perioada următoare urmează a fi achitate pensiile aferente lunii ianuarie 2017, rugăm persoanele cărora le-au fost recalculate pensiile si carora în urma recalculării acestea le-au fost diminuate - fiindu-le totuși menținut în plată vechiul cuantum (cuantumul mai avantajos), să precizeze dacă au beneficiat de indexarea acestui cuantum (mai avantajos) cu 5.25% sau dacă acesta a rămas nemodificat, fiindu-le "înghețate" astfel pensiile. Cu mulțumiri!

    RăspundețiȘtergere
  2. Precizarile sunt valabile pentru luna ianuarie 2017 intrucit din luna februarie se aplica OG data de guvern in data de 6.01 2017 care prevede eliminarea CASS si neimpozitarea pensiilor pina la 2000 lei brut.Peste 2000 lei se impoziteaza cu 16%.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu este OUG , este Legea de aprobare a PLx 335/2016 care se va aplica in luna urmatoare lunii in care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei ( posibil din februarie sau din aprilie 2017 daca legea va avea un parcurs normal ).

      Ștergere
  3. Fiind sarbatoare mare, un calduros "La multi ani!" tuturor Ioanelor si Ionilor!

    In alta ordine de idei, imi felicit si colegii de generatie, rași cu barda la desființarea pensiilor militare prin L. 119/2010, diminuați, "înghețați" etc. Pt. faptul că până la acest moment, toți raporteaza decizii de recalculare cu plusuri în medie cu cca. 30%. In principiu este vorba de persoane trecute in rezerva, intre anii 2004-2010.

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi ani si lui Vasale....ca nu ne mai ataca de pe satelitul XYT7!
    Mie nu a reusit sa imi fure votil klingonianul ala! Nici Smigel!

    RăspundețiȘtergere
  5. sa vedem ce vor face cu militarii iesiti la pensie in 2016. carora nu li s-a calculat pensia asa cum era legea 223 ci cu procentul de 60 si cu un sistem de callcul proportional ,ma refer la cei cu vechime mica si cumulata cu grupa de munca ,avand grad de capitan .O sa spuneti ca daca avea vechime mica asta e .,da ,dar au lucrat pana in 1995 in loc de munca care mai grea decat a unuia cu 25 de ani de birou ,la cadre ca exempl. Daca ii calcula pensia asa cum era legea promulgata ar fi fost altceva . Are o pensie de 11oo r ,Sa vedem ce zice noul ministru ca are in armata asa capitani in rezerva .SALE IE RUSINE ca nu vad pe nicaeri ca se discuta si de aceste pensii mici din armata .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa le punem in ordine. Ceva nu este in regula in ceea ce afirmi. Recalcularea acolo unde s-a facut, s-a efectuat avand baza de initiere tot 65% (OUG 57/2015 zice 65%, nu 60%). Exact ca la un militar pensionat in 2016.

      Acum, eu am 2 exemple de capitani "recalculati". Unul de la 2 000 la 3 200, altul de la 2 500 tot la 3 200. Pensionati in zona anilor 2006-2008. Ambii cu vechime cumulata (asta conteaza pana la urma) de cca. 40 ani.

      TU vorbesti de un capitan pensionat in 2016, cu pensia de 1 100 lei? Daca cumva NU vorbim de o alta situatie, gen faptul ca s-a pensionat medical, datele NU bat! In primul rand ca unui capitan pensionat in 2016, i se iau in calcul sporuri care NU existau inainte de 2014. Asadar, ar fi trebuit sa aiba o pensie mai mare decat cei 2 pensionati in perioada 2006-2010.

      In al 2-lea rand, fie ca este vorba despre un capitan pensionat in 2016 (sau 2017), fie ca este vorba despre un capitan REcalculat in 2016 (sau 2017), pensiile ar trebui sa fie teribil de asemanatoare! In niciun caz diferenta de la 1 100 la 3 200.

      In concluzie, luptam toti pt. revenirea la baza de initiere de 80%. Dar in cazul dat de tine, efectiv ceva NU bate! Ce vechime cumulata are capitanul tau? Dar efectiva? Ce OMM are? Care este ultima functie detinuta in cariera? Pt. ca eu am un fost subaltern, subofiter pensionat in 2016, fara mare functie - ceva stil loctiitor Cdt.Pl., fara mari sporuri, doar Plt.maj., vechime cumulata vreo 36 ani. Si pana si el are 2 400 pensie! Dupa ce ne dai datele lipsa, le punem in ordine! Ceva lipseste cu certitudine!

      Ștergere
    2. Misto!!
      are pensie ca a mea:(:( aprox aceeasi vechime cumulata....doar ca functia si gradul difera "un piculet"+ ceva sporuri in favoarea mea ca vedeti din poza unde am lucrat.....si pensia e la fel:plt.maj = lt col ??? s-ar parea ca asa este dupa nivelul pensiei:):)

      Ștergere
    3. E vorba de un căpitan trecut probabil în rezervă cu OuG 7 fără drept de pensie și care făcând acum vârsta de pensionare , i-a fost calculată acum pensia legea 223. Am și eu un amic cam in aceași situație, trecut in rezervă fără drept de pensie înainte de 1998, fără nici un OMM, grad lt. cdor, 18 ani vechime efectivă, căruia i s-a calculat in acest an o pensie de sub 1900 lei brut, procentul din baza de calcul ajungând la 74% cu tot cu vechimea cumulată peste 25 de ani ( 6 ani) și vechimea pentru pensia suplimentară de 3 %. A fost faultat un pic deoarece ID la vremea lui era de 18% în loc de 25% iar ambarcarea cheu era tot așa mai mică de 15 % și nu a avut nici soldă de merit.
      Nu mai știu povestea exactă a nepotului lui Brenda dar dacă s-a pensionat pe art.19 putea cere și calculul pe legea 263 iar dacă a lucrat suficient și bine plătit după trecerea în rezervă și pensia contributivă e mai mare ca cea militară poate să ceară încă acest lucru în termenul prevăzut de lege.
      Doamna speră și militează la revenirea legii 223 la baza de calcul inițială de 85%, caz în care astfel de pensii cu vechime efectivă între 10 și 20 de ani ar crește.

      Ștergere
    4. @ karadeniz 7 ianuarie 2017, 16:13. Interlocutoarea se exprima, astfel: "sa vedem ce vor face cu militarii iesiti la pensie in 2016. carora nu li s-a calculat pensia asa cum era legea 223 ci cu procentul de 60..."

      Ca atare, vorbeste de un capitan pensionat in 2016, nicidecum pe vremea OG 7/1998. Fapt pt. care i-am solicitat sa prezinte datele reale si complete. Altfel, presupunem ...

      Ștergere
    5. In 2016 s-a pensionat pentru ca atunci a făcut vârsta de pensionare. Din sistemul militar a plecat pe vremea ordonanței 7 dar fără drept de pensie. Pensia i s-a calculat anul trecut pe legea 223 dar cele 6 luni alese sunt din acea perioadă.

      Ștergere
  6. In MOf Nr 16/2017 sunt doua OuG:
    - ordonanta de urgenta privind unele masuri fiscal-bugetare precum si modificarea si completarea unor acte normative
    - ordonanta de urgenta pt modificarea si completarea legii 227/2015 privind Codul fiscal.

    RăspundețiȘtergere
  7. La multi ani!
    Urez:tuturor celor care poarta frumosul nume romanesc ION.Precum si derivatul din acesta:Ionel,Ionica,Ionut,Ioana.....samd!

    RăspundețiȘtergere
  8. informatii primite pe mail la ora 13 aprox. de la col(r)specialitatea finante MAI(pompieri)
    dupa indexarea cu 5,25%din ianuarie, in februarie urmeaza disparitia CASS impozitul se deduce la 2000lei si rezulta o crestere pt toti de 18,6% in februarie fata de dec 2016.
    Din iulie urmeaza cresterea soldelor(asta este doar o probabilitate,celelalte sunt sigure)....si implicit cresterea pensiilor
    PS M-am saturat de gargara si prostiile voastre.Incerc sa va informez cu date corecte si concrete
    Sper sa va placa ceea ce v-am spus:):)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @ Șerban
      Ca sa nu-ți faci calcule greșite mai bine urmează algoritmul :
      Pensie la 31 12 2016 plus 5,25 % x pensie la 12.2016 = pensie la 01.12 2017
      De la 1.02.2017 se calculează astfel:
      -Pensie la 01 01 2017 minus 1000 lei =pensie din care se calculează CASS prin imultire cu 5,5 % = x
      -Pensie la 01 01 2017 minus 2000 lei =suma din care se calculează impozitul prin înmulțire cu 16 % = y

      Cuantumul pensiei la 01 01 2017 (indexata cu 5,25 %) nu se modifica în urma scăderii CASS (x) și a impozitului pentru ce depășește 2000 lei (y).Creste doar netul cu suma x + y nu și brutul.
      Dacă x + y da 18,6 % calculează tu ca sa vezi dacă nu te-a păcălit dnul col financiar.
      Mărirea din iunie se va face numai dacă vor fi fonduri ca se aplice actualizarea cf art 60 conform.noii legi de salarizare programata a fi aplicata de la 01 06 2017.

      Ștergere
    2. Ce-ti mai place sa le complici!
      Suma deductibila in dec2016 si ian 2017 este 1052 nu 1000!
      In ianuarie indexare cu 5,25 dar platesti si CASS si impozit
      In februarie nu CASS!
      Daca ramanea ungurul tau de Ciolos si cu toti "romanii"/USR plus autistul de KWJ vedeai doar 1/2 din degetul mijlociu!
      Renunta oficial la banii astia pt niste aurolaci inteligenti, cum filozofai mai ieri!
      Cand esti pt cand impotriva asistatilor social!
      Eu sunt pt dar rezonabil si moderat....tu nu te definesti si esti doar ala-ndala!
      Vezi ce si cum este in Elvetia cu asistatii social, adica in ce conditii!

      Ștergere
    3. De unde ai scos asta cu conditionarea din iunie?....ai date?

      Ștergere
  9. Asta e indexare a pensiilor militare. Vai de mama lor de juriști de la CSP, care nu disting intre indexare și majorare.
    Majorare este cea dispusă de OUG 2/2017 pentru valoarea punctului de pensie, pentru civili.
    Cu astfel de confuzii, cum să mai ai încredere în interpretările date de Casa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai ia vezi: poate ii da pe ei afara si te angajeaza pe tine.....ca la gulgute esti "bun"

      Ștergere
    2. @ Huhu Rezea 7 ianuarie 2017, 14:30. Tocmai tu, juristu' nr. 1 al militienilor sa o comiti asa de rau? Vezi ca te corecteaza fix o ... portocalie blonda. Care zice asa: "Anul acesta inflația este negativă (-0,6%) și legea precizează că în acest caz nu se ia în calcul la indexarea cu 100% a inflației. Creșterea reală a salariului mediu brut pe economie este de 10,4%, așadar, pensiile vor crește cu jumătate, adică cu 5,2% în anul 2017”, a explicat Andreea Paul. Aici http://www.libertatea.ro/stiri/stiri-interne/pensiile-vor-creste-de-la-1-ianuarie-2017-cu-52-53-1663502

      Asadar, M.Ap.N. se exprima chiar corect. Indexarea NU reprezinta majorare, asta este clar, ci doar actualizare cu rata inflatiei. In acest am inflatia fiind negativa, NU exista nicio indexare.

      In schimb, cresterea reala a castigului salarial mediu brut realizat, este MAJORARE. Iar 50% din aceasta este 5.25% si este tot MAJORARE!

      "Legea 223/2015, Art. 59
      (1) Cuantumul pensiilor militare de stat se INDEXEAZA anual cu 100% din rata medie anuala a inflatiei, la care SE ADAUGA 50% DIN CRESTEREA REALA a castigului salarial mediu brut realizat".

      ∫(INDEXARE = LULA) + (MAJORARE 5.25%) = MAJORARE 5.25%. Bine?

      PS: (Ai vazut ca am bagat-o si in ∫ integrala! Si tot asa iese)

      Ștergere
  10. Hai mai huhu!! ce te tot *aci pe tine?? siiii asa degeaba pt reclame??

    RăspundețiȘtergere
  11. @huhu
    te doare pe tine "la basca" de militari.....si nici macar acolo.

    RăspundețiȘtergere
  12. @R 26500
    vrei sa-ti trimit o decizie a col. de mai sus(pompieri) de 8mii 6sute si ceva de lei brut? sau 7064lei net?
    A primit-o in 2 Noe 2016 plus pensiile corespunzatoare+restantele de la 01.01.2016

    Da sau NU?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar nu ne intereseaza. Treaba a fost elucidata. Unora le creste pensiile, altora le scade pensiile. Am stabilit si un fel de algoritm: cresterile sunt cu atat mai substantiale cu cat anul pensionarii este mai aproape de 2016. Scaderile sunt cu atat mai abrupte, cu cat anul pensionarii este mai indepartat de 2004. Oricum, ceva in genul asta!

      Ștergere
    2. Mda...unora le "creste" altora le "scade".....ca ie mai multi

      Ștergere
  13. PS restantele insumeaza 2483lei/luna de la 01.01.2016
    suna bine nu-i asa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. @avianyc
      am decizia lui de pensie datata 02.11.2016 si am permisiunea sa o postez.....olescu inca nu mi-a dat permisiunea sa i-o trimit.Restul e gargara
      O vrei tu pe mail personal? nici o problema

      Ștergere
    5. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
    6. Hai pa!!
      am incercat sa fiu de ajutor cu documente oficiale....dar daca nu se poate ,asta e!Succes!!.....ramanem doar la barfe? doar atat?

      Ștergere
  14. Doru Șerban, in legătura cu col(r.) pompas, datele sun corecte, dar cu o mică rectificare - logistica nu financiar, este totuși o diferența.

    RăspundețiȘtergere
  15. @fireman
    poate am gresit specialitatea,dar calculele sunt corecte?...asta conteaza

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, asta am spus si eu, datele sunt corecte, dar daca pompasul nu era logistic ci finantist, pensia era mult mai mare datorită sporului cfp 20%, adică cu aproximativ 500 lei net.

      Ștergere
    2. Tot ce este in afara elementului luptator direct la cei normali este logistica! Inclusiv asistenta si asigurare medicala.

      Ștergere
  16. @ Ole
    Ar trebui sa le dea cineva in cap cu formularea de la 1.
    Corect era indexare.
    Indexare in sensul legii art 59 însemnind cumulul intre 100% rata inflatiei si 50% din cresterea SMB = indexare.
    Bîntuie superficialitatea peste tot.
    De aceea in unele cazuri se foloseste formula ”indexarea nu constitue majorare”

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hai ca faci si tu ca Huhurez! Formularea este corecta! Indexarea este NULA in acest, intrucat inflatia a fost NEGATIVA! Aia 5.25% reprezinta altceva: 50% din cresterea reala a salariului mediu brut. Asta este deja MAJORARE!

      Daca aduni 0 (zero)% INDEXARE cu 5.25% MAJORARE urmare a cresterii salariale, tie iti rezultat final INDEXARE sau MAJORARE?

      Art. 59 (1) cuprinde 2 notiuni distincte: INDEXARE este una, plus un ADAOS care NU mai este indexare, ci MAJORARE functie de cresterea reala a salariului.

      "Legea 223/2015, Art. 59
      (1) Cuantumul pensiilor militare de stat se INDEXEAZA anual cu 100% din rata medie anuala a inflatiei, la care SE ADAUGA 50% DIN CRESTEREA REALA a castigului salarial mediu brut realizat".

      ∫(INDEXARE = LULA) + (MAJORARE 5.25%) = MAJORARE 5.25%. Bine?

      PS: (Ai vazut ca am bagat-o si in ∫ integrala! Si tot asa iese)

      Ștergere
    2. :)))
      Are si dreptul si fac. Th?!

      Ștergere
    3. Cuantumul pensiilor militare se indexeaza cu o suma formată din 100% rata inflatiei plus 50% din creșterea salariului mediu brut. Aceasta suma rezultata reprezinta indexare. Creștere avem atunci cand creste solda celor activi.

      Ștergere
    4. @ svio 7 ianuarie 2017, 19:52. Ei, na! "Legea 223/2015, Art. 59
      (1) Cuantumul pensiilor militare de stat se INDEXEAZA anual cu 100% din rata medie anuala a inflatiei, la care SE ADAUGA 50% DIN CRESTEREA REALA a castigului salarial mediu brut realizat".

      Cu actualizarea, ai dreptate. Aceasta este tot MAJORARE. Ca atare, L. 223/2015, contine 2 modalitati de MAJORARE: 50% DIN CRESTEREA REALA a castigului salarial mediu brut realizat, precum si prin ACTUALIZAREA soldelor. Si asta am stabilit la facerea legii ca daca am fi ramas doa cu ACTUALIZAREA functie de solde, exista riscul sa o luam in mana si sa asteptam vreo 200 ani sa existe vreo majorare de solde. Asa am impuscat sigur macar un iepure, din 2 posibili.

      PS: Plusul ala "50% din creșterea salariului mediu brut" NU are nicio legatura cu rata inflatiei, deci nici cu indexarea. Opereaza independent de indexare/rata inflatiei. Spre deosebire de indexare care nu inseamna decat mentinerea puterii de cumparare, acest PLUS este majorare pura!

      Ștergere
  17. @ Ole
    Faci confuzie pe art 59 intre indexare si majorare.
    Suma rezultata se calculeaza dupa formula 100%rata inflatiei + 50% din cresterea SMB
    -rata inflatiei se ia de la INS an anterior
    - Cresterea SMB se face dupa o formula si se transforma in procente
    Cele doua procente se insumeaza si rezulta valoarea cu care se indexeaza pensiile civile si militare. Ca atare nu figureaza niciun termen ”majorare” in fraza.
    Majorarea are un alt efect si nu este folosit ca termen in art 59.
    Ea se precizeaza prin OG si actioneaza asupra VRS (valoarea sectoriala de referinta)
    Deci după ce a scris ”ziarista ” de la comunicare ar insemna ca se mareste VRS cu 5,25% (adica 197,..... + (197,...x5,25%).
    Sper ca ai inteles miscarea. De aici formula precum ca in unele cazuri ”indexarea nu constitue majorarea VRS”. Nici in acest caz indexarea nu constitue ”majorarea” VRS. Este doar o indexare in baza art 59.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tu faci confuzie! Indexarea este dependenta strict de INFLATIE! Legea zice ca se adauga 100% rata inflatiei. Numai ca in 2016, rata inflatiei a fost negativă (-0,6%) și Țlegea precizează că în acest caz nu se ia în calcul la indexarea cu 100% a inflației. Creșterea reală a salariului mediu brut pe economie este de 10,4%, așadar, pensiile vor crește cu jumătate, adică cu 5,2% în anul 2017”, a explicat Andreea Paul. Aici http://www.libertatea.ro/stiri/stiri-interne/pensiile-vor-creste-de-la-1-ianuarie-2017-cu-52-53-1663502

      Blonda portocalie, desi cotofana, este totusi economista! Asadar, indexarea este LULA pt. acest an. Dar tot legea spune ca la indexarea, adica la LULA, SE ADAUGA 50% din cresterea reala a salariului nediu brut pe economie aferent anului anterior. Si care este de 5.25%, aceasta fiind majorare. Salariile au fost MAJORATE cu 10.4% in 2016, asa ca la pensii se adauga 50% din aceasta MAJORARE!

      Nu inteleg ce este greu de priceput! Daca rata inflatiei ar fi fost sa zicem 2%, pensiile s-ar fi indexat cu 2%. La care se ADAUGA 50% din cresterea salariului mediu brut, adica 5.25%. Prima componenta este INDEXARE, a 2-a este MAJORARE. Cum NU a exista inflatie anul trecut - adica a fost negativa chiar, in acest an NU exista INDEXARE. Cu toate acestea, pensiile tot cresc, dar NU din cauza INDEXARII, ci a MAJORARII salariului mediu brut in anul 2016.

      In anul anterior, pensiile au fost si indexate cu rata inflatiei si majorate cu 50% din cresterea salariului mediu brut. Dar in acest an, NU au de ce sa fie indexate neexistand inflatie, ramanand doar majorarea de 50% din cresterea salariului mediu brut!

      Ștergere
    2. auzi ,faci si tu ca Mares.
      Daca a scris aia o prostie pentru nestiutori ca sa se deaa mare tu ai si luat-o de buna. La cite prostii a debitat asta sau altii ca ea nu merita sa-i publici troncanelile. Calculul ala il poate face oricine cunoaste valorire SMB in cauza de la INS.
      Crezi ca aia stia de art 59 ,ea stia sa atace militarii.
      Daca o intrebi in particular iti spun sigur ca te trimite la specialisti ...... stii bine.....

      Ștergere
    3. Uite cum se interpreteaza corect după limbajul tau
      ”pensiile cresc cu indexarea anuala a pensiilor 5,25%”
      Majorarea punctului de pensie este ceea ce face guvernul acum prin cresterea fara elemente de referinta la baza a punctului de pensie de la 917,5 la 1000 lei
      Asta este majorare dar nu se aplica si pensiilor militare.

      Ștergere
    4. @ Ai un dar de a te contrazice. Uite aici de specialitate http://www.capital.ro/majorarea-pensiilor-de-la-1-ianuarie-s-a-aplicat.html. Pensiile NU au au fost INDEXATE ca NU am avut inflatie. Dar a fost MAJORAT punctul de pensie cu 5.25%. Aceasta majorare este de 50% din cresterea salariului mediu brut. Noi NU avem puncte de pensii, dar L. 223/2015 a prevazut tot majorare de 50% din cresterea salariului mediu brut.

      Asdar, nici o pensie NU a fost indexata - nici civila, nici militara - intrucat NU a exista inflatie, si toate pensiile - fie civile, fie militare, au fost MAJORATE cu 5.25%.

      Ce este asa greu sa recunosti ceea ce este si negru pe alb si evident?

      Ștergere
    5. Tu crezi ca ziaristii disting intre ”indexare ” si ”majorare ”in sensul legii.
      La cite troncaneli dau inclusiv pe tv pina ajung prin dezbate aproape de adevar te ingrozesti.

      Ștergere
    6. Asa au scris si in OG 99 dar nu-i corect in acceptunea art 59. Poate a celui din 263 , nu am verificat.

      Ștergere
  18. Iata de ce NU merge treaba! Guvernul SCAPĂ o INFORMAȚIE BOMBĂ: Serviciile secrete de 6 ORI MAI NUMEROASE decât Securitatea lui Ceaușescu!

    "Conform informațiilor publice, Ministerul de Interne are 130.000 de angajați, iar Ministerul Apărării 75.000, adică 205.000 în total. La Ministerul de Interne intră în datele publice menționate și angajații serviciilor secrete, în special celebra unitate Doi și un Sfert. La fel și în cazul angajațiilor serviciilor secrete de la Ministerul Apărării. Făcând un calcul simplu reiese că celelalte servicii de informații au un total de 55.000 de angajați la SRI, SIE, STS și SPP. În decembrie 1989, toate direcțiile Securității Statului, inclusiv cele de la Interne și Armată organizate în cele 6 direcții ale Securității, aveau un total de 14.500 de angajați".

    55 000 reprezinta groaznic de mult! In conditiile in care armata are numai 75 000 de membri. Acest fapt scoate la iveala o schema monstruoasa: pupilelor care nu au avut loc de munca prin Romania, li s-a mai creat un post pe ștat la servicii. Si asa avem 55 000 de securisti! Una peste alta, este si de coma, dar si sfidator! Macar sa fie rentabili la ceva, dar ceea ce se intampla demonstreaza exact contrariul!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Link

      http://www.flux24.ro/exclusiv-guvernul-scapa-o-informatie-bomba-serviciile-secrete-de-6-ori-mai-numeroase-decat-securitatea-lui-ceausescu/

      Ștergere
  19. COLEGULE de banca - Multe impliniri, fericire și pensie lunga!
    La fel tuturor Ionilor, Ioanelor și care orice mai fi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La multi ani, Mirele! Sa aveti un an bun!

      Ștergere
  20. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  21. STAT POLITIENESC , nu vedeti ca "pusca si caciula lata" vrea sa devina tiran al RRomanikai? Are nevoie de forte loiale prezidentiale.

    RăspundețiȘtergere
  22. Opinia unui general:
    http://adevarul.ro/international/statele-unite/nici-romania-armata-nu-trebuie-premiu-politic-1_586fee9d5ab6550cb82750c2/index.html
    "În ultimii 10, 12 ani, în România a intrat vrajba între categoriile profesionale şi cele sociale. Pe parcursul acestei perioade şi armata a fost supusă unor tendinţe de denigrare.
    Primul atac la adresa armatei române a fost făcut tot legat de pensie, în aprilie 2001, când a fost elaborată legea 164 pentru stabilirea pensiilor militare. Acolo se stipula clar, la un articol distinct, că pensionarilor militari li se va recalcula pensia potrivit prevederilor legale. Dar, printr-o ordonanţă de guvern, premierul de atunci a scos această prevedere şi au fost militari care au rămas cu pensii mai mici decâr foştii lor subordonaţi.
    A doua încercare a fost la sfârşitul anului 2010, începutul anului 2011, când au fost micşorate toate pensile militare.
    A treia încercare este acum. S-a elaborat legea din 28 decembrie 2015, care a intrat în vigoare pe 1 ianuarie 2016 şi vizează recalcularea pensiilor. Drept urmare unele pensii s-au dublat, pe timpul campaniei electorale...
    Discriminarea este făcută pe următorul principiu. Celor care au ieşit la pensie, până în anul 2007, li s-au micşorat pensiile."
    ...hm, ...e general, si mai sunt, dar se exprima in spatii ...ascunse !!!

    RăspundețiȘtergere
  23. @ R 26500
    Daca tot s-a umplut tara de multinationale in lipsa capitalului autohton concurent ar insemna ca in caz de un atac iminent astea ar trebui si aparate.
    Daca tot suntem noi ”nesimtiti” ce rost ar avea sa le aparam noi. Sa le apere ei sau cei cu ,comisionul. Daca vor sa fie aparati ,conducatorii ”nesimtitilor” sa perceapa legal o taxa care sa fie varsata pentru aparare care apoi sa fie folosita pentru plati salarii ,pensii si dotari.
    Daca nu platesc ,pa si pusy direct catre Honolulu,etc.
    S-apoi sa si le apere cu babele ce mai ramin pe aici.
    Ce zici?
    Se poate pronunta si javra blanoasa iesita la vînat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @avyamuci, mai ...mna-tii, tu nu esti sanatos pana nu te iei de mine, chiar esti dependent de injuraturile mele , te dai la lactatele mele?
      "Se poate pronunta si javra blanoasa iesita la vînat.""-explica-te javra securistoida!

      Ștergere
  24. R 26500
    Am descoperit de unde vine greseala de interpretare.
    Art 102 din L263 care reglementeaza satbilirea valorii punctului de pensie nu foloseste termenul ”indexare” decît ”majorare”. Ca atare Vass la asta s-a referit.
    Legea pensiilor militare reglementeaza creserea pensiilor prin doua metode ,indexare-art 59 si actualizare .....art 60.
    Art 59 nu uzeaza de termenul majorare ,art 102 din L 263 foloseste doar temenul majorare.
    Nebagând de seama au folosit termenul de majorare in ordonanta si pentru pensiile militare ceea ce ar insemna ca majorarea se face la VRS (cazul art 60 -actualizare).
    Asa stiu ei sa fie atenti apoi incurca lucrurile. De asta lumea este derutata.
    Vezi L263
    art 102 al 1
    ”(2) Valoarea punctului de pensie se majorează anual cu 100% din rata medie anuală a inflaţiei, la care se adaugă 50% din creşterea reală a câştigului salarial mediu brut realizat.”
    Ca la noi la nimeni.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai bine mergem la esenta! INDEXAREA cu RATA INFLATIEI = DEVALORIZAREA MONETARA. Au acoperit-o cu 100%. In ceea ce priveste pastrarea puterii de cumparare si pt. pensionari, majorarea ar fi trebuit efectuata nu cu 50% din cresterea salariului mediu brut, ci fireste ... cu 100%. Este evident ca la cresterea cu 50%, pensiile raman an de an mai mult in urma salariilor. Asa ca civilii au fost pacaliti prin L. 263/2010, iar noi prin L. 223/2015.

      Acum! Noi totusi am fost isteti cu majorarea prin ACTUALIZARE, functie de cresterile soldelor! Chestia asta compenseaza de fapt majorarea de numai 50% din cresterea salariului mediu brut! Problema este ca si astia sunt escroci, si NU majoreaza soldele.

      Legat de ultimul aspect, si acum stau si ma gandesc cat de escros a putut fi guvernul Ponta, marind salariile cu 10% la militarii activi, exact cu o luna inainte sa intre in vigoare L. 223/2015 (atunci cand s-a marit si la medici etc. - dec. 2015). Ne-a ras ACTUALIZAREA la mustata. Si la misto! Nu putea sa faca majorarea soldelor la militari o luna mai tarziu sa prindem si noi trenul? Ba da, dar NU a vrut!

      Pe viitor, vom vedea! Intrucat dupa cum stau lucrurile, la civili le mai baga 9% din vara, noua ...lula. Asa ca trebuie sa marsam prin orice metode pe majorarea soldelor militarilor in activitate. Altfel ramanem de ... caruta!

      Ștergere
    2. Pai, asa a fost gandita!!! Nu te-ai prins?

      Ștergere
  25. Răspunsuri
    1. hîîîîrș, in tîrș ca sunt ”teroliști”

      Ștergere
  26. Legea 263
    Art 102 ” (2) Valoarea punctului de pensie ”SE MAJOREAZĂ” anual cu 100% din rata medie anuală a inflaţiei, la care se adaugă 50% din creşterea reală a câştigului salarial mediu brut realizat.”
    Legea nr. 223/2015
    Art. 59 „(1) Cuantumul pensiilor militare de stat ”SE INDEXEAZĂ” anual cu 100% din rata medie anuală a inflației, la care se adaugă 50% din creșterea reală a câștigului salarial mediu brut realizat.”
    Deci pensiile militare ”se indexeaza ”iar cele civile ”se majoreaza”.
    Guvern de tehnocrati !!! Og 99 este redactata gresit si ar trebui dupa ce spun acolo majorat VRS.
    Ca la noi la nimeni.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. シャベルを取り、死体を掘り起こして、私を撃つ、彼女に性交を保持し、くそったれて下さい!

      Ștergere
    2. tigri2 7 ianuarie 2017, 22:03. شما بر روی زبان پرز؟

      Ștergere
    3. Gelule tu ai fost cumva satrap de-al lui Darius acum 2500 de ani?

      Ștergere
  27. Si ca un raspuns la @tigri2
    Cititi Programul de guvernare PSD. Sectiunea aparare. Asa ceva nu am mai citit in alte programe politice. Bine dezvoltat...pus la punct de un specialist in materie. Are, insa, multe hibe! Una, greu de inteles cum au scapat-o: rezerva armatei...Pentru celelalte elemente ale securitatii nationale, tratate in capitol aparte, pe arme, abordarea este diferita, chiar in debut, subliniindu-se ca aceste forte constituie elementul esential (!?!?!?) ...iar, prin exemplificare, rezulta un aport mai substantial la misiunile exterioare (???) ...marog, alt scrib, de la ei!!!(mai aplecat si mai inteliugent!)
    Asadar, noi nu existam! Trecem inapoi pe contributiva!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Avem un bataliobn de fosti militari in parlament, in structurile statului si o droaie de trepadusi pe acolo, chiar niciunul nu vor sa ne ajute sa faca lobi, sa propuna , sa-i traga de maneca???

      Ștergere
  28. Pai cu ce ne ajuta pe noi sau pe activi cumpararea de curvete expirate, care nici pe centura nu mai fac fata, sau de avioane la mana a IIIa pe cand noi , acum 27 de ani ajunsesem sa fabricam supersonice???

    RăspundețiȘtergere
  29. Bomba guvernului este din luna mai când erau 1.219.335 de persoane plătite din fonduri publice.
    Am pus într-un comentariu acum câteva zile un document publicat de ministerul finanțelor publice privind numărul de bugetari existenți în luna noiembrie 2016. http://www.mfinante.ro/salariati.html?pagina=domenii
    Acest număr era de 1.189.921 deci cu 29.414 mai puțin, scăderea fiind datorată mai ales pensionărilor iar grosul acestora sunt cele de la Apărare și Ordine publică, unde angajările pe posturile rămase vacante se face mult mai greu, de regulă anul următor, după ce termină absolvenții școlilor militare, pentru acele posturi ce se ocupa prin filiera directă, chiar și pentru filiera indirectă este nevoie de un anumit timp pentru cursurile de formare.
    In documentul din noiembrie mu mai există o cifră totală pentru apărare și rodine publică ci sunt enumerate ministerele:
    Ministerul Apărării Naționale - 73.136 iar aici intră si civilii.
    Ministerul Afacerilor Interne -128.135
    Serviciul de Protecție și Pază -1.539
    Serviciul de Telecomunicații Speciale- 2.581
    Nu apar SRI și SIE dar cum MAE, prin care acționează in principal SIE, are 2251 de oameni rezultă că SIE nu poate avea mai mulți ca aceștia ci probabil undeva la cel mult 1000-1500 de oameni.
    Ziariștii care au făcut calculele în vară au omis sa-i pună in structurile de apărare și ordine publică și pe funcționarii din sistemul administrației penitenciarelor și alte câteva mii de militari amestecați prin alte structuri ale administrației publice.
    Dacă-i scădem și pe aceștia rezultă că SRI-ul are undeva la 12-15 mii de oameni, oricum o cifră imensă raportată la cifrele (publice ) ale altor țări din UE.
    Din acel grafic din luna mai importantă mi se pare diagrama câștigurilor salariale unde vedem că la salariu mediu de bază apărarea și ordinea publică sunt pe locul 3 din coadă din 16 categorii de bugetari, mai jos ca ei fiind doar asistența socială și personalul contractual din administrația locală.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La decretarea starii de urgenta/ necesitate pt inlaturarea efectelor calamitatilor cum actioneaza acest personal nedeclarat de 12-15000 sub acoperire?Aha acum inteleg deci cei care lucreaza acum la deszapezire dar nu au veste personalizate cu apartenenta la structura ,inseamna ca sunt baietii nostri cu ochi albastri!

      Ștergere
  30. Imi spunea cineva ca moldovenii sunt cei mai destepti romani, pt ca sunt singurii care-si aduc aminte ce au facut in copilarie.
    Dupa prerea mea cel mai destept roman este Ghita, isi aduce aminte tot ce a facut in copilaria, adolescenta si tineretea colaborarii cu anumite entitati.
    Stau la portita, ma uit la campul tactic si mizez pe Ghita.
    Il vad in Play-off cu sanse mari de a castiga campionatul sau juca in cupele europene, iar adversarii ii vad in Play-out cu sanse mari de intrare in insolventa, posibil chiar faliment sau retrogradarea intr-o liga inferioara.
    Am o nedumerire, oare lui Ghita i-o indexeaza sau i-o mareste.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Discutam cu niste amici buni, familiarizati cu povestea mafiei italiene. Macaronarii au avut nevoie de cca. 55 ani sa scape de partea cu impuscaturi. Cam prin 2 000 au scapat. Stii de ce? Mafiotii macaronari au evoluat si ei, observand spre anul 2 000 ca undeva in est, adica in Romania, exista o mafie fara pistoale, dar care functioneaza mai eficient decat a lor. Mafia institutionalizata!

      De atunci mafiotii macaronari incearca sa ii copieze pe ai nostri! Nu au nicio sansa, suntem cu 2 000 ani inaintea lor! Inaintea tuturor!

      Ștergere
    2. :) El nu mai are nevoie de nici, nici! N-are nevoie deloc!

      Ștergere
  31. A. Dex indexare: corelatia variatiilor unei valori , cu valoarea elementului/elementelor de referinta.
    Indexarea pensiilor militare: corelatia pensiei cu inflatia si salariul mediu pe economie.
    Din enuntul art.59/legea 223/2015 indexarea produce in toate situatiile o marire a pensiei militare de stat.
    B. Dex majorare: a face mai mare ( un pret, un salariu, o pensie,etc.) a spori, etc.
    Concluzie:
    Indexarea pensiilor militare cf art.59/legea 223/2015 in toate situatiile produce o majorare a pensiilor militare de stat, asa ca in loc de indexare putem spune majorare, cu conditia specificarii elementelor de referinta.
    O majorare a pensiei nu este intotdeauna cauzata de indexarea pe baza unor elemente de referinta. Ex : majorarea pensiei militare datorita algoritmului de calcul, prin introducerea OMM in baza de calcul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Putem spune ca indexarea se aplica cuantumului pensiei pe cand majorarea se aplica elementelor componente ce duc la stabilirea pensiei. Pana la urma amandoua duc la majorarea pensiei. Este important din punct de vedere juridic, daca este indexare sau majorare, pentru a se aplica cadrul legislativ corespunzator.

      Ștergere
  32. Ca să aveți liniște sfatul meu ar fi să -i dați "mandat în alb " ca sa poată negocia neîngrădit în spiritul democrației de Tiliorman și Ialomi_cioara.
    Poate încă nu a abandonat nici programul partidului a cărui membru fondator a fost și prin care se prevedea printre alte nastrusnicii și naționalizarea a tot ce mișcă!!!!!!!!!!!
    Probabil totul în scopul de a fi bani pentru pensiile militare!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Las-o mai moale raspandacule , nu mai tine propaganda de tip securitate.

      Ștergere
    2. Avianyc...>>>Nicolae=Nic, avia de la aviatie sau T avia , o combinatie rezultata din Octavian ^aviatie ,ia zi, impostorule?

      Ștergere
    3. botrîne comander, mai.....studiază !!!!!!! de jumatate

      Ștergere
  33. Mai bine va ganditi la cei carora nu li s-au recalculat pensiile, ei au ultima decizie tot pe legea 263.Lor nu ar trebui sa li se aplice majorarea tot la punctul de pensie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De la 01.01.2016 toate pensiile aflate in plata devin pensii militare (L223). Drept consecinta, chiar daca nu au fost recalculate, nu se poate aplica majorarea punctului de pensie (L263).

      Ștergere
    2. Nu conteaza cum au ultima decizie! Tot ce era in plata la 01.01.2016 au devenit pensii militare de stat. Din pix! Recalcularea a urmat ulterior, dar pensii militare avem de la 01.01.2016. Cu sau fara recalculare. Ca cele recalculate sunt adevaratele pensii militare, este real. Dar legal si ceea ce avem in plata nerecalculatii, sunt tot pensii militare de stat.

      Majorarea NU poate fi efectuata la punctul de pensie, din moment ce de la 01.01.2016 noi avem pensii militare de stat! Fiind ilegal sa aplici majorarea la puncte de pensii, din moment ce noi nu mai avem de-a face cu punctele de pensii. Daca nu pot face si recalcularea, pur si simplu adauga 5.25% la cuantumul pensiei actuale, chiar daca acesta are la baza un calcul contributiv, urmand ca pe viitor sa procedeze la recalculare urmand algoritmul L. 223.

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    5. @ tigri2 8 ianuarie 2017, 10:57. Eu zic ca NU! Nu au cum sa se supuna cutumelor legii-mama, ce ai? Din moment ce cuantumurile existente in plata si doar aceste cuantumuri, sunt d.p.d.v. legal pensii militare de stat in intelesul L. 223/2015? Gata, am iesit din cadrul L. 263/2010.

      In acceptiunea ta, stii ce ar insemna? Pai suntem o gramada carora NU ni s-au recalculat pensiile. Ultimele cuantumuri in plata sunt in baza L. 241/2013. Adica, le-am avut diminuate si ni s-au reintregit in baza L. 241/2013. Daca astia fac cum zici TU si acel Mos Alecu, asta inseamna ca ne indexeaza pe puncte in baza L. 263/2013 si rezulta un cuantum INFERIOR celui aflat in plata. Nu ni se mai poate aplica iar L. 241/2013, intrucat este deja ... abrogata!

      De fapt, mergem prea departe! Totul este clar! In cazul celor NERECALCULATI, sumele in plata acum sunt considerate pensii militare de stat, cf. prevederilor L. 223/2015. De la acest moment (01.01.2016), asupra respectivelor pensii NU mai poate actiona decat L. 223/2015 pricind pensiile militare de stat. Nicio alta lege de pensii NU mai poate actiona asupra unor pensii care oficial sunt militare de stat, de un an de zile.

      Asa daca ma iau dupa tine, poate actiona asupra lor si Decretu; 217/1977 sau prevederile de pensionare pt. magistrati sau orice alta lege au chef astia?

      Nu, totul este clar! Chiar daca NU avem pensii recalculate, acestea sunt considerate cu tot cu cuantumurile lor actuale, pensii militare de stat! In acest caz indexarea NU mai poate actiona pe puncte de pensii, intrucat pensia militara NU are puncte de pensii! A aplica indexarea pe puncte de pensii la o pensie devenita militara, inseamna a aplica o alta lege, respectiv 263/2010, asupra unor pensii devenite deja de un an militare de stat. Nastrusnicie si ilegalitate ca asta, nici ca exista!

      L. 223/2015 este clara in acest sens! Toata pensia militara in plata se indexeaza cu 5.25%. Militara fiind si cea recalculata si cea nerecalculata!

      Legea spune, nu eu: "ART. 109 (1) Pensiile militarilor, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special recalculate în baza Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, cu modificările ulterioare,
      revizuite în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/2011 privind stabilirea unor măsuri (...) DEVIN pensii militare de stat şi se recalculează potrivit prevederilor
      prezentei legi (...)".

      Clar, NU? De la 01.01.2016, TOTI AVEM PENSII MILITARE DE STAT, NU CONTEAZA DACA SUNT RECALCULATE SAU NU INCA! Si TU operezi asupra acestor pensii cu L. 263/2010 privind sistemul public?

      Ștergere
    6. Crezi ce vrei, noroc ca legile nu sunt dupa crezul tau!

      Ștergere
    7. @Ole & tehnocrat
      In aceasta idee am atentionat ca atit OG 99 /2016 data de tehnocrati in privinta pensiilor militare cit si comunicatul CSP sunt gresite.
      Atita timp cit sub orice cuantum recalculat sau nerecalculat pensiile stabilite anterior datei de 31 12.2015 au devenit pensii militare de stat incepînd din 01.01 2016, in baza art 59(1) atit guvernul tehnocrat cit si CSP trebuia sa foloseasca in formulare termenul corect ”SE INDEXEAZA” fiindca indexarea actioneaza juridic asupra cuantumului final al pensiei ,salariului,pretului etc(adica asupra cuantumului final al tuturor pensiilor militare) pe cind termenul ”SE MAJOREAZA” pe linga ca in mod corect nu exista in formularea art 59 atita timp cit pensiile militare beneficiaza si de ”MAJORARE” prin intermediul art 60 (actualizare) el ca termen in juridic actioneaza in mod direct doar asupra bazei de calcul din care provine cuantumul respectiv. Majorarea in dex juridic inseamna cresterea cuantumului final la ceva(pensie,salariu,pret) prin aplicarea unor procente la baza de calcul din care provine acel cuantum (punct de pensie la pensiile civile ,VRS (valoarea sectoriala de referinta)la pensiile militare care apoi influenteaza/se aplica/modifica prin ”crestere” elementele soldei de baza-functie ,grad,gradatii,SM.IC,ID, cf L138 si functie,grad,gradatii IC cf L284 neaplicata).
      @ tehnocrat
      Niciodata OMM nu a fost inclus in baza de calcul (formula de calcul) a pensie. OMM s-a aplicat întotdeaauna pe orice lege la baza de calcul rezultata din formula.
      Ceea ce spui despre OMM este valabil pentru cps care a fost inclusa in baza si o parte se pierde.
      Daca se va ridica stacheta de pornire la 80% si se va limita la 100% atunci se va produce fenomenul la care faci referire,adica va fi un fel de talmes balmes.

      Ștergere
    8. @ avianyc 8 ianuarie 2017, 11:36. Mai, hai sa fie prin absurd! Dar TU stii ce ar insemna asta? Ca in aceste zile trebuie RECALULATE toate pensiile militarilor! Daca MAJOREZI baza de calcul, automat faci RECALCULARE. Iar REALCULAREA nu poate fi efectuata decat in baza L. 223/2015.

      Ce zici, pana pe 15 ianuarie, RECALCULEAZA astia 55 000 de pensii? In conditiile in care au recalculat 21 000 in 6 luni? Ca sa iti confirme tie supozitiile?

      Ștergere
    9. @ OLe
      Eu am spus doar ca atit in OG 99/2016 cit si in comunicatul CSP s-a folosit gresit termenul inexistent in art 59 ”SE Majoreaza” in loc de termenul legal cf art 59 si cu alta semnificatie ”Se indexeaza” (adica prin indexare cresc toate cuantumurile in plata apensiilor devenite militare dupa 01 2016 indiferent ca sunt sau nu recalculate).
      Ei aplica doar o crestere a cuantumului in plata si nicidecum o majorare care ar insemna cresterea VRS si a tot ce deriva din aceasta.
      Formularea din OG 99 si comunicatul CSP trebuie modificata in spiritul art 59 cu ”SE INDEXEAZA” in loc de ”SE Majoreaza”.
      ”Se majoreaza este valabil cf L263 art 102 (2) si OG 99 /2016 pentru pensiile civile fiindca actioneaza direct aspra bazei de calcul respectiv a punctul de pensie.

      Ștergere
    10. PS
      Deci nu trebuie sa recalculeze nimic decît sa indexeze pensia militara cf art 59 din L 223.

      Ștergere
  34. pensia mea la 01.01.2016, a fost indexata tot la punctul de pensie, daca se facea la cuantumul din dec.2015, ar fi fost mai mica

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ?! La mine a fost fix la cuantumul din decembrie 2015 + 5%. Dar daca tot te bagi, explica atunci care este diferenta? Nu de alta, dar mie imi da cam invers. Adica daca indexezi pe puncte, cam scade fata de indexarea intregului cuantum. OMM de exemplu, nu face parte din puncte. Pe cand, in cazul mentionat de mine se aplica 5.25% la intregul cuantum incluzand OMM.

      Ștergere
  35. Da . Am gresit, imi cer scuze, indexarea s-a facut direct la cuantum. Oricum, din punctul meu de vedere, pensiile , in general, nu pot fi indexate decat : ori indexezi punctul de pensie , ori, pentru militari, indexezi VRS, si nu direct cuantumul

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La modul conservator ai dreptate! Indexarea cuantumului este de fapt, in avantajul nostru. Asa ca mai bine sa tacem si sa aducem multumiri in gand celor care au avut aceasta sclipire! E o chestie sa indexezi tot cuantumul si alta doar VRS. De fapt, te-ai prins! Macar la faza asta sa fi fost si militarii isteti o data, ca la altele ...

      Ștergere
  36. Tot apar niste discutii si care cu cat devin mai abstracte, cu atat ne imping catre absurd.

    Legea 223/2015 este extrem de clara:

    "Art. 59 (1) Cuantumul pensiilor militare de stat se INDEXEAZA anual cu 100% din rata medie anuala a inflatiei, la care SE ADAUGA 50% DIN CRESTEREA REALA a castigului salarial mediu brut realizat". PUNCT!

    Prevederea opereaza independent fata de orice alta lege, inclusiv fata de acea OUG 99/2016 la care fac unii referire. In cazul militarilor, acel procent de 5.25% NU are nicio legatura cu niciun punct de pensie. Art. 59 scrie negru pe alb ca se indexeaza CUANTUMUL PENSIILOR MILITARE, nu punctele de pensii ca la civili. In baza Art. 109 din L. 223/2015, PENSIE MILITARA este orice pensie achitata unui militar, indiferent daca a fost RECALCULATA sau NU. Procesul de RECALCULARE urmand sa continue fara a fi afectat cumva aplicarea Art. 59 (1).

    Daca este sa sapam mai adanc si ascultand anumite opinii, se creeaza impresia ca au aparut alte temeri. Numai ca cei in cauza NU se exprima direct. Temerea este urmatoarea: "Ce se intampla in cazul celor cu pensii NERECALCULATE, daca ulterior respectiv la recalculare, le rezulta un cuantum inferior fata de cel actual + indexarea de 5.25%?"

    La faza asta, este extrem de posibil sa existe probleme. Raspunsul primar, nedisecat, este acela ca vor fi nevoiti sa restituie cei 5.25%. Intrucat aici NU mai avem de-a face cu cuantumul mai avantajos. Cuantumul mai avantajos este cel prin raportare la data intrarii in vigoare a L. 223/2015 (01.01.2016) si nicidecum un cuantum mai avantajos stabilit ulterior acestei date!

    Practic aici este o situatie incalcita! Prespunem un caz cu cuantum stabilit in baza L. 119, de 7 000. Acest cuantum devine pensie militare de stat de la 01.01.2016, chiar da ca NU a fost recalculat. Urmeaza o indexare de 5% in ianuarie 2016 si una de 5.25% in ianuarie 2017. Cuantum ianuarie 2017: cu aproximatie 7735 lei.

    Si ACUM! Vine RECALCULAREA! Rezulta un cuantum de 5 000, de exemplu. De aici urmeaza beleaua. Se pastreaza in plata cuantumul mai avantajos, dar cel de la intrarea in vigoarea a legii. Respectiv cel de 7 000 lei, nu de 7 735 lei. Cei in cauza fiind nevoiti sa restituie cei 5% indexare in 2016 si cei 5.25% in 2017. Cash sau prin retineri lunare de 1/3 din pensie!

    Cam asta este temerea unor useri. Si este intemeiata! Chestia cu indexarea la puncte de pensie, fiind salvarea voastra. Numai ca este ... ilegala! Pensiile voastre fiind de la 01.01.2016, pensii militare de stat, nu pensii in baza L. 263/2010, L. 119/2010 etc. Ci pensii militare in baza L. 223/2015.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Privitor la recalculare, chiar daca cuantumul mai avantajos este 7000 (din exemplul vs) indexarile anuale se aplica la acest cuantum. L223 spune ca indexarile se aplica la cuantumul in plata.

      Ștergere
    2. @ svio 9 ianuarie 2017, 09:19. Asa sa fie! Este una din atentionarile materialului! Vom vedea in aceste zile! Ar fi bine sa se adeveresca! Astfel singurii rromi si evrei carora nu ni s-a aplicat regula, vom ramane fostii diminuati de pe vremea portocalie si "inghetati" ulterior prin L. 241/2013. Dupa reintregirea in baza L. 241/2013, noua NU ni s-a indexat cuantumul mai avantajos. Daca NU ar fi intervenit L. 223/2015, eu - de exemplu, ar fi trebuit sa raman cu pensia "inghetata" pana in 2021. Asa, am scapat doar cu ... 3 ani de neindexare! Cu executare, paguba de cca. 15% fata de ceilalti militari si oameni ai muncii socialiste!

      Ștergere

  37. Chestia este art 59 din L223 acuma ramane sa se reglementeze ce se va intampla in iunie cand se va mari punctul de pensie ,daca cei ramasi cu plata cf l263 vor beneficia sau nu. adevarul este ca in cazul acesta doar teoretic a fost declarata pensie militara , practic neoperand niciun calcul dar cum in RRomanika se poate orice...o sa dea ei vreo notita explicativa . nu putem admite discriminarile aflate in legile referitoewre la aceiasi tema ...ex.toate categoriile care au pensii speciale au in baza de calcul total venituri si incep de la 80% din baza ,numai la militari sunt ciuntite aceste drepturi(ilegal deoarece au fost impozitate si tocmai cele impozitate au fost eliminate) aici fiind vorba fie de reavointa fie de provocare a structurilor militare pentru a se rascula dand prilejul fortelor externe sa intervina si sa slabeasca statul roman pentru a-l imparti si exploata mai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Legat de faza din iunie, discutand la modul tehnic, art. 59 NU poate urmari decat cresterea CRESTEREA REALA a castigului salarial mediu brut realiza si NU cresterea punctului de pensie. Devine incalcita. Ca atare, in iunie ...nu este de noi, ci doar pt. civili. Decat numai daca stapanirea scoate un act normativ expres in acest sens!

      Acum, TU esti intr-o alta situatie - cu un ochi la slanina (L. 223/2015) si cu altul la faina (L. 263/2010). Pe mine personal NU ma intereseaza punctele de pensie. Si pe foarte multi altii. De fapt si din comentarii rezulta ca de acele puncte ca la civili, sunteti interesati extrem de putini.

      Cine alearga dupa 2 iepuri, NU mai prinde niciunul. Noi trebuie sa marsam pe baza de intitiere de 80% si plafonul de 100% (sau fara plafon maxim - de ce nu) si mai ales pe cresterea grabnica a soldelor militarilor in activitate! Asa daca unul alearga dupa puncte de pensii, altul dupa pensie militara, nu am facut nimic.

      Ștergere
    2. Iar esti Gica contra , jucam fotbal cu legile, sau doar ce imi convine mie este corect, sau ai fost elev de-al lui Anaximene?

      Ștergere
    3. @ tigri2 8 ianuarie 2017, 12:46. Nu jucam fotbal, doar le citim. Acum si eu am niste prieteni piloti despre care confirm ca au fost excelenti profesionisti, dar cititul si interpretarea nu a fost niciodata punctul lor forte.

      Pe de alta parte, spre deosebire de tine eu fac parte dintr-un segment pe care statul a efectuat experiente nefaste. Asa ca am invata sa suflu si in ... piftie!

      Ștergere
  38. Mai copii pensia aflata acum in plata este PENSIE MILITARA . Cea recalculata este in baza noii legi iar cea nerecalculata este pensie militara avand in vedere ca diferentele urmeaza sa fie primite de la 01.01.2016 sau nu daca pensia scade. Incepand cu 01.01.2016 nu mai avem pensii calculate in baza punctului de pensie ci pensii militare care au fost sau urmeaza sa fie calculate cu acea data.
    Daca e vreun barosan din MApN pe aici am o propunere pentru CPS a MApN . Daca tot informeaza saptamanal cu privire la numarul de pensii recalculate cred ca e necesar sa ne informeze si cu privire la numarul de pensii ce cresc, nr. celor ce scad si nr. celor ce ies din sistem , ca sa avem o imagine clara. Nu vorbesc de situatia pe categorii de militari in rezerva sau in retragere. Asta deja ar spune prea multe....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Toti priviti prin prisma EU lui personal , nu vi se pare ca deveniti narcisisti, judecati cu balanta dreptatii nu cu balanta egoismului!

      Ștergere
    2. Legat de prima parte, asa este. Rastalmacirea si bla..bla... cu puncte de pensie, sunt doar sperante sau temeri exprimate de useri aflati in situatia explicata pe 8 ianuarie 2017, 12:22.

      Legat de a 2-a parte, daca Otilia mai este la M.Ap.N., avem dovezi incontestabile ca ia la cunostinta de tot, in timp record. Inclusiv de propunerea ta! Numai ca partidul NU doreste ca opinia publica sa afle ca scad si pensii militare prin recalculare. Ce naiba, nu te-ai familiarizat inca cu politica de partid si de stat in care totul trebuie sa fie ... roz? Si cu dantelute?

      Ștergere
    3. Nu stiu la MApN dar la MAI 57% din pensii scad si 43% cresc .Pensiile celor pensionati inainte de 2009 scad dramatic in proportie de 89% datorita lipsei sporurilor . Cuantumul avantajos dispare oricum anul asta la actualizare probabil spre sigur in iulie .Cei nerecalculati care au primit indexarea anul asta din ianuarie daca au cuantumul mai mic la recalculare vor restituii indexarea . Atat.

      Ștergere
    4. @ calaretul rosu 8 ianuarie 2017, 12:53. Vasile! Dai si ghiocul sau doar ghicesti in bobi?

      PS: Apropo de ce se intampla acum cu dezvaluirile despre mafia institutionalizata. Unde MAI ocupa un loc fruntas. Daca s-ar retrage dreptul la pensie de serviciu, dupa modelul magistratilor, si acelor functionari publici din MAI implicati in acte de coruptie, atunci la toti amarastenii li s-ar tripla pensiile. Prin redistribuirea pensiilor celorlalti!

      Ștergere
    5. @tigri2
      Nu te supara dar eu nu am primit inca decizia de recalculare. Nu tin partea nimanui doar spun ceea ce cred EU ca e real. Doar daca nu esti cumva ,, huhureaza,, si ma faci din nou labil.... Ai plans tu cand mi/a scazut ? De ani de zile am propuneri zic eu bune si nu vad decat barbologie in afara de cateva bloguri care ne apara intr/un fel sau altul. Am avut blog si l/am inchis tocmai din cauza mistoului ieftin .
      Narcisisti ? Ma faci sa rad .... Tu esti serios ?

      Ștergere
    6. @ Calarețul Vasile
      Păi ziceai că e blocat softul pentru calculul pensiilor la MI și nu s-au recalculat decât vre-o 12% , de unde scoți procentele astea. Si cei pensionați prin 2006 au cam aceleași sporuri. Chestiunea este că voi vă raportați pensiile recalculate la legea 119 care la fel ca și legea actuală v-a făcut niște pensii mult mai mari ca cele de la MApN, având venituri peste cele ale omologilor militari. Deci o pensie scăzută la voi pe legea 223 poate să însemne o pensie cu 20-30% mai mare decât dacă cel în cauză ar fi fost la MApN.
      Cuantumul avantajos deocamdată dispare doar când pensia recalculată ajunge la același nivel. Indexarea nu se restituie, dacă pensia recalculată este mai mică se păstrează cuantumul mai avantajos existent la 31.12.2015.

      Ștergere
    7. Karadenitz. Procentele se refera doar la cei deja recalculati .Te faci ca nu intelegi desi pari baiat destept .In alta ordine de idei eu sunt pensionat pe legea 263 in 2011 si am o pensie de mizerie ( 24 de ani cu AC, 48 cumulat)cu care mai ajut trei familii . Rxxx. Eu nu sunt baba Vanga si tu ar fi trebuit sa sti pana acum ca nu scriu din lipsa de ocupatie . Imformatiile privind procentele sunt din interior ( CSP a MAI) Din 17 decembrie 2016
      s-a reluat recalcularea .Oricum in ritmul asta nu vor recalcula nici 50% din pensii pana la sfarsitul anului(MAI).Cat priveste coruptia de la MAI sunt perfect de acord cu tine.
      Dar nu uita ca pestele de cap se impute .

      Ștergere
    8. Karadenitz Vad ca aveti unii un fix sa imi bagati cuvinte in gura.Nu am zis niciodata ca e blocat softul ci ca asta e pretextul ( ca ''au probleme'' cu softul) pe care l- au folosit ca sa blocheze recalcularea cateva luni la MAI .Motivul real e in ordin verbal al fostului ministru de interne din guvernul tradatorilor de tara guvernul Soros-Ciolos.Am mai scris de""n ''ori ..Rxxx daca ma cenzurezi iar inseamna ca si tu urmaresti scopuri dubioase.

      Ștergere
    9. @ Calarețul Vasile
      Păi specifică acest lucru. E posibil ca la finalul recalculării la MAI să crească 90 % din pensii și scadă doar 10 %. Contează cu cine și cu ce se compară aceste pensii recalculate. Comparate doar cu pensiile anterioare duc la concluzii eronate. Comparația cu cei din MApN ar fi cea care ar spune ceva căci legea este a pensiilor militare.
      Față de pensia calculată în 2011 pe legea 263 la recalculare îți va crește destul de mult. Am câțiva colegi care au lucrat in ultima perioadă înainte de pensionare la Poliția de frontieră aș ca știu cam ce solde aveau și ce pensii au, la doi dintre ei le-au venit deja pensiile recalculate.
      Nu ești baba Vanga dar poți fi un purtător neoficial de cuvânt al unora, nu neapărat de la MI, cu scopul de a face nițică dezinformare.
      Frecvența postărilor, schimbatul des al nickname-urilor, anumite șablonisme în comentarii și intervențiile mai ales în anumite turnuri ale discuțiilor, pot duce la o astfel de concluzie.
      După lege și la MAI le vor calcula pe toate până la sfârșitul lui 2017, în 6 luni MApN a calculat cam o treime.
      Referitor la de corupția din MAI, cei care sunt acum la cap cândva au pornit din zona cozii.

      Ștergere
    10. Karadenitz facem pariu ca pana la sfarsitul anului nu vor fi recalculate la MAI nici 50% din pensii? Stiu cum se lucreaza acolo .Nimic nu e intamplator .PS Eu nu sunt purtatorul de cuvant al nimanui si nici nu voi fi vreodata deoarece am o boala grea .Se numeste constiinta.

      Ștergere
    11. @ calaretul rosu 9 ianuarie 2017, 14:31. Mai, Mama Omida! Incearca si tu sa te maturizezi, parca ai facut armata sau ce ai fost tu la MAI, intr-un ... dulap.

      Treaba cu recalcularea este foarte clara: e TERMINATA! Bani nu sunt! De aia termenul este 31 decembrie 2017. Cu posibilitate de prelungire. Cum mai mor cativa, cum din lovelele ramase le trimite pensiile recalculate la altii care traiesc. Si tot asa! Asta este tot smenul de fapt!

      Ștergere
    12. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    13. @ calaretul rosu 9 ianuarie 2017, 16:04. Vasile, este incheiata. Stiu ce spun. Odata alese cele 6 luni sau din oficiu pe baza ultimelor 6 luni, prelucrarea electronica a unui dosar dureaza maxim ... 5 minute. Sau NU ai auzit de copy-paste? Printatul si semnatura sefilor CSP dureaza ceva mai mult, se face la gramada. La M.Ap.N. au ceva mai mult de lucru acei operatori care reprelucreaza si grupele de munca - acolo unde au fost solicitari.

      Nota! Ai inceput sa te lauzi? Nu ma intereseaza centura ta neagra. Cei care ma cunosc, stiu de ce. Poate singurul amanunt care ma intereseaza asa generic, este ce ai practicat. Eu am inceput cu traditionalul Shotokan si am terminat cu Ashihara. Nu am pretentia sa ma impanez cu ceva, a fost hobby al meu, cum fiecare are o pasiune.

      Nota: Eu zic sa o lasi mai usor cu trupele speciale. Singurele trupe speciale din Romania sunt cele ale actualei Bg. 6 F. Speciale Tg. Mures (fostele forte de cercetare ale armatei). Pe langa care asa numitele trupe speciale din orice alt minister, sunt trupe de ... balet. Iti dau un exemplu numai. Trecem peste arte matiale etc., astea reprezinta doar un segment al pregatirii fortelor speciale. Ceva simplu. 2 saptamani mergi si te antrenezi ca asinul cu 40-50 kg in spate. Dormind o singura ora pe noapte. Afara - chiar daca sunt minus 30. Termina modulul cam 1 din 20 pretendenti. Pretendenti selectionati, nu orice domnisoara. Acest modul NU a fost terminat decat de militari din M.Ap.N. De aceea am spus ca cei care se impopotoneaza cu titlul de forte speciale din alte ministere, sunt simpli ... balerini.

      Ștergere
    14. Sunt fs care sa bata mitingistii sau sa areste cate un hor, cu raport de forte 20/1!
      La Chiajna era o UM de CF si Dpz Log.! :))

      Ștergere
    15. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    16. @ calaretul rosu 9 ianuarie 2017, 21:43. M-am lamurit! Da' de ce nu spui cu nume si prenume cum te chema, ca iti spunem noi apoi cum e cu F.Sp. De fapt, ti-am spus. F.Sp. reprezinta fosta cercetare de lupta (in dispozitiv sau in limbaj familiar cercetare-diversiune). Atat! Scafandrii la modul punctual nu sunt forte speciale, nici parasutistii nu reprezinta forte speciale. La fortele speciale faci totul: parasutism, scafandrerie, pirotehnie, supravietuire, bataie, alpinism, schi, calarie chiar, de toate. Pe pamant, sub pamant, pe apa, sub apa, in munte, in canal, in localitati, in desert, in delta, oriunde. Pana ajungi ca un caine teleghidat. Astea sunt F.Sp. adevarate. Ce au alte ministere sunt forte destinate unor misiuni punctuale cu caracter special, dar nicidecum nu pot fi numite forte speciale.

      Sintetizez: in M.Ap.N. fortele speciale sunt cele denumite exact asa in ziua de azi, in trecut acestea fiind trupele de cercetare prin lupta. Sunt trupe instruite pt. misiuni complete, nu pt. misiuni punctuale.

      Uite, iti dau alt exemplu. Cand asiguram protectia nu stiu carui summit NATO, desi sunt in M.Ap.N. - umblam civil cu Mini Uzi u infrarosu, avand misiune punctuala in interior la ... Hiltom. Cei de la antitero de la MAI scotoceau intai camerele demnitarilor dupa bombe. Cei de la MAI (cred ca fosta Aquill) asigurau protectia apropiata la inaltime cu lunetele. Cei de la SRI asigurau protectia indepartata la inaltime, tot cu lunetele (de la caz la caz, pana chiar si intr-un raion cu diametrul de 16 km). Cei de la STS - astia nu imi dau seama, decat ca coodonau toate comunicatiile si ne punea la dispozitie aparatura pe care in mod cotidian nu o aveam in dotare. La vedere - astia chiar erau in uniforme, politisti, jandarmi, jandarmi etc. UNDE VREAU SA AJUNG? Desi toate lanturile (vreo 7-8) indeplineam misiuni speciale, adevaratele fortele speciale sunt cele mentionate de mine: F.Sp. ale M.Ap.N. (fosta cercetare).

      Si stii ceva? Mai bine scrie-ti si tu memoriile, ca in material avem treaba cu niste pensii. Ce a fost, a fost!

      Ștergere
  39. Help! Nu mai am chef sa caut, mai ales ca cei de la CSP au rearanjat actele normative pe site-ul lor.

    Situatia: in urma deciziei de recalculare, pensia a fost majorata. CSP ataseaza si un buletin de calcul cu diferentele care vor fi platite recalculatului.

    Intrebarea? In cat timp este obligata CSP sa achite acele diferente? In care act normativ si la ce articol este precizat acest element? Aceste diferente se achita de CSP de la 01.01.2016 sau de la alta data?

    Nota! Ca sa nu existe confuzii! Nu este vorba de militarii aflati sun incidenta Art. 121 din L. 223/2015. Ci pur si simplu, despre cei carora in urma recalcularii le-au fost majorate pensiile si au diferente de primit. Cu multumiri!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu este precizat nicăieri un termen.
      Plata se face de la 01 01 2016 pentru situația dela 01 2016 la care se adaugă creșterea datorata modificării grupelor de munca începând cu data când a fost înregistrată cererea de modificare a grupelor de munca.

      Ștergere
    2. Adica, se achita in termenul general de prescriptie? Nu imi este clar. Nu am gasit decat o prevedere, dar se refera la revizuire.


      "Legea 223, Art. 65.
      (1) În situaţia în care, ulterior stabilirii şi/sau plăţii drepturilor de pensie, se constată diferenţe între sumele stabilite şi/sau plătite şi cele legal cuvenite, casa de pensii sectorială operează, din oficiu ori la cererea persoanelor îndreptăţite, modificările ce se impun, prin decizie de revizuire.

      (2) Sumele rezultate în urma aplicării prevederilor alin. (1) se acordă sau se recuperează, după caz, în cadrul termenului general de prescripţie, calculat de la data constatării diferenţelor".

      Ștergere
    3. Adica termenul e de 3 ani cand intervine prescriptia si se perd banii.Clar

      Ștergere
  40. Până acum s -au dat de regula în luna următoare emiterii deciziei sau maxim în luna a doua de la emiterea deciziei. Nu știu sa fie termeni de întârziere mai mari.

    RăspundețiȘtergere
  41. Pentru R26500 :diferentele se achita de la 01.01.2016 ! Vezi si art.109 alin.4 din OUG 57/2015 ! O zi buna !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta este clar. Intrebarea principala fiind in ce termen? Adica pot sa le achite si intr-o luna si in 3 ani, nu?

      Ștergere
    2. Am primit in a doua luna.

      Ștergere
  42. Calaretul Rosu, vezi ca dezinformezi ! Pacat !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa o luam altfel .Doua persoane cu aceleasi pensii in decembrie 2016 ( vechimi ,grupe ,etc) de 2000 lei.Unul recalculat in 2016 cu o pensie mai mai mare decat cuantumul primeste 2400 lei (dupa recalculare )si e indexat in ianuarie 2017 la suma 2400 .Acesta primeste la indexare o suma mare decat cel nerecalculat care primeste la indexare (la doar 2000 lei ) in 2017 o suma mult mai mica .Aici e buba .Dracul le mai dezleaga .

      Ștergere
  43. Mos Alecu


    Faceti-va pomana si transmiteti acest mesaj si celor de-alde Viorel Kis (tigri2)...

    Este unii "dusi cu capu' " care spun ca eu as sustine ca pensiile (inca) nerecalculate sint pensii "pe puncte" , si ca acestora li se va aplica cresterea valorii punctului de pensie (si cea din 01.01.17 si cea din 01.07.17) !

    "Băbăieți" daca prin "capetele" voastre (ca nu pot fi numite capuri) bate vint de idiotie , asta nu inseamna ca si eu m-am idiotit !
    De la data de 01.01.16 pensiile militarilor - si cele recalculate pe l.119/2010 , precum si cele stabilite pe l.263/2010 - au devenit "pensii militare de stat" !
    Nu mai sint pensii contributive !
    Nu mai sint "pensii pe puncte" !
    Punct !

    Daca voi aveti neuronul ametit nu ma amestecati si pe mine in aiurelile voastre !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vad ca cineva ma face "idiot" in mod subtil asa ca Gelule , daca acestui drogat i-ai permis asta te rog sa-mi permiti si mie ca "in mod subtil" sa-i pasez aceasta sarcina vacii care l-a Votat+AR=AvoRtat

      Ștergere
    2. @avianyc , uite ce spune un proverb latin despre tine:
      ...et fornicata est mater vestra!

      Ștergere
    3. @ tigri2 8 ianuarie 2017, 19:34. Daca ti-o furi pe romaneste de la tov. maistru, sa nu plangi apoi sa ii sterg replica.

      Ștergere
    4. Nu mi-e frica de 'inteligenta" lui desavarsita prin doctorate luate la Spilu Balet. Prostu-i tot prost orisicat l-ai 'slefui".

      Ștergere
  44. Indexarea pensiilor militare de stat, pt pensionarii militari supusi recalcularii pe legea 223/2015 modif cu OuG 57/2015, prin exemple cu valori de pensii brute.
    Cuantumul pensiei aflata in plata in decembrie 2015=2000 lei
    Cuantumul pensiei in plata in ianuarie 2016=2000*1.05=2100 lei.
    Sunt doua cazuri:A si B
    A. Au primit deciziile de recalculare in 2016
    A1. Cuantumul recalculat mai mare ca 2100 lei , ex. 2400 lei
    In ianuarie 2017 vor primi 2400*1.0525=2526 lei
    A2. Cuantumul recalculat mai mic de 2100 lei, ex 1900 lei
    In ianuarie 2017 vor primi 2100*1.0525=2210 lei
    B. N-au primit decizii de recalculare
    In ianuarie 2017 vor primi 2100*1.0525=2210 lei
    Cand vor primi deciziile de recalculare in 2017 sunt doua subcazuri B1 si B2
    B1. Cuantumul recalculat mai mare de 2210 lei ex 2500 lei
    2500 lei se cuvine de la 01/01/2017 si asa va apare in tabelul de
    regularizare cu diferentele
    B2. Cuantumul recalculat mai mic de 2210 ex 1900
    Cuantumul in plata incepand cu ianuarie 2017 este 2210 lei.
    Obs.
    1. Indexarea din ianuarie 2017 in nici o situatie nu va necesita o regularizare care sa presupuna returnarea unor sume de bani din partea pensionarului militar
    2. In deciziile de recalculare emise in 2016 este cuprinsa si indexarea de 5% din ianuarie 2016. Nu se vor mai emite in acest caz alte decizii, chiar daca si aceste pensii se indexeaza din ianuarie 2017 cu 5,25%
    In deciziile de recalculare emise in 2017 sunt cuprinse ambele indexari: 5% din ianuarie 2016 plus 5,25% din ianuarie 2017.
    Majorarea punctului de pensie, ii priveste doar pe pensionarii militari care si-au deschis drepturile de pensie ulterior datei de 01/01/2016 pe legea 263/2010. Cresterile mari ale valorii punctului de pensi va face atractiva in unele cazuri si pensionarea activilor pe legea 263/2010 posibilitate legala existenta pana in 31/12/2020. Cineva a prevazut acest lucru si prin OuG 40/2015 a modificat si art 122/legea 223/2015 crescand posibilitatea optarii pt modul de calcul al pensiei pe legea 223/2015 de la 3 ani la 5 ani.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aici apare discriminarea intre cei iesiti la pensie pe legea 263 inainte de 2016 si cei care au iesit la pensie tot pe modul de calcul al legii 263.Poate cei care au conceput legea 223 s-au gandit la varianta ca fiecare sa ramana in plata cu legea care ii avantajeaza si atunci specifica in lege sau poate nu, din ura pentru cei care au castigat la pensie pe legea contributivitatii 119, 263 au venit cu varianta ca toate pensiile sa se recalculeze iar indexarile sa se faca dupa legea 263 iar o eventuala modificare a punctului de pensie sa nu li se aplice. O solutie de compromis ar fi ca fiecare sa-si aleaga legea mai favorabila respectiv l 164,119, og1 263, 223si atunci ar fi multa, multa pace.Un lucru bun este ca din 2010 militari in activitate platesc CAS din salariul brut si atunci nimeni nu o sa-si mai faca bocancii cu ei( vezi decizia CCR).In rest multa sanatate, sa fim mai buni si sa nu ne mai uitam in curtea vecinului ca nu-i frumos.

      Ștergere
    2. @ Octav59 8 ianuarie 2017, 18:19. Despre ce ura, vorbesti? L. 119/2010 a fost o mare magarie din 3 motive:

      1]. A desfiintat pensiile militare de stat.
      2]. A bagat in ...acat cca. 26 500 militari in rezerva carora le-au fost diminuate pensiile.
      3]. A constituit un pretext de ..acat pt. majorarea unor pensii a unor persoane NEpensionate nici pe aceasta lege, nici pe anterioara L. 164/2001. Ci pensionate pe legea tocmai de la mama dracu' din epoca de piatra, respectiv Decretul Comunist 214/1977. Lucru marsav realizat prin taierea pensiilor celor care s-au pensionat ulterior. O alta parte a ipocriziei?

      Da' ce frate, ne crezi retardati ca sa NU realizam ca smenul desfiintarii pensiilor militare prin L. 119/2010, nu au fost subofiterii aia cu cresteri de 5-10 lei, ci favoritii fostului regim comunist care bagau in buzunar venituri cat 10-15 solde ale unui militar obsnuit? Asta a fost smenul: aviatia lui Ceausescu, informatiile externe, informatiile interne, alti nomenclaturisti de partid si de stat!

      Cum papucii mei sa ajunga Bula ala de pilot iesit pe D. 217/1977 dat ca exemplu cu cea mai mare pensie din M.Ap.N. pe L. 119, cu 12 000 in 2011? La contributivitate? Iar amicul de pe MIG-21 iesit in 2004 doar 3 100? Fiind clar ca primul a fost un privilegiat al fostului regim comunist din moment ce a resusit sa incaseze minim 3-4 solde pe luna de cand ma-sa l-a facut locotenent, pana s-a pensionat? Clar ca a fost invartit in fosta aviatie a lui Ceausescu sau pilot vreo 2-3 ani si in rest a taiat frunza la caini cine stie pe unde.

      In rest, ai dreptate! Intr-un stat de drept si nu inchipuit de drept cum demonstreaza lucrurile din aceste zile, fiecare trebuia sa crape cu pensia in baza legii cu care a iesit din sistem. Ca in SUA! Unii sunt calculati la 5 ani, altii la 10, altii la 15, altii la 20, unii pe baza soldei ultimei solde, altii pe naza mediei ultimelor 36 solde. Fiecare cu legea cu care a iesit din sistem. Si asa era democratie reala si nici Zdrulea nu avea dreptul sa se uite in gradina altora. Apropo de uitat in gradina vecinului? Nu cumva gradina 'mneata este pensie cuvenita in baza D. 217/1977? Ceea ce a urmat fiind doar o improvizatie nedemocratica!

      Ștergere
    3. Gelu,
      Sper sa nu ma insel...omul a fost numai pilot..MIG15, MIG21 la R. 56 Av.V.B., apoi pe El lui Ceausescu! A zburat f mult, in orice conditii....acum sofeaza un Sandero! Longeviv si se tine fff bine! Otel aliat!

      Ștergere
  45. Cu ocazia deszapezirii, pe Facebook a inceput o campanie isteata, cu coparticiparea militarilor activi ... care reliefeaza eforturile armatei in aceste zile! Cu chestii de pamflet care prind repede, sub forma de atac de multe ori fara perdea, asupra celor care denigreaza sistematic armata! Dar care stau cu ... dansa in sus in aceste zile, asteptand sa ii scoata din zapezi tot armata, eventual sa le dea si țâță și shaorma! Fapt pt. care adresam felicitari si ar trebui sa coparticipam si noi! Posibil ca in materialul urmator sa extragem cate ceva din ofensiva mediatica a militarilor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am afirmat ca actiunea este desfasurata cu coparticiparea militarilor in activitate! In realitate, actiunea provine exact de la militarii in activitate! De unde stiu? De la 2 fosti subalterni care activi fiind, isi fac treaba pe FB ... foarte bine! Meticulos,dirijat! Si cu ... aprobare!

      Ștergere
    2. @Ole
      Dacă L 223 original se aplica din 2001 sigur ai fi avut dureri de cap și reclamații la adresa pensiilor piloților de mig 21 și nu numai. Așa că ușurel cu 164...... ca mama bunaciunii.

      Ștergere
    3. @ R-26500 ,
      daca ati intelege mai bine ce se intampla in strada , nu v-ati lauda cu aceasta prostie .
      porcaria acesta , de imagine , se va intoarce impotriva noastra . mult mai repede decat credeti si pe buna dreptate .
      am vazut si eu prostia acesta , si crede-ma , ca unul ce a stat mult intre oameni : nu pica bine nimanui sa i se aduca acuze imbecile sau sa fie laudate excesiv fortele de ordine ( vezi cum politistii se cam baga iun seama , pentru 2-3 zile de stat in frig ) . vorbeste un granicer , stiu bine despre ce vorbesc , am stat in frig de m-am saturat , in misiuni mult mai grele decat acum , fara sa fac selfie .cred ca multi dintre noi am facut asta , cand eram mai activi .
      intre noi fie vorba , o mare prostie sa scoti , la lopata , militarii : total inutil (doar pentru imaginea sefilor imbecili) .
      sa-i lasam pe altii sa laude militarii , sa nu ne laudam singuri , nu pica bine .
      civilii , asa amarati , cum sunt ei , inteleg mai bine decat toti "smecherii " de la bucuresti , care planifica , cred ei inteligent , aceste penibilitati .

      Ștergere
    4. @ tupak amaru 8 ianuarie 2017, 21:14. In strada NU se intampla nimic. Ce, ai vazut tu vreo adunare a "oamenilor muncii la ONG" sau vreo adunare a "tinerilor aurolaci si liberi", cu lopeti in mana, actionand patriotic pt. deszapezitul drumurilor patriei? Unde, cand, cum?

      Legat de abordare! NU, nu este o porcarie daca te refuzi sa mai incasezi, ci doar daca stai ca lemnul, asteptand sa o incasezi! Actiunea militarilor in activitate este super OK!

      Sa nu uiti ca nu mai suntem in 1975 sau in 1992. Ci in 2017, an in care militarii realizeaza din plin ca au si ei drepturi fundamentale! Au dreptul sa spuna ca deszapezesc gratuit, fiind prostiti la salarizare de cei pe care ii deszapezesc, urmare a remneratiei militarilor la zile calendaristice. Au dreptul sa riposteze cum a facut cel de le ISU Constanta, militarii fiin acuzati de salvatori ca nu aveau aer conditionat in camion in spate, automat de cafea si streaptease sau biberoane cu coniac!

      In ceea ce priveste actiunea cu lopata, se vede ca nu ai participat la nicio deszapezire adevarata! Cu ce vrei sa deszapezesti intr-o zona blocata in care nici tancul nu poate ajunge, daramite utilajele de deszapezire? Cu apa fiarta la termos?

      Ștergere
  46. Gelu
    Sunt in posesia comunicatului oficial al rectorului facultatii de drept aero-spatial!
    El seamana cu bancul R. Erevan prin care ni se comunica mai intai ca mucitorul Serioja a castigat o Volga la loz in plic. Ulterior se dadea o dezmintire prin care aflam ca omul nu a castigat nimic ci i s-a furat bicicleta la birt, beat mort fiind!
    Ca un adevarat Tapalaga, propagandistul nostru ne anunta pe ambele bloguri ca purceaua Dragu a lasat in conturi 10 mld lei, pe care raii lui Dragnea îi vor "risipi" pe indexari-mariri de pensii, salarii si alte masuri socisle!
    Ei...azi aflam ca da, este vorba de 10 mld numai ca nu sunt pe plus, ci pe minus, pe langa cei 15 mld lei lasati de Ponta si recunoscuti si de boafa care voia sa muncimpe 2 lei si sa mancam radacini, cum mananca si purcica de ea!

    PS-ca sa vedem cum stam cu propaganda si rolul unora pe aici!
    Ce zici, comenteaza acum, postacul la ordin si c/cost? Indiciu .... cheia franceza nu-i este straina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mareș ,fii baiat deștept și nu da pe trompeta tot ce spune cite un ”analist de casa” pe A3 si Ursu ”vigilent”la 2 secunde nerumegate le afiseaza pe burtiera.
      Deocamdata este veridic ce a spus Dragnea oficial (10 miliarde plus)si ce am transmis si eu si nicidecum ce au spus analistii agenti Felix ........la plesneala.
      Cind se va spune de catre oficiali o luam de buna . Pina atunci .....
      Si sa stii ca prietenii mei loco (sighi) care au facut revelionul la BÎlea Lac stiu bine unde si cum cu d-nul ............Nu casca gura la informatiile ”bombă” de doi bani de le tv ghiță.

      Ștergere
    2. Nu comunic cu simplistii si nici sorosistii!
      Datele fiind clare....

      Ștergere
  47. Asta-i justitia cea mare, 6 luni cu suspendare!

    Fascinanta Romanie ne ofera, la cautare pe net, declaratia si acuzele of. SRI Florea.
    Cu rabdare, veti afla cati acoperiti sunt intre judecatorii si procurorii din Republica Ploiesti!
    Chiar si Turcescu a postat, pe blogul sau, declaratia la DNA a ofiterului!
    Ce sa mai zicem de acoperitii nostri de aici!?
    Doar SANATACOS!


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Turcescu basitul e acoperitul vostru de LA MApN. Foarte '' credibil''

      Ștergere
    2. Turcescu nu imi place si nici basismul!
      Dar documentul...cu nr inregistrare si rezolutii olografe este real!

      Ștergere
  48. Fapt divers! Incredibil! Augustin Căpâlnaș, ȘEF din Poliția Rutiera, depistat cu permis FALS ! 9 ani in Politie, deci pui! Daca nu il prindeau, ciurli-burli asta ar fi avut drept de pensie ... militara, fara nicio zi de armata. Si una babana, doar de aia a fost sef, sporuri, chestii, trestii.

    https://www.facebook.com/stefan.turcu/videos/640188216139606/

    http://stiri.tvr.ro/verificari-la-directia-rutiera-pornind-de-la-cazul-politistului-care-conducea-fara-permis_42997.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Dupa restructurarea din 2011 facuta de Basina voda pentru scandarea corecta javra ordinara ,in toate functiile de conducere din MAI au fost pusi doar politisti infractori si santajabili .Cei corecti au fost dati afara sau au plecat singuri.De aia MAI a ajuns (din pacate) acum doar o mare cloaca infractionala.Exista totusi (din fericire ) si politisti corecti in sistem dar nu sunt vazuti bine de sefi find considerati fraierii sistemului.E nevoie de o reforma urgenta la MAI dar una adevarata nu tot ca pana acum.Adica "" la vremuri noi tot noi" coruptii actuali cu relatii politice si in servic

      Ștergere
    3. Marea restructurare a vizat in proportie de 95% numai agenti. Agentii sunt sefi?
      Ai fractura de logica in enunt.....

      Ștergere
    4. 5% din cei 10000 disponibilizati inseamna cam toti sefii care conteaza .Repet multi sefi au fost disponibilizati ,schimbati pentru ca nu erau corupti sau au plecat de buna voie .Cred ca tu ai o fractira logica .Mai gandestete.

      Ștergere
    5. Te invit la decenta si seriozitate....
      Deci nici chiar asa.....multi erau agenti la clocitoare (45 de zile)!

      Ștergere
  49. Pt tupak amaru
    In situatii deosebite cand elemente ale SNAp trebuie sa sprijine poporul roman in intregime sau o anumita parte, fac acest lucru, fara sa va intrebe pe dumneavoastra. Este normal ca in mass-media sa se faca publicitate privind actiunile elementelor din SNAp in situatii climaterice deosebite.
    De multe ori faceam parte din structurile care coordonau actiunile MApN la dezapeziri din 50% din teritoriul national, chiar daca pe noi in Transilvania ne protejau Muntii Carpati.
    Opinia publica trebuie informata. Este o obligatie PR nu un moft.
    Habar n-ai ce inseamna generalul IARNA.
    Cu toate ca la noi este cel mai frig iarna: Miercurea Ciuc, Joseni, Intorsatura Buzaului , nu se compara nimic cu zona crivatului cu origini din Rusia sau zonele limitrofe.
    Daca aveti dileme duceti-va in zona. Puteti folosi cupoanele cu reducere de 50% privind transportul. Diferenta v-o platesc eu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @ tehnocrat ,
      bati campii , fara sa stii despre ce vorbesti , asemeni tehnocratilor.
      imi spui mie ce inseamna iarna , mai baiete ?
      n-am participat la deszapezire ? ai vazut in viata ta troiene de 4-6 metri , pe distante de kilometri ?
      sa dai zapada , cu lopata , in secolul XXI, pe sosele ? munca de om prost , bataie de joc la adresa celor scosi acolo .
      injuraturile civililor , dusi cu acel camion cu prelata : pai daca ati fi mers in viata voastra cu acele camioane ,ati fi inteles ( viteza vantului , la rafala , 90-120 km - nu poti sa respiri ).
      daca as fi gandit ca tine , mi-as fi trimis militarii din subordine in misiune , ca un iresponsabil ( ii adunam morti , in primavara , de sub nameti ).
      am lucrat in Dobrogea , mai baiete , ma inveti ce inseamna viscol?
      in 1997 , cred , zapada de cativa metri , tot sudul Dobrogei a ramas fara curent electric 30- 60 de zile ( s-au rupt stalpii de inalta tensiune precum chibriturie ). am scos oameni de sub zapada ( inclusiv morti ), am dus oameni grav bolnavi pe brate kilometri intregi , fara sa ma laud , ca un bou . in astfel de momente , nu mai conta daca suntem civili sau militari , puneam toti umarul . MLI si alte utilaje trimise de MApN ramaneu in zapada . uitate la stiri! intotdeauna , primul drum inchis DN 3 .
      mai dam lectii , sunt obisnuit .asa ma invatau , prin telefon tot felul de neaveniti si cand eram activ.
      niste maimutoi de colonei au trimis total aiurea o grupa de militari , chipurile sa sprijine civilii - cu ziaristul dupa ei . evident , s-au ratacit pe viscol si au ajuns mai mult morti decat vii , in satul unde urmau sa ajute la deszapezire . acolo , " nesimtitii de tarani puturosi" i-au oblojit , le-au dat de mancare si un ceai cald , le-au uscat hainele si m-au anuntat pe mine la sediu . i-am urcat in camion ( aveam un 444 ) si i-am dus inapoi la imbecilul care i-a trimis , care se intretinea cu autoritatile . habar nu avea despre militarii pe care i-a trimis in misiune , nu-i contactase , nu avea mijloc de legatura - aveau doar lopeti .
      facuse doar o actiune de imagine , boul !

      Ștergere
  50. Daca guvernul Ciolos (tradator de tara ,de fapt colonie) nu va fi arestat urgent pentru jaful urias de la bugetul de stat iar miliardele de euro de euro furate de guvernul Ciolos -Soros- Ciolanis nu vor fi recuperate ( inclusiv anularea contractului criminal cu corvetele si transportoarele supraumflate la pret) multe din masurile cu care se lauda PSD nu vor putea fi aplicate.O sa vedeti in curand. Numai zic de magaria tradatorilor de tara condusi de Ciolos si PNL care au lasat depozitele de gaze aproape goale desi erau obligati prin lege sa le mentina pline pana la inceputul iernii.Acum se importa cu disperare gaze de la rusi( fara contract) la pret triplu fata de cat era pretul in vara .Facturile vor fi uriase.Iar acum orice factura neplatita in 15 zile de la emitere are caracter executoriu Adica vor fi executate chiar casele celor care nu vor( pot) platii la timp .Alta magarie ( lege) neconstitutionala .Ce mai conteaza una.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti incepator! De fapt placa cu NU sunt banii in vistierie pt. onorarea promisiunilor electorale, este veche si propagata de toti la schimbarea guvernelor. Chestia cu greaua mostenire, frectii. Asa ca nu va aresta nimeni pe nimeni. Arestari vor fi in zona dezvaluirilor lui S. Ghita, 2-3 papagali acolo sa dea bine la prostime si fasul se termina. Dar in niciun caz nu se va intampla ceva in zona fostului guvern. Joaca teatru si cu asta basta!

      Ștergere
    2. Cu gazele greseala vine din guvernarea Ponta. Au vrut sa scoata cit mai multi bani la buget ca sa se dea cu crestere economica mare (pe linga masurile de scotocire in casele de marcat pina la 5 banuti)impunind Romgazului livrarea gazului cu anumite costuri suplimentare pentru beneficiari.
      In aceasta situatie EO-n Gaz NU A MAI INCHEIAT contracte de cumparare gaz cu ROMGAZ Medias ci a luat gaz mai ieftin de la GAZPROM. Romgazul a ramas fara contracte (dar cu puzderie de personal ineficient nerestructurat) si din lipsa de contracte de furnizare a fost nevoit sa bage in conservare multe sonde. In acesta situatie nu a mai putut sustine nici aprovizionarea depozitelor.
      EO-n a lucrat cu Gazprom pe contract si si a livrat si partea de gaze cuvenita pentru stocare in depozite.
      Asa se lucreaza cu multinationalele. Sa-l vedem pe Dragnea cind se atinge de ele. Că doar a promis in campanie ca face ordine.

      Ștergere
    3. Vasile
      Explici asta si prietenului avionyc?

      Ștergere
    4. Scurt .In vara nu era plagiatorul Ponta( care rupea oase la Pungesti in 2014 ) prim ministrul ci bozgorul frantuzit masonul spurcat Ciolos.

      Ștergere
    5. Pai EO-N gaz vine cdu contracte cu Gazprom dupa ce s-a terminat tambalaul cu gazele de sist (2014) reinoit in 2015.
      Romgazul a fost ajutat cu ceva contracte de supravietuire la sfirsitul lui 2015 de guv Ponta dar nu cu distribuitorul principal EO-n Gaz
      . In rest pauza.

      Ștergere
    6. Ciolos avianyc da vina pe altii....ca asa este-n propaganda KJW!

      Ștergere
  51. "GREAUA MOSTENIRE", Nea Nicu a pomenit despre ea dar si-a suflecat mainile si a inceput MAREA INDUSTRIALIZARE A ROMANIEI, am prins din plin toate astea urmarind etapele ei din 1965>>>1989 , este un adevar , o realitate!

    RăspundețiȘtergere
  52. Care grea mostenire ? Nu spunea Dragnea in campanie la A3 si TV ghita sub forma critica ca guvernul Ciolos are pe masa necheltuiti 10 miliarde lei? Atunci despre ce vorbea,mai ales ca a convenit cu Ciolos emiterea pentru luna ianuarie a OG 99/2016 continuatoare a OG 57/2015.
    Lupul schimba părul dar naravul ba.Nu degeaba s-a dat pe surse ca a numit-o intentionat pe Sevil S in scop de a fi respinsa si astfel sa poata aplica masurile din februarie contind că in ianuarie se mai aduna ceva bani in visterie pentru onorarea promisiunilor.
    Ma repet ,bine ca a fixat treaba cu CASS si impozitul in luna de miere fiindca mai incolo pas cu pas minciuna va iesi la iveala.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Repeti ca un media player! Verificarea a scos la oveala 10 mld lipsa! Nu mai continua ca devii penibil!

      Ștergere
  53. Un prost,al carui nume nu ma obosesc sa-l redau continua sa distribuie informatia eronata precum ca Turcescu ar fi fost ofiter acoperit a MApN.Unele functii in statele de razboi ale UM fie ele ale MApN,SRI,Politie sunt completate cu rezervisti.Asta nu inseamna ca rezervistii sunt ofiteri acoperiti.Turcescu ,din prostie sau din hotie s-a declarat ofiter acoperit,lucru neadevarat.
    Am fost acolo .Majoritatea celor de la MAI care au scandat"iesi afara javra ordinara"erau de la politia de frontiera.Chiorul s-a razbunat pe ei si a putut deoarece stia -ca fost vaporean- ca la PTF se umbla cu rata in gura,si se jura ca nu fura.Asta e.Sa fim corecti.
    Exita in traditia Romaniei ca MApN sa fie intrebuintat la dezapeziri,cutremure ,inundatiietc.Pe timpul impuscatului,trupele de securitate respectiv jandarmeria erau protejate.
    Alo,jandarmii si politaii.Cu scuzele de rigoare pun si eu o intrebare prosteasca.Daca cei de la MAI sunt numeric mai multi decat MApN dece nu ar face si ei soldatul in atac si aparare?Ar putea foarte bine sa serveasca si ei un Cincu sau un Babadag ca sunt parte a legii pensiilor militare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I- teparulec.Degeaba iti raspund ca iar cenzureaza Rxxx.MAI participa la toate dezastrele naturale ( vezi ISU si Politia de frontiera care nu inseamna doar ptf) mult mai mult decat armata.Mai informeaza-te.Cat il priveste pe ""colonelul'' MApN Turcescu cel care nu a facut armata ma faci sa rad .Sunt o gramada de colonei si generali la MApM facuti din pix .

      Ștergere
    2. Ps Au fost dati afara in 2011 si 1700 de pompieri .

      Ștergere
    3. Esti superficial ori intelegi precum cucul in gura..Privind participarea m-am exprimat la trecut si nu prezent.Nimeni nu a contestat ca Oprea din interes a acordat grade din pix dar asta nu inseamna ca erau ofiteri acoperiti.Ai talent de evreu.Omul te intreaba de pere si tu ii raspunzi de mere.

      Ștergere
  54. @ Calaretul Rosu. Tu ai probleme serioase de socializare. Pardon, de izolare. Din simplul motiv ca o dai mereu pe langa tema. Mai, jandarm sau politist! De ce ne ceri tu mai bine nr. de telefon? Sau lasa-l pe al tau daca nu ai minute si te mai suna cate unul dintre noi cand are chef de povestiri ostasesti! Nu-i mai bine asa? Decat sa ai 75% dintre comentarii, din care majoritatea nu spun nimic concret?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Il sun eu ca am nelimitat in national, EU, US.....etc!
      Sunt satul de brasoave scrise ... vreau sa-i ascult povestea vietii! Inregistrez gratis....am 168 Gb in telefon! Mi-e dor de povesti vanatoresti....scuze, marinaresti! Socializam si noi... ca baietii! Îi bag si credit pentru beep!....cu o conditie: sa nu o mai zica pe aia cu furatul voturilor prin Link 16, din satelit!

      Ștergere
    2. La manastire nu avem voie cu telefon.

      Ștergere
  55. La Bușteni sunt acum minus 18. Cred că cei 5,25 la sută plus CASS- ul se duc pe cos la noapte când vor fi minus...?

    RăspundețiȘtergere
  56. Inainte de 1989 era o singura unitate a MAI de trupe speciale,formata doar din cadre USLA,sediul la Baneasa,asa ca mint unii pe aici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Parca noi nu stim cat e gargara? Mai era si cate o grupa prin unele judete...

      Ștergere
    2. Spunei lui Danut ca in fiecare judet era un pluton anti tero constituit din militari in termen .Erau echipati in tinuta bleomaren si aveau in dotare un ABI.Cu titlu de curiozitate.La un judet ,comandant al unui asemenea pluton era un ofiter ,absolvent al scolii militare Nicolae Balcescu,Sibiu,intendenta.

      Ștergere
  57. Cei de la CPS a MApN au reduse motoarele în noul an, de pe 3 pe 9 ianuarie au emis doar trei decizii de pensie recalculate.
    03.01.2017-21.635
    09.01.2017 21.638

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Normal. Din moment ce nu exista inca buget pt. 2017. Daca mai sunt regulile pe care le stiu, in situatia data(pana cand se va aproba bugetul) trebuie sa se incadreze in bugetul similar pt. trim. I din 2016. Numai ca in acel trimestru NU erau prevazute a fi efectuate recalculari. Asa ca alea 3 recalculari provin mai mult ca sigur de la fondurile disponibile in urma trecerii in nefiinta a altora dintre noi! Sinistru, dar asta este!

      Ștergere
    2. Cea cu nr. 21.636 este a lui avianuy!

      Ștergere
  58. La noi sunt -13° si se simte ca -18°.
    Greierii , ca in fabula lui Toparceanu au frecat menta toata vara, iar acum cand afara-i ger si viscoleste, ar fi murit de frig daca nu s-ar fi indexat pensiile cu 5,25%.
    Furnicile, acum stau si chefuiesc, la nimic nu se gandesc. Indexarea de 5,25% este un bonus pt iesirea in strainatate, in Vest, la vara.

    RăspundețiȘtergere
  59. Da au fost 3 recalculari dar poate este vorba si de indexarea de 5,25%....care n-ar fi o problema in sine.Se rezolva cu un "click" si gata: dar daca sunt aprox 70 000 de clickuri asta dureaza,nu credeti?....si asta era prioritatea,ca pensiile trebuie sa ajunga indexate si la timp,iar timpul a fost scurt,foarte scurt

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Posibil si așa ceva. De regulă finanțiștii intendenții și cadriștii sunt persoane extrem de ocupate, cu specialități dificile și neînțelese peste care nu prea se amestecă nimeni.

      Ștergere
  60. Azi am văzut o decizie de pensie recalculată în care cuantumul mărit după reactualizarea grupelor de muncă se aplică din februarie față de martie sau aprilie la altele. Cel in cauza mi-a spus că a făcut cererea in primele zile ale lui ianuarie 2016.
    A văzut cineva vreo decizie de recalculare cu acel /2 la coada numărului deciziei, la care cuantumul mărit sa fie aplicat din ianuarie, căci au fost pensionari care au făcut cererile încă din 2015.
    E o mare măgărie treaba asta cu aplicarea art.109 (5), pentru cazul în care pensia recalculată crește prin aplicarea noilor grupe de muncă, în loc de art. 11(3).
    Interesant este că ANCMRR și SCMD nu prea zic sau fac nimic pe chestia asta și ar putea acționa la noul ministru și chiar la avocatul poporului.
    Toți cei cărora pensia recalculată le va crește prin reactualizarea grupelor de muncă vor pierde această creștere pe o perioadă de minim o lună dacă au făcut cererea în ianuarie, până la un numărul de luni scurs de la data de 1 ianuarie 2016, la data când au făcut sau vor face această cerere. In lipsa acestei cereri, deși pot beneficia de o pensie recalculată mai mare, nu vor beneficia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pana la urma, este data inregistrarii cererii la CMJ sau la CPS?

      Ștergere
    2. De la minciunile lui Iceparu și Mareș la Sibiu azi noapte și acum dimineață temperatura a scăzut la - 27 *C.
      Mi-a fost frica de antigel deși am masina în garaj.
      @ Ole
      Ai o bilă neagră.

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. Daca ai frica....inveleste motorul in lana turcana....ai de unde lua! Jina, Sibiel, Crint, Cisnadioara....etc. Multi ciobani....

      Ștergere
    5. CI-stului veki avionuy
      27ºC este tuica buna! Bea cu masura, chiar daca nu esti liber de contract!

      Ștergere
  61. Cererea se face către CMJ.
    La CPS ajunge doar o copie după fișa cu locurile de muncă din memoriu după ce e actualizată de către CMJ.
    Conform art. 7 din M 123/2015 aceste fișe se pot elibera la cere personalului militar trecut în rezervă sau urmașilor acestora.
    Cum ordinul a intrat in vigoare la 01.01.2016 odată cu legea 223, care a fost baza legala a emiterii acestuia, aplicarea prevederilor art. 109 (5) ”Pensiile prevăzute la alin. (1) pot fi recalculate, în condiţiile prezentei legi, şi în situaţia depunerii de documente nevalorificate până la data intrării în vigoare a prezentei legi, iar drepturile de pensie astfel recalculate se cuvin începând cu luna următoare depunerii documentelor şi se acordă în termen de cel mult 24 de luni de la data înregistrării cererii la casa de pensii sectorială competentă.”, este oarecum forțată pentru că nu aveam ce valorifica, referitor la grupele de muncă, înainte de intrarea în vigoare a legii 223 neexistând aceste noi grupe de muncă pentru cei pensionați înainte de modificarea prin HGS 1019/2010 anexei 1 din HG 1024.

    RăspundețiȘtergere
  62. A intrat "penzia" indexata(nerecalculata)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Calaretule fara cap,in epoca Ceausescu m-am deplasat cu masina personala prin Moldova si Ardeal.In Moldova nu mi-a fost vanduta nici o paine pe cand in Ardeal vanzatoarele unguroaice nu m-au refuzat.Nu sunt ungur,nu am rude unguri dar am avut colegi de serviciu unguri si ne-am inteles f bine.Atentie.Folosesti un cuvant cu conotatie sovina.

      Ștergere
  63. mi-a intrat pensia indexata(recalculata ,micsorata,si in plata cea avantajoasa)

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul! Rugam a nu lua in seama comentariile unor useri precum Cezar sau Adrian (Bontas), intrucat au probleme grave la mansarda!