miercuri, 9 august 2017

Generalul Ciucă, şeful Armatei, ridică stegulețul roșu la adresa clasei politice: "Nu am profilul omului care "rămâne în cort". Generalul conștientizează ca funcţia deţinută îl obligă să determine "factorul politic" să adopte soluţii adecvate pentru "toate inechităţile produse (...) pe fondul mutaţiilor legislative care au bulversat sistemul de pensii militare şi de salarizare".

Generalul Ciucă, şeful Armatei: Funcţia mă obligă să caut soluţii la inechităţile din pensiile militare. Nu am profilul omului care "rămâne în cort!"

 

Generalul Nicolae Ciucă, şeful Statului Major General a susţinut miercuri ca funcţia deţinută îl obligă să determine "factorul politic" să adopte soluţii adecvate pentru "toate inechităţile produse (...) pe fondul mutaţiilor legislative care au bulversat sistemul de pensii militare şi salarizare".

"Voi face tot ce îmi stă în putinţă, astfel încât, prin forţa argumentelor, dialog constructiv, calm şi respect reciproc, dar şi animat de încrederea camarazilor, să determin factorul politic să adopte, într-un timp rezonabil, soluţii adecvate pentru toate inechităţile produse în ultimii ani pe fondul mutaţiilor legislative care au bulversat sistemul de pensii militare şi de salarizare", a scris Ciucă, pe pagina sa de Facebook.

Generalul cu patru stele, şef al Armatei Române a precizat că a "simţit nevoia" să aducă "unele clarifică", în contextul în care "agenda publică a ultimelor săptămâni a fost dominată de problematica pensiilor militare", adăugând că, "în altă ordine de idei", potrivit "Constituţiei şi legilor ţării, militarii nu au voie să se implice în actul politic, iar şeful Statului Major General are obligaţia, atât în plan moral cât şi legal, să genereze şi să menţină un climat de ordine, disciplină şi stabilitate în armată, dar şi de încredere reciprocă între instituţie şi personalul său".

"Prin urmare, deşi nu deţin pârghii de exprimare politică, sunt profund încărcat de responsabilitatea militarului cu gradul cel mai mare din armată, către care se îndreaptă privirile camarazilor atunci când nivelul de satisfacţie salarială sau din pensii este unul dezavantajos în raport cu privaţiunile serviciului militar (...) Vă asigur că sunt călăuzit în viaţă de toate valorile militare şi civice pe care le-am asimilat de-a lungul carierei, că nu am cum să stau deoparte faţă de problemele cu care se confruntă personalul armatei de ieri sau de azi şi că foarte multe din lucrurile bune care se petrec în instituţia militară au în spate munca dedicată, consecvenţa şi asumările unor militari de carieră, legaţi sufleteşte de armată, chiar dacă deontologia profesională ne îndeamnă la discreţie şi modestie, iar din afară, poate, nu se simte atât de evident contribuţia fiecăruia dintre noi", mai notează, pe Facebook, şeful Armatei Române. Sursa aici!

Intervenția în original a șeful SMG pe Facebook - aici!

"În contextul în care agenda publică a ultimelor săptămâni a fost dominată de problematica pensiilor militare, existând numeroase comentarii pe această temă, simt nevoia să aduc unele clarificări, în părţile ce mă privesc.
Potrivit locului şi rolului pe care îl am in cadrul organismului militar, aria mea de responsabilitate şi decizie este focalizată pe capacitatea operaţională a Armatei.
Din această perspectivă, mi-am putut manifesta din plin cunoştinţele şi puterea conferite de funcţia pe care o deţin, operând dezvoltări în planul respectării angajamentelor militare pe care le avem ca membri NATO. Astfel, Armata României a participat cu succes la misiuni şi operaţii internaţionale sau desfăşurate pe teritoriul naţional, a căror complexitate a condus la o îmbunătăţire semnificativă a pregătirii militarilor, subunităţilor, unităţilor, marilor unităţi şi comandamentelor, la creşterea interoperabilităţii cu structurile aliate şi partenere şi al gradului de credibilitate a armatei şi, implicit, a României.
În altă ordine de idei, potrivit Constituţiei şi legilor ţării, militarii nu au voie să se implice în actul politic, iar şeful Statului Major General are obligaţia, atât în plan moral cât şi legal, să genereze şi să menţină un climat de ordine, disciplină şi stabilitate în armată, dar şi de încredere reciprocă între instituţie şi personalul său. Prin urmare, deşi nu deţin pârghii de exprimare politică, sunt profund încărcat de responsabilitatea militarului cu gradul cel mai mare din armată, către care se îndreaptă privirile camarazilor atunci când nivelul de satisfacţie salarială sau din pensii este unul dezavantajos în raport cu privaţiunile serviciului militar.
Nu am profilul omului care fuge de provocări sau care “rămâne în cort”, dar natura şi nivelul funcţiei mă obligă să fiu raţional şi să caut soluţii constructive, în care să se regăsească atât drepturile legitime ale militarului român, cât şi interesele generale ale societăţii, aşa cum sunt ele promovate de cei aleşi democratic, prin partidele politice şi organismele legal constituite ale puterilor statului.
Vă asigur că sunt călăuzit în viaţă de toate valorile militare şi civice pe care le-am asimilat de-a lungul carierei, că nu am cum să stau deoparte faţă de problemele cu care se confruntă personalul armatei de ieri sau de azi şi că foarte multe din lucrurile bune care se petrec în instituţia militară au în spate munca dedicată, consecvenţa şi asumările unor militari de carieră, legaţi sufleteşte de armată, chiar dacă deontologia profesională ne îndeamnă la discreţie şi modestie, iar din afară, poate, nu se simte atât de evident contribuţia fiecăruia dintre noi.
Voi face tot ce îmi stă în putinţă, astfel încât, prin forţa argumentelor, dialog constructiv, calm şi respect reciproc, dar şi animat de încrederea camarazilor, să determin factorul politic să adopte, într-un timp rezonabil, soluţii adecvate pentru toate inechităţile produse în ultimii ani pe fondul mutaţiilor legislative care au bulversat sistemul de pensii militare şi de salarizare".
 

200 de comentarii:

  1. Bla,bla, bla.Un oltean OPORTUNIST sadea.Sa foloseasca "parghiile de exprimare politica", pe care le are in randul "colegilor " de vanatoare, care sunt in guvern,cu sau fara portofoliu.............

    RăspundețiȘtergere
  2. Pt activi
    MOf 655/09.08.2017
    Ordin privind stabilirea unir masuri pt plata salariilor aferente lunii iulie 2017.
    Din anexa rezulta data platii salariilor:
    MApN 10 august
    MAI. 11 august
    SRI, SIE. 11 august
    Etc.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu cred că cei doi nominalizați împart aceeași mansarda!

    PS-ceva îmi spune că vor să ne bage in aceași căciulă cu faimoasa Lege Unică a pensiilor, Made în Coreea și L223 va fi abrogată!
    Cam asta spune Codin ăsta de Brăila....sper să nu mai fie recalcularea de care povestea Gelu, din 2011!

    RăspundețiȘtergere
  4. Dupa interpretarea mea, undeva mocneste ceva. Pana una alta, incepand din 2010 cand au inceput atacurile contra armatei si pana in prezent, Ciuca nu este nu doar primul ofiter de rang inalt care ia o atitudune, ci si singurul militar activ care a facut acest lucru.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai ții minte când l-am denigrat boul de Dragnea pt că voia RaAA?
      Ei...atunci îi pusese cruce...voia să îl skimbe, căci el voia să dea anunțul...
      Sincer nu poate face nimic, decât o furtună numai dacă organizează o conferința de presă și își depune mandatul că protest!
      Cu Tutuianu și Dusa in coaste este anihilat 75%!

      Ștergere
    2. Numai declaratii, fara nimic concret. Nu primeste delegatii ale asociatiilor militarilor in rezerva, desi ne-am inscris si in audienta si............la raport(sic!).

      Ștergere
  5. Domnilor acest mesaj nu-i apartine, este transmis de postacii lui, cred ca nici nu l-a citit.Un advarat militar de cariera cum spune ca este ar fi trebuit sa analizeze situatia sa asculte rapoarte cu date concluzii si propuneri si sa prezinte factorilor politici sau chiar comandantului fortelor armate caruia i se subordoneaza,hotărârea ( în varianta, demisia pe masa).Nu sunt vorbe mari dar este inadmisibil ca ostirea română( miliarii activi si in rezerva ) sa suporte o asemenea umilinta din partea unor ciumeti ca Chiriac sau Ficeag sau a altor băgători de seama. Trebuie facut ceva.Asa nu se mai poate, o armata prost dotata,prost platită si pe deasupra si umilita nu a fost NICIODATA.

    RăspundețiȘtergere
  6. Pt ciuca, sef smg
    - in cf cu legea , smg se ocupa de evidenta militara a rezervistilor, iar seful smg raspunde de mobilizarea Armatei Romaniei. Dl sef smg noi rezervistii din rezerva operationala si generala, vom raspunde prezent in caz de necesitate, la fel cum suntem respectati de Statul roman, aproximativ egal cu rata inflatiei si cu indexarea pensiilor.
    - dl ciuca in conformitate cu legea apararii nationale, smg organizeaza pregatirea ministrilor, secretarilor si subsecretarilor de stat, etc in vederea indeplinirii atributiilor ce le revin pe linia apararii nationale.
    Asa ca ar fi bine prima pregatire s- o planificati intr-un teatru de operatii externe. S-ar potrivi foarte bine in Afganistan. De ce isi bat joc ministrii in frunte cu primul ministru prin oug- uri de militari ?
    Pt ca acesti sunt incompetenti la modul general, sunt nepregatiti si trateaza cu dispret apararea national.

    RăspundețiȘtergere
  7. Găină asta mica toată cu oki de .....boita toată, nici măcar nu știe că numai din 2001 sunt contribuții personalizate! Are 3 fraze și din ele 2 sunt contra militarilor!
    Când Cretuleasca i-a zis de inekitatile scrise de Ciucă pe FB a belit okii...Ce inekitati?..la ei? Poate la alții...
    Repet...vad nori negri la LUP!

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu cred o iota din aceste informatii! El nu stia ca se recalculeaza pe mutilarea a 80% dintre pensii? N-a miscat un deget, gest ce trebuia facut de la primele recalculari pe minus, sa poata politicul sa ia masuri! Era ocupat pe baricade sa lupte pentru inghetarea salariilor la 700 de lei a militarilor cu grade mici, sa nu li se dea salariul minim pe economie, 1450 lei, in vara, tineti minte? Proportiile dezastrului si inghetarile pe vecie il obliga, doar figurativ, sa-si salveze onoarea prin atitudine, dar pariez ca nu si faptic! N-avem noi Generali cu o astfel de ambitie, onoare si spirit de sacrificiu sa se implice ca un General american, ca un glonte, pentru drepturile subordonatilor! Ala, ori isi da demisia, ori sare la gatul politicului cu mana pe tocul pistolului pentru drepturile subordonatilor, tineti minte! Sau isi smulge singur gradele si le arunca la picioarele politicianului care ii ataca onoarea personala prin incalcarea drepturilor subordonatilor! Punct.

    RăspundețiȘtergere
  9. @R26500
    Va rugam sa mai adaugati doua specimene in sectiunea "persoane non gratae pentru militari": Olguta karatista si pescarul ala mustacios de Teleorman.
    Multumim!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Afirmativ...,dar nu cu acțiuni de 2 lei din partea procurorilor, gen corupție și evaziune cu purcei...!
      Bine că ați rezolvat problema cu 15%!

      Ștergere
  10. Mai mult decat penibil ! I-a auzit cineva glasul in favoarea subordonatilor ?

    RăspundețiȘtergere
  11. Consider că este prea târzie această postare a d-lui general.
    Dar o vorbă spune că "niciodată nu este prea târziu!".
    În noua Lege a salarizării, la anexa 6, cap. 1 regăsim:
    "Şeful Statului Major General, secretar de stat - şef al Departamentului Ordine şi Siguranţă Publică, prim-adjunctul directorului Serviciului Român de Informaţii, primul adjunct al directorului Serviciului de Informaţii Externe, directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, directorul Serviciului de Protecţie şi Pază, S - 10880 COEFICIENT 4,35"!!!!!

    Personalul militar, și în special cel activ, nu va fi respectat de către "politic" atât timp cât funcția militară cea mai înaltă din Ministerul Apărării Naționale, respectiv cea de Șef al Statului Major General, (similar și pentru celelalte structuri din S.N.Ap.) este echivalată prin legea salarizării cu funcții gen:
    - "Director general adjunct administrativ al universităţii/Director S 8493 10880 3,40 COEFICIENT 4,35" - vezi Lg. salarizării, Anexa 1, cap. I, pct. 1 - . Peste această funcție mai sunt alte 6 cu coficienți maximi mult mai mari!!!!;
    - "Secretar-şef universitate S 8493 10880 3,40 COEFICIENT 4,35" - vezi Lg. salarizării, Anexa 1, cap. I, pct. 3 - . Peste această funcție mai este o funcție cu coficient maxim mai mare!!!!
    - "Profesor universitar, S, peste 25 de ani, 10880 COEFICIENT 4,35" - vezi Lg. salarizării, Anexa 1, cap. I, pct. 4 -;
    - "Director general adjunct institut de cercetare*)(Ordonator secundar de credite) S 9651 10880 3,86 COEFICIENT 4,35" - vezi Lg. salarizării, Anexa 1, cap. II, litera a. Peste această funcție mai este o funcție cu coficient maxim mai mare!!!!;
    - "Director institut de cercetare (Ordonator terţiar de credite) S 9651 10880 3,86 COEFICIENT 4,35." - vezi Lg. salarizării, Anexa 1, cap. I, litera a. Peste această funcție mai este o funcție cu coficient maxim mai mare!!!!;

    Și dacă nu este suficient iată și o echivalare și mai dezastruoasă!!!!

    - "regizor artistic, scenograf, coregraf, solist (vocal, balet, concertist,
    instrumentist), prim balerin, concertmaestru, actor (teatru, mânuitor
    păpuşi-marionete), gradul IA, S, 10880, COEFICIENT 4,35." - vezi Lg. salarizării, Anexa 3, cap.1,litera b "FUNCȚII DE EXECUȚIE"!!!!!!.
    Cele de conducere sunt la litera a) și unele sunt mai mari ca și coeficienți maximi!!!!

    Să înțelegem că ȘEFUL STATULUI MAJOR DIN ARMATA ROMÂNIEI = PRIM BALERIN sau chiar MÂNUITOR PĂPUȘI-MARIONETE!!!!????

    Cu siguranță și de aici se vede respectul politicului față de militari!!!!!!

    Exemplele pot continua. Mai sunt și alte funcții derizorii care au coeficientul maxim 4,35 și chiar peste!!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. ....Si, pana acum unde a fost domnul Ciuca ? A stat in cort, ascuns cu capul in nisp , ca strutul......Vazand valul de opinii formulate impotriva sa, incearca un simulacru de atitudine. Fricos si pe timp de pace......

    RăspundețiȘtergere
  13. Am observat ca pe acest blog sunt persoane care cunosc bine legislatia cu privire la pensiile militare. Am o dilema si va rog sa ma ajute cineva. Sunt pensionat din anul 2016 pe legea 223. Am executat serviciul in mai multe U.M.. Cand a trebuit sa fac dosarul de pensionare una din unitati mi-a comunicat faptul ca timp de 4 ani am beneficiat de conditii de lucru normale. Acum dupa 1 an de zile dupa multe dispute cu cei de la resurse umate, au indreptat lucrurile si mi-au eliberat o adeverinta din care rezulta ca in cei 4 ani am lucrat in conditii speciale. Daca trimit adeverinta la Casa de pensii mi se va recalcula pensia dupa legea 223 sau OG 59/2017 ? Rog mult pe cei care cunosc problematica sa ma indrume. Multumesc anticipat !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, vi se va recalcula pensia. In linii mari, cei 4 ani nu va vor aduce mare avere, dar aduc un plus acolo. Noi cand am trecut de aceasta etapa, NU ne-am adresat direct CPS, ci CMJ - in vederea actualizarii fisei cu grupele de munca existenta in memoriul personal. CMJ inainteaza apoi cererea Dvs. catre CPS.

      Ștergere
    2. Pensia se recalculează dar,dacă faceți cerere luna asta,drepturile le primiți începând cu luna următoare .

      Ștergere
  14. Astora n-ai ce sa le ceri, canta dupa cum "bate vantul" de la cei mari, ce verticalitate, ce demnitate, gata , termenii au fost scosi din DREV in 1989...

    Este clar ca buna ziua, astia nu vor ,doar sa ne futa, vor sa ne violeze!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. enervant de adevarat...viol cu intentie si in forma continuata !!

      Ștergere
  15. Domnule general cu patru stele Ciuca!
    Nu va obliga functia. V-a obligat calitatea de comandant. Trebuie sa presupun ca aveti cunostinte despre zona Sibiu, tabara Daia. In septembrie-noiembrie 1975, la ora 5.25 se pornea generatorul si incepea forfota in baraci (hale terasate). Nu aveai posibilitatea de fenta a programului...
    "Generatorul" Dvs. a pornit foarte tarziu. Trupa este in forfota doar cu comandantii de grupa, pe un front de 360 grade. Fiindca nu s-a vazut in trupa ca este comandant decat pentru parada, trebuie sa o luati la vale...

    RăspundețiȘtergere
  16. R26500 ce faci , deraiezi ? Au fost mai multi activi si iti dau exemplu un locotenent. Seful SMG trebuia sa solicit CSAT de urgenta si sa mature cu guvernul , sa iasa pe posturi si noi il sustineam. Numirea sefului SMG de politic este o mizerie. Raul a fost facut dar generalii mai au o sansa altfel in viitor vor lua cu arcanul pentru armata. Fiecare UM ar trebui ca in acelasi timp sa iasa in fata unitatilor . Fara tehnica la prima iesire.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, nu deraiez, TU nu citesti bine. Am spus ca Ciuca este primul militar care din 2011, a luat pozitie impotriva atacurilor contra armatei. Locotenentul a facut altceva: a luat atitudine contra regimului Boc/Basescu, ca parte generala a societatii.

      La fel, daca citesti bine comunicatul lui Ciuca, acesta se refera explicit ca se intereseaza si de tine: "nu am cum să stau deoparte faţă de problemele cu care se confruntă personalul armatei de IERI sau de azi". Noi suntem de IERI! Clar? Apoi interventia sa se axeaza explicit ca focar de pornire, pe pensii. "În contextul în care agenda publică a ultimelor săptămâni a fost dominată de problematica pensiilor militare, (...)"

      Ștergere
  17. Ceva îmi spune totuși că Gl. Ciucă își pregătește astfel pensionarea!
    Nu mai vrea să nici nu mai poate juca în filmul ăsta, cu buget redus!
    "Colegule" semnează, pune dată și privește înainte!
    Nu poți fi că ei, politicienii! Lasa-i în spate!

    RăspundețiȘtergere
  18. Poate ca domnul general va incropi o noua comisie care sa umble prin garnizoane pentru a lamuri personalul militar in rezerva si retragere asupra oportunitatii masurilor politice luate in problema pensiilor militare de stat si a altor drepturi care se cuvin prin lege acestora. Discursul dumnealui este inaltator , exact cum inaltatoare sunt toate lucrarile literare cu subiecte precum patriotismul , eroismul , daruirea de sine pana la sacrificiul suprem.Ar trebui sa sustina , domnul general , teza prin care un patriot fara a i se respecta demnitatea este doar un mercenar. In mercercenari au transformat politrucii actuali , sprijiniti cu nesat de haita de mercenari din presa , militarii Armatei Romane. Eu asa ma simt.

    RăspundețiȘtergere
  19. http://evz.ro/campania-impotriva-pensiilor-speciale.html

    RăspundețiȘtergere
  20. Cam multi viteji, mai ales anonimi, care il critica pe seful SMG. Rog a NU uita cine sunteti! Pt. ca majoritatea dintre critici, daca ati fost decidenti, si ati fi avut un subaltern care sa declare public ceea ce a declarat Ciuca, precis i-ati fi aratat subalternului pisica cu incalcarea Sectiunii a 3-a si l-ati fi terfelit un pic si disciplinar.

    Acum ce facem? Il faultam si pe singurul sef SMG care de bine de rau, afirma clar ca este iritat de situatia pensiilor? Ia ganditi-va la amiralul si aviatorul ala de dinainte de Ciuca, care NU au scos un cuvintel contra partidului, cand ne macelareau Boc/Oprea/Basescu in 2011?

    Eu sugerez vitejilor in cauza sa faceti si voi ceva in afara de sa va plangeti, si sa il spijiniti pe seful SMG. De exemplu, sa smulgeti niste steaguri PSD/ALDE si sa va c..acati pe ele, postandu-va vitejia filmata LIVE pe Facebook!

    Apoi, nu stiu care mai spune ca mesajul SMG nu are nici o valoare, fiind publicat pe Facebook! Dar unde ati fi dorit, sa apara la cloaca de TV din garsoniera, numita B1 TV? Este foarte bine ca a reactionat pe FB, care este o platforma cu ... miliarde de ... spectatori. De la Cirogarla si fundu' Moldovei, pana in China sau Canada! Mai public decat atat, nici ca se poate altfel!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O reactie intarziata,dar una demna care poate insemna ceva pentru actiunile viitoare de recastigarea prestigiului si drepturilor militarilor.De data asta a facut in pas mic dar care prevesteste o atitudine ferma si demna,cu conditia ca si noi rezervistii as Il sprijinim.Dupa actiunea Dumistracel de LA Craiova si din Tara,"generalul desertului "a facut CE trebuia.Imptreuna vom reusi sa restabilim adevarul si sa redam armatei local meritat in societate.Gerula

      Ștergere
  21. Legat de seful SMG si marii lui critici, am si eu ceva de spus. Il cunosc sa zicem ... bine. Este genul de om flexibil, disciplinat, pare ca este docil, spasit, indura ca magaru' etc. Dar ... pana la un punct: cand nu mai are incredere in decidenti si se simte .....uterisit, se ... intoarce la 180 de grade.

    A NU uita! Dupa valurile de pensionari de dupa 2016, armata s-a cam curatit de ultimele elemente ... comuniste. Majoritatea celor in activitate, sunt promotii de dupa 1990, care nu prins acea educatie de ... indobitocire prin infricosare. Sa ne fie clar! Pozitia sefului SMG este delicata, in raport cu atitudinile care se produc inapoia lui. Traim vremuri in care dimineata ne putem trezi cu o armata intreaga in greva japoneza sau cu demisii in bloc ale tuturor statelor majore - de la SMG, la ultima unitate de pe teritoriu. Nu mai este armata de pe vremuri cu "Sa traiti, am inteles!"; daca dispozitiile primite sunt ... nefiresti, subalternii reactioneaza, prin urmare ori conduci natural, ori pleci. Nu mai tine cu "Mars, mai!", ca pe vremuri si sa tii oamenii sa lucreze moca - cum behaiam noi prin unitati pana la 22 seara, si ni se parea normal sa petrecem sambtele si duminicile in "cazarma noastra, casa noastra". Moca. Sau sa ai tehnica pe butuci, si sa iei primesti replica de la esalon "Nu ma interseaza cum, o pui in functiune" - fara sa primesti o piesa de schimb.

    Majoritatea dintre criticii sefului SMG, nu ar face fata in armata de azi. Nici ca sefi, nici ca subalterni. Sunt niste chestii ... de evolutie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. R 26500
      După cum se vede azi ești pus pe șotii !!!!!!!!
      În cazarmi s-au schimbat cel mult geamurile învechite cu termopane . În rest .......................

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. @ tigri 3 10 august 2017, 10:33. Eu NU am spus de schimbari in cazarmi. Ci de schimbari de mentalitate.

      Ștergere
    4. mentalitatea e mai proasta ca inainte,va dau exemple de marii comandantii daca vretii mai ales la OP SPECIALE,genul eu sunt sef si regulamentul eu al fac ,,,,,

      Ștergere
    5. Curios! Poate participă la elaborarea unui manual ceva... sau aprobă un SOP!
      L-am cunoscut bine pe Gl. Crăciun...nu am sesizat un asemenea stil de muncă sau de conducere!

      Ștergere
  22. Singurul in activitate care a fost transant a fost consilierul prim ministrului fostul sef SMG generalul Dănila care si-a exprimat public pe Digi Tv nemultumirea pentru masurile luate precum si pentru faptul ca functia de sef SMG a fost cotata în LSU la 4.35. Si a plecat la pensie.
    Televiziunile de casă nu au pus botul la declaratia gen Dănilă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Unde, cand? Poate acum ca este in rezerva! Danila a facut ... acatul praf cat a fost in activitate. A fost numit șef al Statului Major General, începând cu data de 1 ianuarie 2011. Adica, din ziua in care ne-au fost taiate mie si altor 26500, pensiile. Nu a scos un cuvant despre acest lucru, atat a fost de viteaz. Ba a mai pus-o si pe papitoaica aia de generaleasa Lupu, sa apara public la TV sa explice poporului cum ca taierea pensiilor a fost necesara, ca cica noi luasem ... ordonanta. Cele mai de ... ahat lucruri contra pensiilor militare, s-au produs exact pe vremea lui Danila. Nu cumva era sef SMG, cand ziarul "Observatoul Militar" devenise gazata care il pupa in ..ur pe Oprea mai ceva ca nord-coreenii, pe Kim Jung? Ba da! Si atunci?

      Ștergere
    2. Era deja pensionar! Acum, kiar că nu a făcut mare lucru nepotul lui Băsescu, în afară faptului că a prezentat în 2014 primul bilanț realist! Atât!

      Ștergere
  23. Din pacate,se omite faptul ca este numit politic, cu acceptul partenerului "strategic" si mai ales ca este SINGURUL militar ,care institutional poate si mai ales ar trebui sa promoveze interesele militare legitime.Poate ar trebui sa vorbim de camaraderie,datorie, onoare..............

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Singurul din M.Ap.N. Mai sunt inca 6 ministere/similare. Sefii alora, unde sunt?

      Ștergere
  24. Observ ca la majoritatea le- a cam scazut nivelul revoltei.Asta e semn ca va-ti impacat cu situatia.Eu va propun sa comparati cuantumul pensiei avute in prezent cu venitul din legea salarizarii pe care il va avea similarul vostru in 2022.La similarul vostru ii mai puteti pune niste procente in plus care se cheama sporuri stiute si nestiute.Veti observa cu usurinta ca se va repeta situatia din 2000 cand activul avea veniturile dublei pensiei.Adaugand si cresterea preturilor care este inerenta oricarei mariri de salarii vom fi intr-o veselie cersetori cu grade.Pentru a nu ajunge in aceasta situatie trebuie sa-i reclamam individual si in colectiv la toate armatele straine,NATO,CEDO,ambasade straine,Organizatii internationale pentru apararea dreptului omului,Asociatii ale militarilor etc.Pe plan intern sigur nu vom gasi intelegere.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si cine te opreste sa mergi in fata Cmdt. NATO din Bucuresti sau in fata Ambasadei SUA, cu protestul in brate?

      Ștergere
    2. Mergand singur nu te baga nimeni in seama.Ba mai mult te scoate si drept dezechilibrat mintal.Eu am spus valuri de plangeri.Clantarelile pe internet nu ti le ia nimeni in seama.La nesimtirea guvernantilor nici protestele in pietele publice nu mai impresioneaza.

      Ștergere
    3. @iceparu, am zambit vazand ca tu chiar crezi ca in 2022 activii vor avea soldele preconizate de ultima lege a salarizarii (decocamdata). Tu realizezi ca dobitocii astia au facut legea pe genunchi, fara studiu de impact si fara a avea vreo idee de unde ar putea lua banii? Gandeste-te, tu, avand un deficit care tinde sa depaseasca obstescul 3%, si avand o posibila crestere de 5-6%, ai putea mari toate salariile cu 25%? Eu nu as reusi, dar poate ca altii sunt magicieni. Indexarea cu rata inflatiei este fair pentru cei ce au iesit pe legea 223. Probabil, dupa recalculare, nu vor mai fi diferente asa mari, dar vor exista. Tot la fel, vor fi diferente intre cei pensionati acum si cei ce se vor pensiona in viitor. Nicaieri nu exista in sistemul de pensii notiunea de actualizare odata cu cresterea venitului omologului din activitate. Pentru ca niciun stat nu-si permite asta.

      Ștergere
    4. Tu kiar ești serios când scrii ăsta?
      Adică dacă un pensionar ar trăi 100 de ani, el ar trebui să rămână cu pensia de acum 45 de ani!
      Îți urez să sărbătorești suta! 😂😎🤔

      Ștergere
    5. Domnule Andrei, Paradoxal, L.223/2015 vă contrazice şi se contrazice. Art. 2, lit. b) din lege prev. că: "b) principiul egalității, prin care se asigură tuturor participanților la sistemul de pensii militare de stat un tratament nediscriminatoriu între persoane aflate în aceeași situație juridică, în ceea ce privește drepturile și obligațiile prevăzute de lege;". Numai că principiul nu a fost respectat în drept şi în fapt de către Guvern la recalcularea pensiilor militare, menţinând diferenţele valorice la pensii între militarii cu grade şi funcţii similare, prin încălcarea legii. Este şi acesta un motiv de neconstituţionalitate.

      Ștergere
  25. Legat de Coarna - pe care unii il adulati, desi pt. cei in rezerva/retragere NU a miscat un deget. Stiti sau nu? SURPRIZĂ Dumitru Coarnă, șeful de sindicat din Poliție, s-a PENSIONAT și s-a REANGAJAT! http://www.stiripesurse.ro/surpriza-dumitru-coarna-eful-de-sindicat-din-poli-ie-s-a-pensionat-i-s-a-reangajat_1212295.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. R26500
      Esti putin depăsit de evenimente.
      Documenteaza-te inainte de a da pe trompeta.
      Dupa cum au declarat unii care au participat in parlament la sedinte Coarna cu bunele si relele lui este singurul lider sindical care s-a batut cu adevarat pentru militari si politisti inclusiv s-a luat de ngât cu olguta pe LSU.
      După cum s-a spus de regula liderii sindicali sunt momiti cu functii prin diverse institutii sau consilii de administratie. Astfel se face un troc cu facilitati reciprocice. Uneori chiar legi favorabile in schimbul asigurarii linistii in teren.Asa apar legi care-i favorizeaza pe unii si ii loveste pe altii.
      Coarna nu a pus botul la asa ceva si asta nu le-a convenit nici la politicieni nici la unii colegi lideri sindicali. S-a mai exprimat si împotriva cumulului pensie -salariu la stat. După ce a depus plângere penala împotriva celor din jurul ministresei pensionati ilegal l-au transformat in tinta cu ajutorul televiziunilor de casa .
      Ce nu stii tu este ca cel care l-a atacat în stil mârsav pe Realitatea Tv este un lider sindical de la UNIPOL (politie) care a fost momit cu o functie de consilier la M.Muncii.
      După cum spunea Coarna marea majoritate a liderilor sindicali din SNAOp au insistat ca intr-o ordonanta data deja sa se stipuleze ca baza de calcul pe L223 sa fie modificata în asa fel ca liderii sindicali sa -și stabileasca cuantumul pensiei din veniturile ca lideri sindicali si nu din veniturile de simplu politist. Coarna s-a împotrivit si jmecheria a cazut . Astfel ca liderii sindicali din acest sistem au pensii de 3-4 miii lei in loc de 10-15000 lei cât le-ar fi iesit ca lideri sindicali.
      După toate acestea l-au transformat pe Coarna in tinta.
      S-a pensionat la 45 de ani pe caz de boala grava in 2009 cu 1700 lei pensie(operat de cancer la plamâni in 2014).
      Dupa cum spunea el la B1 Tv a participat facând chimioterapie la sedintele in care a aparat interesele militarilor si politistilor.
      In 2009 la Congresul sindicatelor a fost propus si ales ca presedinte la SNPC. In aceasta calitate a aparat si s-a zbatut pentru drepturile politistilor activi si pe urma dupa ce militarii profesionisti au apelat la el s-a zbatut si pentru salarizarea acestora.
      Daca cei alesi din politica au voie la cumul pensie salariu el ca persoana aleasă intr-un sistem privat de ce nu ar putea cumula pensia cu salariul dupa ce si-a transformat pensia de invaliditate in pensie de serviciu (militara)?
      Cam asa stau lucrurile.
      nu stiu cine va fi liderul sindical care se va bate cu ei mai argumentat decât Coarnă. Nu se intrevede la orizont.

      Ștergere
    2. Nu a fost ales la sindicat?
      Categoric funcția este remunerată, dar mă gândesc că din banii cotizațiilor membrilor?
      Categoric că îi convine să fie la sindicatul agenților activi, pt că banul de oprește direct la rețineri...
      Din statut reiese că președintele trebuie să fie activ, dar asta este pb lor! Probabil că au dat o OUG cu excepția!

      Ștergere
    3. @ Mareș
      Coarna era inca din activitate vicepresedinte al sindicatului cu 50 000 membri.
      La congresul sindicatului după ce a condus acea demonstratie a politistilor soldata cu ”ieși afară javră ordinara” a fost ales presedinte.
      Atunci a fost amendat cu 10 000 lei.
      Pe vremea aceea cumulul pensie -salariu era permis de lege.
      La el se pune problema doar pentru scurta perioada cât a fost în pensie de invalididate care nu poate fi cumulata decât cu 1/2 norma de munca.
      Pe urma în 2010 a venit Boc care interzis cumulul pensie -salariu Coarna pensionat pe caz de boala în 2009 pastrând salariul de la sindicat( mediu privat).
      Pe urma Dogaru ”a reinstaurat” cumulul pensie -salariu in 2015 iar de la acesta data Coarna a cumulat initial pensia pe L263 cu salariul din privat si apoi pensia pe L223 din 2016.
      Dusmanii lui îl vor tintă fiindca le-a incurcat treburile spuse mai sus in comentariu, Coarna nefiind de acord ca baza de calcul a pensiei pentru liderii de sindicat din sistemul de ap si ordine publica sa fie veniturile obtinut ca lider de sindicat si nici cu cumulul pensie salariu din bugetele acestor ministere (sau de la stat).

      Ștergere
    4. Domnilor, Coarna a reprezentat politistii si acest lucru se vede. Pensia unui subofiter de politie e de 5000 lei iar a unui colonel MApN e de 3200 de lei. Poate are in vedere acest aspect domnul general.

      Ștergere
    5. @ tigri 3 10 august 2017, 11:20. Man. Avem perceptii diferite pt. ca avem realitati diferite. Nici Coarna si nici un alt lider sindical din Politie, NU a miscat un deget pt. cei carora ne-au fosr rase pensiile sau le-am avut inghetate intre 2011-2016. Omul fiind activ, nu il interesa decat de activi si gata.

      Ba mai mult, ne intoarcem la facerea L. 223/2015? Da ce puii mei, nu si-a pus cerceaful in cap si el, cand L. 223 in varianta intiala, ne sarea de la pensii militare prin recalculare, pe toti cei pensionati inainte de 2011?

      Mai mult, a a schitat cumva vreun gest contra OUG 57/2015? Dar ACUM ce face -e mare lider sindical? Vezi tu sindicatul lui calare pe Parlament? Nema. Si atunci?

      Ștergere
    6. Nu s-a reangajat. Este sef de sindicat, din cate stiu eu nu lucreaza la stat.

      Ștergere
  26. O definiţie a linşajul mediatic este - operaţiunea mediatică non-jurnalistică, deosebit de agresivă, amplă şi uneori de lungă durată, promovată de către una sau mai multe instituţii media, coalizate sau nu, care acţionează premeditat, ori reactiv, împotriva unui individ, de obicei cu statut de persoană publică, în scopul compromiterii şi distrugerii credibilităţii şi reputaţiei sale. Scopul şi motivaţia unui linşaj mediatic le reprezintă eliminarea de pe scena publică (sau pur şi simplu dintr-o anumită funcţie, structură etc) a unei persoane care împiedică sau deranjează satisfacerea unui anumit interes, fie acela privat sau de grup; ori acea persoană a devenit inamic public din diverse motive şi interese sau, pur şi simplu, accidental.

    RăspundețiȘtergere
  27. Din câte am înțeles, ieri nefiind cvorum in biroul permanent, OUG 59, kiar dacă a fost publicata în MOf, în 5 zile devine nulă?!
    De confirmă speța?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu devine nula. Conditia de legalitate e sa fie depusa la secretariatul camerei competente si sa fie publicata in M Of.

      Ștergere
  28. Trec peste parerile unora ca noi nu facem fata. Ne adaptam. Si daca nu de la seful SMG sa avem asteptari atunci de la cine ? Unii suntem mai slab pregatiti. Am activat prea mult in UM aflate in SLP si suntem obisnuiti cu comandanti care dau ordin clar, bine gandit , in timp optim.Sa ai in subordine doua armate batjocorite si umilite de cacaciosi care nu au fost o zi in untati militare si sa nu reactionezi ...? Ai auzit de gestul sefului armatei franceze ? Cam incepi sa o scalzi R 26500 . Trebuie sa ramanem uniti. Dar am vaga impresie ca seful SMG stie ceva despre noua lege a pensiilor in care se pare ca vom avea un capitol separat care o sa ne trateze clar cu ...65%.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se pare cu daca si parca ... Da tu vrei omule, sa ii fac cultul personalittaii lui Oprea? Cum vad ca fac unii dintre noi, fara sa tina cont ca penalul ala a ras 26500 dintre noi, ca pe omizi?!?

      Ștergere
    2. Acum i-am scris presedintelui , simplu si civilizat . I-am solicitat sa intervina de urgenta in scandalul umilirii armatei , in stabilirea unei legi clare privind pensiile militare de stat si de asemenea sa ia masuri pentru introducerea meseriei de cadru militar in Nomenclatorul meseriilor cod CAEN din Romania.
      Penalul Oprea sa mearga fara grade acolo unde ii este locul.

      Ștergere
    3. A ras pensiile la 26500 , dar a dat prilejul politicului sa constate ca se poate si FARA O LEGE A PENSIILOR MILITARE .
      A creat precedentul .

      Ștergere
  29. a intrat pensia pe card cu vreo modificare la net?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da....eu aveam 5 pensii alimentare și întrucât suma este acum aceeași cu cea din ultima decizie, trag concluzia că mi s-au mărit f mult pensia!

      Ștergere
  30. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  31. Dl r-26500, frumos raspuns, ("si cine te opreste sa mergi in fata cmdt NATO din Bucu cu protestul in brate) se vede cat de uniti suntem,vorba multa si atat pe acest blog, gargara, sa treaca timpul de pensionar, ce natie domnilor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In privinta mea, stai linistit. Ma stiu toate serviciile. Ba si Basescu, toti ministrii De la Oprea, ba chiar si CSAT. 0,0011% daca ar face fiecare, din cate am dat eu din oasele mele pt. interesele armatei, ar fi suficient sa nu se smiorcaie nimeni pe bloguri.

      Ștergere
  32. Pe 15 septembrie a.c., cand se vor fi finalizat trecerile in rezerva datorate OUG Vasilescu, Romania nu v-a mai avea nici macar observatori si analisti pentru supravegherea marilor manevre militare anti-N.A.T.O declansate, printr-o bizara coincidenta, de catre Rusia si Belarus, tocmai la acea data.
    14 SEPTEMBRIE
    parca sa tezit cineva.......

    RăspundețiȘtergere
  33. Bine ca a iesit din cort .
    Este totusi tarziu , inamicul si-a consolidat ,, apararea ,, .
    Greu sa decriptam inca mesajul , sa nu fie in sensul de a ,, linistii camarazii ,,.
    Daca prezenta o .....schita cu intentiile de actiune era de felicitat .
    Sa .......dormim linistiti .

    RăspundețiȘtergere
  34. Eu, de exemplu, il sustin pe intarziatul in reactii sef al SMG......Sa vedem ce face in continuare.....In legatura cu mentalitatea schimbata in functie de generatie pot spune ca am avut sefi de moda veche pe care i-am regretat. Am asteptat cu nerabdare ca noua generatie de sefi sa fie din randul nostru si am fost dezamagit....Mentalitatile invechite, care erau doar teorie, au fost puse in aplicare de acestia....Chiar daca multi au cerul plin de stele pe umeri, prea putini au calitati de lideri...Cei pe care ii vedem sefi in momente de liniste de multe ori nu sunt acei adevarati conducatori care vor aparea in momente de criza..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fii serios.Asta nu misca un deget.Nu el si-a trimis oamenii sa ne imbrobodeasca cand s-a emis OUG 57?Tine de scaun cu dintii.

      Ștergere
  35. Falsa informatia, Coarna s-a batut LA Parliament pt Legea pensiilor militate,pt OG 57art 40 si tot Coarna se bate si acum pt drepturile tuturor militarilor.Eu am fost prezent alaturi de el LA multe actiuni,unde vorbea si in numele militarilor.Una e sa scri pe internet si alta sa participial LA actiuni concrete fata in fata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa este si azi a fost la comisia de apararesa sustinut ce ne doare si pe noi , ar trebuii sa fiti mai atenti

      Ștergere
    2. Ai dreptate,în privința lui,se zbate pt.toți!
      În privința internetul,nu!
      Luptăm și noi cu ce"arme" avem în dotare.
      Aici intră zeci de mii de oameni și se informează,c hiar dacă noi nu ne dăm seama.
      Adminul,R 26500,ne poate spune cam câți oameni intră zilnic pe site,incluzând și pe cei care nu înjură copios.
      Dacă ieșim timp de o săptămână,două în stradă un nr.de peste 10 mii,altfel ar ajunge mesajul nostru la politicieni,chiar dacă au cam devenit imuni la astfel de acțiuni!

      Ștergere
  36. În cazarmă s-au schimbat doar geamurile cu termopane. În rest nimic.
    Pricina poate admira cu placere emisiunile PRO Patria ,etc difuzate pe diverse posturi = copy paste după emisiunile din vremea lui.
    Toate la locul lor ,toate bune si frumoase,împliniri marete si numai rezultate de FB la trageri.
    Regula este clară. La minister se face politica la SMG se execută ordine. Si atât.
    Nimeni nu-și riscă pâînea si scaunul.Sunt suficienti în spate care abia așteaptă momentul.
    Seful SMG la francezi si-a exprimat public nemultumirea când presedintele a propus tăierea fondurilor de la armata in paralel cu alte taieri de fonduri la bugetari.
    Reactia presedintelui a fost clara si fara echivoc: ”dacă dintre noi doi trebuie sa plece unul acela esti dumneata(adica seful SMG)”. Și a plecat.
    Cu sau fară astfel de pareri lucrurile merg înainte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Seamănă cu ghicitoarea lui Băsescu către dr.Arafat!
      Ai impresia că Macrin este o mare valoare? Eu am îndoieli, dar am certitudini că șeful Apărării Armatei Franței nu este, cel puțin, gerentofil! :))

      Ștergere
  37. Armata nu are reprezentanti in cadrul Dialogului Social. Puterea politica este singura decidenta. Si dupa cum vedeti a decis. Nu are nevoie de Armata. Stiu ca Armata nu are voie sa protesteze, si nu are posibilitatea sa reactioneze. Mai mult, a impanat-o cu tot felul de fatuci si nepoti, specialisti din surse externe, care au rolul de a incarca statul de functii si de a deraia orice initiativa. Singura chestie pe care nu o au in vedere e ca orice pahar se umple iar rabdareaoricat de rezistenta, are limite. Chiar activii nu vad ce-i asteapta? Daca intr-o dimineatza le gasim pe Olguta si Carmen la garnizoana....? Nu's la ce ar fi bune ca eu nu as tine asa ceva pe langa casa. Auzi.... Carmen Dan afirma ca vestitii consilieri cu pensii babane la varsta frageda, s-au hotarat sa munceasca fara plata...... Ce aiureala.... Stie ce zice Codul Muncii? Nimeni nu poate presta gratuit decat pt ONG-uri. Poate , cineva de la Inspectia Muncii ii aprinde lumina. Nu Olguta ca a avut gaz putin si a ramas de mult pe intuneric. Oricum dadea in gropi si cu felinarul aprins.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Știi, la MAI sunt 2 lifturile centrale și o cantina, cum intri, pe stânga!
      Nu m-ar mira să-i vedem liftieri sau picoli! Zău așa!

      Ștergere
  38. @ Smecheraș Bursuc
    Coarna a reprezentat politistii si militarii profesionisti care in lipsa de lideri militari pe faza au apelat la el.
    După ce s-a împlicat Coarna s-a descoperit spre stupefactia ”generalilor si politicienilor” ca un militar profesionist are 1100 lei solda si va avea 800 lei pensii dupa ce a facut câteva teatre de operatii.
    În Consiliul pentru Dialog Social tot Coarnă a fost reprezentantul militarilor.
    Și s-a luat bine de gât cu ei. Ceva se vede deja pe la incadrarile militarilor profesionisti si pe la subofiteri . Asa ca nu de la sine se laudă Olguta cu majorari de 200 -300% pe noua LSU la militari neprecizând si la care face referire.
    Și toate datorita lui Coarna.
    Din partea generalilor si a liderilor de sindicate si organizatii militare doar ......noapte bună .....copii !!!

    RăspundețiȘtergere
  39. A intrat azi pensia pe card. Nu sunt modificari.14 ani cascheta de subofiter, 18 ani vechime cumulata, am aramas cu aceeasi pensie nesimtita de 521 de ron.

    RăspundețiȘtergere
  40. Pentru Luminita 11.51 :
    Dna Luminita, a intrat pensia la 17.38. Nu au pus nimic in plus. Sursele mele din CPS spun ca saptamana trecuta era ceata foarte deasa la CPS legat de aceasta actualizare. De ce ? Lipseste PROCEDURA, clebra SOP, care trebuie intocmita pentru fiecare activitate in parte. Asa ca mai aveti de asteptat. Nu intru in discutii tehnice, daca avem sau nu ceva in plus. Cei de la CPS si NUMAI EI vor da verdictul, daca suntem pe minus sau pe plus, dupa actualizarea cu 15 % a SF. Seara buna !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. eu am primit exact cu 15% in plus!
      Mie sa mi-i fi pus Dragnea sau Olguta?

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  41. Stimati camarazi de suferinta, stiti care este diferenta intre LOV si SMG Ciuca? Sa va spun parerea mea.
    LOV a inceput un razboi contra militarilor, si surpriza, conduce acest razboi in fruntea trupelor - a initiat OUG, a sustinut-o,s-a zbatut sa fie aprobata si a reusit- din postura de comandant.
    Ce a facut domnul Ciuca seful SMG, ansolut- NIMIC - si vine, dupa ce a pierdut razboiul, prin nereprezentare, adica fuga lasa de pe campul de lupta - cu o postare pe facebook, ca ar fi putin deranjat sau nemultumit dupa ce LOV ne-a tras-o in toate pozitiile.
    Daca era intradevar un comandant de oaste iesea in fata la lupta, nu stand cu curul pe scaun si incercand o tardiva replica pe facebook.
    Si acum stau si ma gandesc, ce interes ar avea domnul Ciuca sa isi riste scaunul caldut pe care troneaza?
    Absolut niciunul, de parca ar fi ultimul dintr-un mare numar de SMG care au luptat pentru drepturile militarilor.
    Nu, nu este ultimul pentru ca nu a existat un primul.
    Sunt sanse de 95% sa fiu cenzurat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite că nu ai fost cenzurat!
      Așa este,eu am auzit,surse sigure,că acel scaun "călduț" de care spui d-ta,îl poartă tot timpul cu d-lui,de frică să nu-l piardă!
      Așa să fie?

      Ștergere
    2. Niet!
      A lăsat-o să-și consume resursele și rezervele, să-și desconsidera intențiile și C2, urmat că să execute cu forțe proaspete, retrase, aduse din adâncimea strategică și puse la dispoziție prin regenerare o contralovitură nimicitoare, generalizată in ofensivă pe principalele direcții, cu întrebuințarea DsAerPst și Aeropurtat, până la infringerea definitivă și neutralizarea voinței inamicului, adică până-n capitala lui, pardon ei, Craiova! Aici e marea problemă... căci este și a lui! :))
      Denumirea Grupării de Forțe: Teleorman, cătușe de oțel-2017!

      Ștergere
  42. Un vechi proverb romanesc ,, dupa razboi multi viteji se arata"
    Intradevar nu are profilul omului cate STA in cort, ci are profilul omului care A STAT in cort. (Ciuca VS LOV)

    RăspundețiȘtergere
  43. @ Olescu
    Te-ai gandit vreodata ca daca seful SMG se ,, rascula,, la legea salarizarii , cand l-au umilit comparandul cu papusarii, si misca doar un pic rancurile prin unitati , nici dracului nu-i mai trecea pein cap sa inghete pwnsiilw militare, sa jigneasca si sa umileasca armata romana ? Sunt prea multi mamaligari in armata...

    RăspundețiȘtergere
  44. La întâlnirea de ieri,dintre sindicatele din sistemul penitenciar și Tudose,acesta din urmă nu a vrut să audă de pensiile militare(snlp.ro,fsanp.ro)!

    RăspundețiȘtergere
  45. Stimati camarazi, pretini si frati / dusmani. Eu o sa plec la Milano si la Vatican, sa tratez cu catolicii pentru reintregire si uniune intre crestini, apoi o sa ma deplasez in Belgia la sediul NATO pentru a-i informa despre umilirea pensionarilor nostri.
    Va las tara si pensiile "pe mana" aveti grija sa nu gasec Moldova si Ungarea Mare precum si Bulgaria refacuta. Aveti grija si de pensii sa nu vi le fure LOV cu toata sleahta ei de mafioti.
    Sanatate , virtute,preponderenta si madagascaritate, ne reauzim in septembrie.

    RăspundețiȘtergere
  46. „Succesul este constituit din pași de la un eșec la altul, fără a se pierde entuziasmul.”

    „Niciodată, niciodată, niciodată nu renunța.”

    Winston Churchill

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ok, dar individul era și puțin, f. puțin alcoolic! Cred că din cauza asta e treaba cu pașii și entuziasmul!
      Cum s-ar zice, copăcel, copăcel! :))

      Ștergere
  47. Ma ce va place sa flecariti.Va pretindeti potenti la cei 55-60 ani dar va manifestati ca niste babe flescaite.Cum naiba sa va respecte astia cand voi la 55-60 ani acceptati in veselie sa stati capra?

    RăspundețiȘtergere
  48. Domnilor,camarazi de arme,
    Știați că......
    Marți s-a votat în parlament,un proiect de lege prin care se atribuie celor care dețin ferme de porci subvenție de 2,5 mil.de €-roi?
    Ieri,a fost reținut de către procurorii DIICOT un anume Ilie Liviu Dragne,adm unei ferme de porci,din TR.pentru EVAZIUNE FISCALĂ?Dacă ghiciți ai cui era ferma,vă actualizez pensiile,începând 01.09.din în banii recuperați din acest prejudiciu creat!Mai urmează să fie și recuperat!
    Poate că,la prima vedere,ceea ce am arătat aici,acum,nu are legătură cu tema noastră,pe care distinsa noastră gazdă ne-a propus-o pt.dezbatere ,dar,eu cred că are,fiindcă,dacă nu se producea acest prejudiciu cauzat bugetului,banii ajungeau,o parte din ei,si în bugetul instituțiile militare și implicit,în buzunarele pensionarilor militari,nemaifiind nevoie emiterii OUG de înghețare a pensiilor.
    Se spune că prejudiciul cauzat ar fi subțire,câteva zeci de milioane!!!!!
    Dacă,la o fermă,se produce prej.de zeci de milioane,dar la 1000?


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și cu și fără tot ne loveau...
      mediatic și-au făcut jocul!

      Ștergere
  49. Proaspata.
    http://presamil.ro/precizari-ale-casei-de-pensii-sectoriale-mapn/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E praospata de ... vreo luna.

      Ștergere
    2. Comunicatul este relevant pt. "inspaimantatii" care nu stiu daca sa faca cerere de actualizare, avand temerea ca le poate scadea pensia. Iar daca nu fac cerere, raman cu dilema ca ... daca le-ar fi crescut pensia. Mai sunt si cei care sustin in fals. ca nu trebuie cerere - desi CPS indica foarte clar Art. 60 (1) - deci trebuie cerere. (Art. 60/2 - cel care zicea "din oficiu", fiind abrogat prin Art. 40 din OUG 57/2015).

      Bun! Deci, pt. actualizare trebuie cerere. In ceea ce priveste temerea de diminuare a vreunei pensii prin actualizare, este falsa. Urmare a faptului ca tot comunicatul CPS, face trimitere la Art. 60 (3) - adica, adica in urma actualizarii pensia ar scadea, atunci nu se mai opereaza actualizarea, ramand in plata pensia indexata.

      Prin urmare, cererea trebuie facuta in conditiile, Art. 60 (1), coroborat cu Art. 60 (3). Cine doreste, desigur!

      Ștergere
    3. Dar pt cei la care a operat cuantumul cel mai avantajos?
      La care se aplică?

      Ștergere
    4. @ R 26500
      Transmite-i si lui Tehnocrat ca art 60 se interpreteaza in felul urmator. *Prima actualizare functie de coeficientii de grad si functie a pensiilor se face prin cerere cu alegerea celor 6 luni raportate la situatia de 01.01 2016 ( practic 2009). Aici se include art 60 (1) (a).
      Dupa ce se va termina recalcularea cu actualizare la 01.01 2016 toti pensionari a caror drepturi s-au deschis anterior aparitie legii vor fi considerati actualizati la cf de grad si functie corepunzator la 01.01 2016.
      Dupa aceasta actualizare urmeaza prima actualizare reală cf majorarilor de functii de grad si functie pentru toti cei carora li s-au emis decizii de pensii in baza L223 Art 60 (1) (b).Adica pentru toti pensionarii in plata (cu exceptia celor care s-au pensionat dupa aplicarea majorarii).
      Aceasta actualizare se va face printr-o procedura separata de metodologia stabilita pentru prima actualizare -recalculare fara a fi necesara cerere in acest sens.
      Aceasta procedura de actualizare ar trebui emisa in momentul de fata pentru ca cei de la CSP sa aiba procedura de actualizare in momentul finalizarii primei actualizari -recalculari (01.01.2016).

      Asa ca după ce vor avea procedura vor fi actualizati toti pensionari.
      În mod sigur nu vor fi actualizati cu maj de 15% doar cei care depun cerere si ceilalti nu. Ar fi o eroare catastrofala si ilogică.

      Ștergere
    5. @ tigri 3 11 august 2017, 22:06. Ce naiba, nici sa citesti nu mai stii? Lucrurile sunt foarte clare. Luna trecuta a fost operata o majorare de SF CU 15%. In baza Art. 60 (1) lit. a), pt. a-ti fi actualizate pensia urmare a celei majorari a SF, cu 15%, TU - ca pensionat inainte de de 01.01.2016, trebuie sa depui o CERERE. Daca NU o depui, PA actualizare. Clar si negru pe alb. Iar directorul CPS, doar ca nu a si desenat.

      Ștergere
    6. Va rog sa-mi spuneti unde scrie in comunicatul CPS ca trebuie cerere. Avand in vedere ca nu reusiti sa cititi legile va trebui sa va citesc eu: - Legea 223/2015, art.60, punctul 4)Procedura de actualizare prevăzută la alin. (1) se stabilește prin ordin comun al conducătorilor instituțiilor din domeniul apărării naționale, ordinii publice și securității naționale, emis în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
      - M 25/2016, Anexa 2, art.1 Actualizarea pensiilor militare de stat prevăzută la art. 60 alin. (1) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare, se realizează de către casele de pensii sectoriale, de regulă din oficiu, pe baza informațiilor din bazele de date proprii, fără a fi emise decizii în acest sens, conform prevederilor din anexa nr. 1 la ordin și prevederilor legale în vigoare la data prevăzută de lege la data actualizării pensiilor.
      Sper ca acum ati inteles ca nu trebuie facuta cerere, iar pentru a fi si mai documentat va anunt ca nu exista marire la pensiile stabilite pana la 01.01.2017.

      Ștergere
    7. @ Guiu Gheorghe 12 august 2017, 22:37. Comunicatul CPS (asta este oficial http://cps.mapn.ro/app/webroot/fileslib/upload/files/Mass-media/COM%20DE%20PRESA%20din%2006.07.2017.pdf) va spune SEC sa faceti ce scrie in Art. 60 (1).

      M25 este o norma de rang inferior ... si care fie vorba intre noi, incalca oarecum prevederile Art. 60 (1) lit. a). Adica in lege zice clar LA CERERE, iar ordinul de ministru zice ca actualizarea se face "de regula" din oficiu.

      Nu uitati faptul ca M25 zice de fapt ca actualizarea se face, DE REGULA, din oficiu. Asta inseamna ca nu este neaparat obligatoriu sa fie din oficiu.

      Iar comunicatul CPS nu pomenste nimic de M25, ci indica SEC legea, mai exat Art. 60 (1) si Art. 60 (3).

      Ștergere
  50. Mai fratioare,ce tot sustii ca trebuie facuta cerere de actualizare? Singurul articol din legea 223 care spune ca trebuie facuta cerere este art. 60 al. 2. Dar acesta a fost abrogat de OUG57/2015.Unde mai scrie ca trebuie facuta cerere de actualizare?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O ... lula. A fost abrogat cum zici TU, Art. 60 (2). DAR ASTA ERA CU ACTUALIZAREA "DIN OFICIU".

      Articolul cu "LA CERERE" este de fapt Art. 60 (1) lit. a). Si asta NU este abrogat, este in vigoare.

      "Art. 60 are următorul conținut: „(1) Cuantumul pensiilor militare de stat SE ACTUALIZEAZA ori de câte ori se majorează solda de grad/salariul gradului profesional și/sau solda de funcție/salariul de funcție al militarilor, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special, în procentele stabilite la art. 29, 30 și 108 și în funcție de vechimea valorificată prin ultima decizie de pensie, astfel:

      a) potrivit gradului militar/profesional avut la data trecerii în rezervă/încetării raporturilor de serviciu și a mediei soldelor de funcție/salariilor de funcție îndeplinite în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate, LA CEREREA persoanelor ale căror drepturi de pensie au fost deschise înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi;"

      AI VAZUT ACUM UNDE SCRIE SI UNDE AI GRESIT? DACA ESTI PENSIONAT INAINTE DE 01.01.2016, ACTUALIZAREA POATE FI EFECTUATA DOAR LA CERERE. IN BAZA ART. 60 (1) LIT. A - IN VIGOARE PANA PE 14 SEPT. 2017.

      Ștergere
    2. Cu tot respectul R-26500...nici eu nu am gasit unde se specifica faptul ca din art. 60 (1), lit.a) NU este abrogat , iar lit.b) a fost abrogat ! Al. (2), (3) si (4) trebuie sa intelegem ca si ele au fost abrogate ? Art VII Punctul 3 din OUG 59/2017 = ,, 3. Articolul 60 se modifică şi va avea următorul cuprins: (....) ,, - personal, il traduc , ca toate aliniatele si literele sunt abrogate !! Mentionez ca nu am cunostinte juridice si am cautat sa analizez logic. Multumesc de intelegere si raspuns

      Ștergere
    3. @ Daniel Craciun 12 august 2017, 10:48.

      1]. Scuze, rectific daca am spus Art. 60 (1) lit. b). NU Art. 60 (1) lit. b) este abrogat. Ci Art. 60 (2) este abrogat - asta era cu ACTUALIZAREA din oficiu. In conditiile OUG 59/2017, Art. 60 din L. 223/2015, DEVINE ABROGAT (idiotii zic de fapt ca este doar modificat, dar de fapt nu a mai ramas decat numerotatea din Art. 60), NUMAI DE LA 15 SEPTEMBRIE 2017. Deci, pana pana pe 15 ESPT. 2017, Art. 60 din L. 223/2015 PRODUCE EFECTE.

      Citeste OUG 59/2017 aici http://legeaz.net/monitorul-oficial-648-2017/oug-59-2017-modificare-completare-acte-normative-pensii-serviciu, vezi Art. X (ultimul): "Art. X. — Prevederile art. VII pct. 3 şi ale art. IX alin. (1) intră în vigoare la data de 15 septembrie 2017".

      Art. VII pct. 3 din OUG 59/2017este asta: "3. Articolul 60 se modifică şi va avea următorul cuprins:

      „Art. 60. — La stabilirea pensiei militare de stat, pensia netă nu poate fi mai mare decât media soldelor/salariilor lunare nete corespunzătoare soldelor/salariilor lunare brute cuprinse în baza de calcul al pensiei."

      Asa cum am stabilit, porcaria de articol Art. VII pct. 3, modifica (de fapt, abroga complet - se vede clar ca din vechiul Art. 60 nu mai ramane nimic decat numerotarea), Art. 60 din L. 223/2015. Dar numai din 15 sept. 2017, pana atunci Art. 60 din L. 223/2015 produce efecte.

      2]. Unde scrie ca Art. 60 (2) este deja abrogat? In Art. 40 din OUG 57/2015, care a modificat deja L. 223/2015. Printre altele, OUG 57/2015 ABROGAND si Art. 60 2)

      OUG 57/2015 este aici https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/legislatie/OUG_57_2015.pdf. A se vedea Art. 40 din OUG 57/2015, Pct. 13 unde scrie " La articolul 60, alineatul (2) se abrogă".

      3]. Prin urmare, la aceasta ora Art. 60 din L. 223/2015 cu modificarile aduse prin Art. 40 din OUG 57/2015, are urmatorul text:

      "Art. 60. -
      (1) Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează ori de câte ori se majorează solda de grad/salariul gradului profesional și/sau solda de funcție/salariul de funcție al militarilor, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special, în procentele stabilite la art. 29, 30 și 108 și în funcție de vechimea valorificată prin ultima decizie de pensie, astfel:
      Puneri în aplicare (1)

      a) potrivit gradului militar/profesional avut la data trecerii în rezervă/încetării raporturilor de serviciu și a mediei soldelor de funcție/salariilor de funcție îndeplinite în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate, la cererea persoanelor ale căror drepturi de pensie au fost deschise înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi;

      b) în funcție de gradul militar/profesional deținut la data trecerii în rezervă/încetării raporturilor de serviciu și media soldelor de funcție/salariilor de funcție deținute în cele 6 luni alese conform prevederilor art. 28 pentru drepturile de pensie deschise în baza prezentei legi.

      (2) ABROGAT PRIN Art. 40 din OUG 57/2015 (in L. 223/2015 IN ORIGINAL zicea "În situația în care, în termen de 6 luni de la data primei majorări, persoanele îndreptățite nu depun cerere în acest sens, actualizarea se face, DIN OFICIU, pe baza mediei soldelor de funcție/salariilor de funcție din ultimele 6 luni de activitate). DECI, ABROGAT, NU MAI EXISTA!

      (3) În anul în care pot fi aplicate atât prevederile art. 59, cât și cele ale alin. (1), se aplică dispozițiile cele mai favorabile.

      (4) Procedura de actualizare prevăzută la alin. (1) se stabilește prin ordin comun al conducătorilor instituțiilor din domeniul apărării naționale, ordinii publice și securității naționale, emis în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi".

      4]. Iar Art. 60 din L. 223/2015, mai este valabil pana pe 15 sept. 2017, asa cum stabileste Art. X (ultimul) din OUG 59/2017.

      Eu zic ca acum le-am pus cap la cap.

      Ștergere
  51. Babe flescaite in varsta de 50-60 ani.Mie personal Ciuca nu-mi inspira incredere.Ma repet.Nu el si-a trimis oamenii in teritoriu sa ne imbrobodeasca ?
    El ca sef al SMG si al doilea dupa ministru trebuia sa iasa de la inceput si sa nu accepte minciunile.
    Voi la 50-60 ani varsta trebuie sa luati cu asalt televiziunile fara sa va milogiti.Nu cred ca daca se trezeau RTV,Antena 3,B1,Realitatea cu 10-20 pensionari la poarta nu va primeau?Cu toate ca sunteti convinsi ca clantareala pe internet nu ajuta cu nimic continuati de parca tata Veta si nea Gheorghe din Cucuietii din Deal ar fi it-isti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Televiziunile NU mai acorda de mult timp, atentie unor astfel de chestiuni. Cand inca era Ponta premier, revolutionarii se bateau cu jandarmii. Si nici o televiziune nu a prezentat nimic, cu exceptia unei care nici macar de stiri nu eeste catalogata.

      Ru dai niste sugestii chiar de ... babe si mosi ... care cred ca rezolvarea este cu televizorul. Mai bine puna mana si cere ridicarea interdictiior de drepturi fundamentale si constitutionale pt. armata.

      Asta este elementul nr. 1 care provoaca frisoane acum - este concret, pragmatic, nu ajuta vaietele la televiziuni. Multi dati sugestii, dar nu ati invatat nici macar cum trebuie sa actionati .. iteligent. Mergi la TV, dar NU mai pomeni de pensii, ci mergi cu cele 15 categorii de interdictii de drepturi fundamentale, introduse in lege, inaintea de adoptarea actualei Constitutii. Abia atunci vei capta atentia, cand romanii vor sesiza ca mai exista cetateni in tara cu statut de evreu in Germania nazista. Este verificata metoda, incearc-o si tu!

      Ștergere
  52. Trebuie procedat astfel ca niciodata un partid politic sa nu mai castige detasat alegerile.Sa-si bata capul cu tot felul de aliante ,procente, voturi sa nu aiba timp sa faca prostii, constienti fiind ca la primul derapaj pierd guvernarea.Asa cazul de fata se cred miezul din dodoasca si fac ce vor muschii lor.Deci voturi rasfirate, imprastiate indiferent de gogoritele lor din programele de guvernare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa este,noi am luptat ca partiduletul de buzunar Tăriceanu să intre în parlament,să facă alianță cu lăutarul dinTr!
      Acum,cei care ați votat,eu și mulți alții,nu,vedeți ce se întâmplă.
      Dar,odată îi vede nașul aia finii.
      Sperăm să învățăm din greșeli.
      Are dreptate Iceparu!

      Ștergere
    2. @Gigi.Total gresit, daca Finuta e cwrwa vede aia a nasului de muuuulte ori!

      Ștergere
    3. Pe naiba, nu trebuie sa mai fim la cheremul politicienilor.Sa infiintam noi un partid se pare ca nu suntem in stare.Hai atunci sa punem gheara pe unul facut gata in care sa putem sa ne impunem interesele.Uite, daca ar merge toti rezervistii din Bucuresti si din toate garnizoanele mari sa-si depuna adeziunile la un partid cum este ALDE de exemplu s-ar trezi conu Tariceanu ca are mai multi membri militari decat civili.Adica sa fim parteneri de guvernare cu Olguta!!!Dar nuuu...noua ne pute cand e vorba de politica!Dar cand ne-o trag imputitii astia din toate pozitiile ne miroase a parfum!Trebuie sa intelegem odata ca nu putem trece garla fara sa ne udam.Hai adminule, fa un experiment la tine in judet, ai notorietate, da un ordin:Rezervisti,ocupati ALDE! sa vedem ce iese...

      Ștergere
    4. @Socru.Dupa o prezentare corecta ,documentata a situatiei rezervistilor trebuie verificata pozitia lui Taricica fata de noi, altfel...UE!

      Ștergere
  53. @Ifrim, corect, sustin. de fapt, escrocii astia din PSD ne-au cam tradat de fiecare data!

    RăspundețiȘtergere
  54. Per ora vi saluto e inviare saluti da Italia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și pt locuitorul abuziv și ironia situației, de pe surorile Caceu nr.12?

      Ștergere
  55. Cu data de 31 iulie am trecut in rezerva, majorarea de 15% a insemnat o crestere a salariului de functie de exat 0 (zero) lei, azi am primit fluturasul de salariu pe care scrie negru pe alb, majorare cf legii 152 de 179 lei, iar solda de functie a ramas tot la 1450 lei, cu alte cuvinte crestere salariala CANCI , si urla turbata dracu' ( LOV ) si alta turbata
    (SECRETARA) ca ne-a marit salariile cu 15% , adica sa inteleg ca pana acum eram asistati sociali si abia acum am ajuns la salariul minim pe economie, in cel mai fericit caz, pentru ca este posibil ca majorarea de 25% din 01.01.2018 sa fie tot pe hartie si eventual tot asistati sociali raman activii. Eu in rezerva , majorare pensie CANCI , si urla turbata dracu' cu sapte guri ca, ce pensie nesimtita am eu si ce indemnizatii simtite au ei si neamul lor de alesi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate ești medic și nu ne spui?!

      Ștergere
    2. Sa intelegem ca sunteti ofiter si aveti pentru luna iulie 2017, o marire a venitului cu 179 lei?

      Ștergere
  56. O întrebare privind cei 15% la SF pt pensionari?
    Pentru cei la care la recalcularea pensiei conform L223 și a operat cuantumul cel mai avantajos, anterior, contează sau nu?
    La care se aplică?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se aplica la cuantumul reiesit prin recalculare-actualizare cf L 223

      Ștergere
    2. Ok, merci!
      Și care rămâne în plată, atunci?.. cel nou, actualizat, sau tot cuantumul avantajos?

      Ștergere
  57. Art. 60
    (1) Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizeaza ori de cate ori se majoreaza solda de grad/salariul gradului profesional si/sau solda de functie/salariul de functie al militarilor, politistilor si functionarilor publici cu statut special, în procentele stabilite la Art. 29, 30 si 108 si în functie de vechimea valorificata prin ultima decizie de pensie, astfel:
    a) potrivit gradului militar/profesional avut la data trecerii în rezerva/încetarii raporturilor de serviciu si a mediei soldelor de functie/salariilor de functie îndeplinite în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate, la cererea persoanelor ale caror drepturi de pensie au fost deschise înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi;
    b) în functie de gradul militar/profesional detinut la data trecerii în rezerva/încetarii raporturilor de serviciu si media soldelor de functie/salariilor de functie detinute în cele 6 luni alese conform prevederilor Art. 28 pentru drepturile de pensie deschise în baza prezentei legi.

    Deci: Daca faci cerere poti alege 6 luni consecutive,din ultimii 5 ani pentru a se calcula media soldelor de functie. Aceasta perioada de 6 luni poate fi oricare, in intervalul de 5 ani, nu musai perioada pentru care ti s-a stabilit pensia, pe care si le-a ales fiecare anul trecut. In cererea respectiva soliciti tu perioada pentru care sa ti se actualizeze pensia( cand ai avut functiile cele mai mari)(vezi pc.a) Daca nu faci cerere, ti se actualizeaza pensia in functie de media soldelor de functie din cele 6 luni pe care le-ai ales anul trecut, deci nu-ti mai da posibilitatea sa alegi alta perioada de 6 luni(vezi pc. b) Chiar daca faci sau nu faci cerere, celelalte elemente salariale iti raman aceleasi, ca in decizie, in aceleasi procente, numai cuantumul functiei poti sa ti-l schimbi,numai in cazul cand faci cerere si iti alegi alta perioada in care ai avut functii mai mari, celelalte elemente vor fi calculate dupa noul cuantum al functiei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. NU! Despre altceva este vorba.

      Pct. a) se refera la cei "ale caror drepturi de pensie au fost deschise înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi" - adica la cei pensionati inainte de 01.01.2016. In cazul lor, trebuie CERERE pt. actualizare.

      Pct. b) se refera la cei cu "drepturile de pensie deschise în baza prezentei legi" - adica pensionati dupa 01.01.2016. Aici actualizarea este obligatorie si se face clar din oficiu.

      Asta este diferenta. Si este explicabila. Pt. cei de la pct. a) pensionati inainte de 01.01.2016 - actualizarea determina, in multe situatii, si pensii diminuate. De aceea legea NU face actualizare din oficiu in cazul lor. In schimb, pt. cei de la pct. b) pensionati dupa 01.01.2016 - nu poate scadea nici o pensie prin actualizare, de aceea actualizarea este obligatorie in cazul lor.

      Ștergere
  58. Pct. a) se refera la cei "ale caror drepturi de pensie au fost deschise înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi" - adica la cei pensionati inainte de 01.01.2016. In cazul lor, trebuie CERERE pt. actualizare.

    Pct. b) se refera la cei cu "drepturile de pensie deschise în baza prezentei legi" - adica pensionati dupa 01.01.2016. Aici actualizarea este obligatorie si se face clar din oficiu.
    De unde ai dedus tu asa ceva? Unde scrie asa ceva? Nu ai dreptate, dar nu vreau sa mai continui pe acest subiect.Legea nu o interpreteaza fiecare cum vrea. Aici nu merge cu < se refera la..> daca nu scrie clar in textul respectiv acest lucru. Unde ai citit ca pct. a si b se refera la ce zici tu ca se refera?

    RăspundețiȘtergere
  59. Voi nu intelegeti ca astia nu dau un sfant daca nu sunt obligati?Pun pariu ca din octombrie legea pensiilor militare va arata ca cea de pe timpul impuscatului iar conditia va fi sa ai vechime efectiva in armata 30 ani.Conditii normale vor avea toti poate cu exceptia aviatorilor,scafandrilor,parasutistilor.Sa vezi atunci durere.O sa regretati amarnic comoditatea de care dati dovada.Sigur vor scadea drastic pensiile .Privind salariile compensatorii,cuantumul cel mai avantajos si cei 20% pentru OMM vor fi un vis foarte indepartat.

    RăspundețiȘtergere
  60. Aveti dreptate. Am citit mai cu atentie cele doua puncte.Insa va intreb: cei ce se incadreaza la pc.a, daca nu fac cerere nu li se mai actualizeaza pensia? Alta intrebare: Daca presupunem prin absurd ca nu se aproba ordonanta LOV si ramane ca inainte, trebuie facuta cerere dupa fiecare marire la activi? Cum ar putea afla toti pensionarii, mai ales cei foarte batrani, neinformati, fara net, sa afle de fiecare data cand se maresc salariile de functie la activi, pentru a face cerere de actualizare? Nu ar putea casa de pensii sa anunte pe toti pensionarii cand au loc aceste mariri? Pensionarii trebuie sa stea permanent cu ochii pe activi,ca altfel raman cu aceeasi pensie? Mi se pare o aberatie si acest lucru mi se pare emanatia unui redus mintal, sa stiu eu cand se maresc salariile, pentru a face cerere de actualizare.

    RăspundețiȘtergere
  61. Iar ați început cu cererile pentru actualizare?
    Citiți domnilor Anexa 2 a Ordinului M25. Nu întelegeți ce inseamnă din oficiu.
    V-a scutit LOV să mai faceți o cerere, dacă asta vă preocupa.

    RăspundețiȘtergere
  62. Radu. Nu sunt ofiter, sunt subof, marirea de 179 lei a fost inclusa in solda de functie care a ramas tot la 1450 lei, deci crestere a soldei de functie 0 lei si pe card majorarea de 15% tot 0 lei.

    RăspundețiȘtergere
  63. Cele mai apropiate alegeri sunt cele prezidentiale.Daca dorim sa dovedim ca suntem o forta trebuie sa cautam un fost militar destept dar destept rau de tot ,sprijinim,ajutam,sponsorizam si-l ungem presedinte.Daca nu reusim cel putin suntem uniti in jurul unui om si facem plan de bataie pt. actiunile viitoare.Fara sa ne amestecam in politica nu vad sanse pt. apararea drepturilor proprii.Dupa campania mediatica antimilitari civilii ne urasc dar lasati ca si inainte pocnea bila in ei de invidie.Nu e de acord Trump, Merkel?Neamestecul in treburile interne mai e valabila?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ifrim asa este dar cu cine?E mai usor sa misti din loc o piatra de moara decat sa pui in miscare pensionari militari.Cu parere de rau dar mai tinerii mei colegi nu se misca decat numai atunci cand le ajunge cutitul la os.Schelacaie si mai ling si mana care-i bate.

      Ștergere
    2. Eu, absolut in fiecare zi ii trimit D.lui Presedinte petitii de rezolvare ale problemelor rezervistilor militari, asigurandu-l de sprijinul nostru acum si in viitor. Dl. Huhu Rezea primeste o parte din aceste petitii si va poate confirma.

      Ștergere
    3. @Cornelius Flavius.Nu stiu de ce dar tare mi,e frica de petitiile tale.Sa te invat o smecherie daca tot zici ca le vede Huhu Rezea atunci trimite,le dupa ce -ti da el OK. bun de tipar.Avem noi supararile noastre dar nici sa,i injuri maneleste ca la usa cortului nu e corect.

      Ștergere
    4. Și le rezolva Huhu? Sau cum?

      Ștergere
    5. Huhu doar taie expresiile gen sa va pocneasca ...oaiele!

      Ștergere
  64. Ce mi-a fost dat să aud!
    Pe Ialomițeanu luând partea militarilor și sistemului de pensii de stat și recunoscând că piticanie aia de Boc a greșit grav când a legiferat contributivitatea!
    Categoric, scopul este politicianist, dar măcar recunoaște public, după 6 ani!
    LOV nu, ea o dă înainte că oaia bearcă!

    RăspundețiȘtergere
  65. Am in fata 12 Decizii, din toate 'ramurile", la multe dintre ele am si media soldelor din cele sase luni, situatia se prezinta astfel:
    -doi agenti principali de politie, pensie rezultata:
    A.6234 , media 4400, sporuri-115% +indemnizatie de c-da si solda de merit;
    B.6411, media 4650, sporuri-122% idem
    -MAI ofiter superior, judet 12.200,media 8300, sporuri si alte smechereli,135%
    -MAI ofiter circulatie municipiu 9600, media 7400, sporuri etc -130%
    -comandor ,pilot militar,9300, media 8100 cu norma de hrana +1200, sporuri 80%
    -MM tehnic de bord(navigant,aviatie) 6200, media 4500+1200 norma de hrana
    etc, nu am de la alte arme , dar majoritatea au cam sarit de 100%, nu cat se minte la TV dar ,oricum ne bat la fund pe cei iesiti inainte de 1999, care avem pensii sub 4500 la piloti militari si sub 3500 la MM

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Viorel,
      Tu compari circulația rutieră cu zborul?...sau cu agentul special MI-5, de comună?

      Ștergere
    2. Inclin sa cred ca cei mai batrani, pensionati inainte de 2010 nu prea mai au ce comenta...cuantumurile vehiculate sunt ametitoare...si sunt omologii nostri! Stau si ma intreb, ce va fi peste 5 ani in conditiile impuse de decidenti azi?

      Ștergere
    3. Ce treaba are norma de hrana in decizia de pensionare???

      Ștergere
    4. @tigri2.Din ce prezinti d-ta eu inteleg ca am fost decuplati de soldele activilor din cauza sporurilor colosale ale MAIistilor,ca noi militarii n-avem d'astea!

      Ștergere
    5. Afirmativ.....dar nu MAI, ci poliție doar!

      Ștergere
    6. Păi dacă în cutiile postale ala primului ministru ,ale guvernantilor si parlamentarilor ajung mesaje de genul acesta de ce sa ne mai mirăm ca acestia spun ce spun . Si de la ei preia apoi ca informatie de senzatie toata mass media.
      Nu va supărati dar în stilul asta ”filmul cu tolomaci nedocumentati ”promovat în toate mediile va continua cu mult ,mult succes.
      Să vedeti câti și dintre militari pun botul la niste astfel de idiotenii aruncate pe piata.
      Eu înca nu am vazut sau auzit de decizie de pensie cu norma de hrana inclusa si nici nu cred ca cei de la CSP au luat-o razna.
      Sporuri intr-adevar pot fi la acest nivel (rezultat al luptei sindicalistului Coarna !!!!!) dar norma de hrana inclusa in baza de calcul sigur nu veti gasi.
      Înteleg ca unii sa-și exprime indignarea pentru nedreptatile la care este supus insa de acolo pâna la a arunca pe piata decizii cu norme de hrana incluse denota multa imaginatie ...............fantomatică.

      Ștergere
    7. Exclus treabă cu norma de hrană pe L223…!
      Poate pe altă lege?...tot nu prea cred, poate este mascată sub alta denumire, gen alocație de sprijin nutritiv..., zic și eu, o bâzdâganie, ceva ... nu oricum!

      Ștergere
  66. Radu, absolut niciuna, nu se ia in calcul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Face parte din multitudinea de minciuni vehiculate pt secreți iluzorie!
      Cu cat spui mai multe și girezi cu funcția pe care o ocupi, kiar vremelnică, cu atât vor fi destui care sa creadă și să jure că așa-i, că l-au auzit pe Premier la TV!
      Ce guvern impostor avem și vom mai avea!

      Ștergere
    2. Corect, tocmai de aceea am comentat!

      Ștergere
  67. tigri2, "MAI ofiter superior, judet 12.200,media 8300, sporuri si alte smechereli,135%"???!!!!. Oare așa este, 12200 lei, nu cred, dar sa facem calculul:
    1. Media soldelor brute pe cele 6 luni consecutive 8300 lei;
    2. 85% din 8300 = 7055lei;
    3. Presupunem ca are OMM la maxim 20%. 20% din 7055 = 1411 lei;
    4. Rezulta pensia bruta 7055 + 1411 = 8466 lei;
    5. Presupunem ca a trecut in rezerva in 2016. Majorare 5% din 8466 = 423 lei;
    6. Pensie bruta majorată 2016, 8466 + 423 = 8889 lei;
    7. Majorare 2017 5,25% din 8889 = 467 lei;
    8. Pensie bruta majorată 2017, 8889 + 467 = 9356 lei;
    9. Pensie neta 2017 impozitate cu 16% = 8179 lei.
    La maxim vechimea, la maxim OMM, cele doua majorări, de unde 12200?????!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate pe altă lege...IGAV este operator aerian și pentru elicopterele SMURD!.... Mai știi, câte nebunii de pot face!?

      Ștergere
    2. La media celor 6 luni se mai adauga 10% ,cresterea din dec.2015, si 7-8% contributia indviduala.

      Ștergere
    3. trofin, tigri 2 spune ca are in fata 12 Decizii, de unde a dat "exemplele" respective, deci daca ne uitam atent in anexa la decizia de pensie, vom vedea ca media soldelor brute este înscrisă in ultima rubrica din tabel, iar daca ne uitam si mai atent, binenteles tot in tabel, vom vedea ca actualizarea, majorarea cu 10% si compensarea CAS, sunt deja operate(aplicate) pana la calculul mediei soldei lunare brute, deci nu se mai adauga nimic.

      Ștergere
  68. T 2, cu soldele medii prezentate,de fapt Media soldelor lunare brute realizate la functia de baza actualizata, nu se ajunge la acele pensii brute. Calculul facut de F.R.este foarte corect !
    Poate ne prezinti prima pagina a acestei Decizii..!

    RăspundețiȘtergere
  69. pai ce facem cu cei care au calculul recalculat la veniturile din 1987?aloooo dlrgeneral ciuca

    RăspundețiȘtergere
  70. Unui coleg care tot înjură pe alte bloguri, dar nu are 2 vorbe legate la el!

    Cezar,
    Uite că te bag in seamă ...
    14,5/BZT merită toți trădătorii, indiferent de epocă!
    Tu ar trebui să-ți pui întrebarea cine mi-a trimis acel link ce te poziționează în top!
    Eu îl pot posta de f multe ori, dar problema este că acele asociații te cam caută sub titlul unui film cunoscut: "Știu ce-ai făcut astă vară!"... sau "în acea iarnă", mai știi?

    PS-dacă ai limbrici și te mănâncă, spune direct și îți primești ce cauți, Petrohaci!...sau Padinohaci!
    Alege tu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Telefonul mahalagioacei de Andreea Cretulescu este : 0724550545. I-am transmis un mesaj de sa ii fie de bine.

      Ștergere
  71. Văd,că ați început iar cu calcule,dar nimeni nu spune cum s-a ajuns la aceste sume.

    Cei care au ieșit la pensie începând cu 01 01 2016,au avut "posibilitatea"să-și,rotunjească veniturile în ultimele 6 luni și de 2-3 ori.
    Unii,au trecut pe alte funcții,si-au introdus salarii de excelență,de merit,ore de noapte,sâmbete,duminici,sărbători legale,ore lucrate peste program,etc.ajungând să aibă sporuri de peste 130-160%.
    Cei care au ieșit pe legea "piticului porno",adică pe legea 263/3010,nu au avut această posibilitate să-și mărească veniturile,fiind calculați la contribuție,iar la recalculare,fiind în aceeași situație ca cel din 2016,a ieșit cu 50-70% mai puțin.
    Nu mai vorbesc de cei care au ieșit la pensie în alte perioade,până în 2000,sau până în 2009.
    Cei care au avut posibilitatea ca în ultima lună,cum era prevăzut în Legea veche,sau acum care au ieșit cu actuala lege,cu cele 6 luni alese,îsi pot rotuji spororile și cu 130-160%.
    Asta a spus Tudose,într-un interviu recent,informat greșit de consilieri,că militarii,politiștii ies cu pensii mai mari ca cei di activitate,130,140%.A vrut să zică de sporuri
    Dacă vor să facă dreptate,aici trebuie să vadă.Ce Solde/sal.au avut cei în cauză,anterior ieșirii la pensie,comparat cu cele 6 luni din care au stat la baza constituirii Bazei de Calcul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ia în calcul că majoritatea gradelor mari, mai ales MAI au predat ore pe la AP și Școli subofițeri, Centre de perfecționare!...posibil sa fi introdus și aceste venituri în calcul?
      Asta este...unii au putut...

      Ștergere
    2. @ Mares
      art 28 modificat cu OG 57 nu permite ce spui.
      Este vorba de sporurile obtinute de Coarna si neafectate de art 40 din OG 57.
      Ca atare baza lor de calcul la g-uri este mult mai bogata pentru cei pensionati după obtinerea prin ordonante si legi a acestor sporuri .

      Ștergere
  72. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  73. Mint ca niste porci.Nu ar fi putut avea pensii atat de mari daca nu aveau salarii pe masura?Cine le-a dat salarii atat de mari?Luati declaratiile de avere ale diferitilor ofiteri din structurile de comanda din MApN si veti observa ca sunt modeste.Cei cu salarii mari nu au prestat in MApN ci pe langa politic si in structurile de justitie.Pretextul de inghetare al pensiilor este ceva porcesc si pentru asta LOV si Tutuianu ar trebui luati de galci.

    RăspundețiȘtergere
  74. Sa nu uitam ca la un moment dat tapul expresedintele Emil Constantinescu a afirmat ca a fost invins de servicii.PSD degeaba incearca sa scape de garda veche deoarece garda noua trebuie sa se afirme si ea, daca Dumbrava a avut un aliniament in campul tactic recomand SRI ului lupta pe aliniamente intermediare(adica mai multe)cu accent si pe justificarea averilor trecute pe la rude afini etc.Ce parere aveti de mitinguri de sustinere in fata DNA pt. celeritate,dar de plangeri penale impotriva lu' Cretuleasca, morsa atotstiutoare,rares bogdan,octavian tudor, etc.pt. denigrarea imaginii armatei romane prin prezentarea de stiri trunchiate, manipulatorii, ce au ca finalitate slabirea cap. de ap. a tarii,?Noi mai vechi ori mai recenti ne-am facut datoria fata de tara dar acum tara se cam codeste la respectarea contractului cand am fost momit sa acced in sistem(recunoasterea la pensie a privatiunilor statutare),nu avem averi de justificat(garantez pt. militari dar pt. f.p.s.s. ba)nu suntem criminali in serie,violatori,nu mancam prunci la micul dejun nu avem a ne teme n-au ce sa ne faca, eventual sa ne dea epiderma-napoi ca-nainte vine singura!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Astazi pe la Guita TV o umflata care se lauda cu stiri bomba facea comparatie intr-un militar si un profesor.Ar trebui intrebata daca cunoaste cazuri cand pixul i-a explodat in mina unui profesor?

      Ștergere
  75. EU cred ca tare s-ar bucura DNA ,daca ati face cateva plangeri pentru linsajul mediac atat de RTV cat si de ANTENA 3 , ati mai revigora putin motivele sa se razbune si ei pentru ca au bagat nau prin dosarele lor , asa ca nu mai stai pe ganduri , asociati-va si trantiti-le cateva plangeri , suuces

    RăspundețiȘtergere
  76. In octombrie vom asista la o noua reeditare a legii pensiilor militare.Cei mai buni 5 ani din ultimii 10.65% la 30 ani vechime efectiva.Peste 30 ani cate 2% pentru fiecare an ce trece de 30.La vechime sub 30 ani se scade.Contributia la pensia suplimentara se adauga. OMM se anuleaza.Cam despre asta se vorbeste in piata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Astia si-au propus sa initieze un razboi civil dar nu se intreaba cu cine vor aresta militarii,politistii,jandarmii si fpss!

      Ștergere
    2. "Piata"...de ce nu a prezis corect continutul ultimei magarii, cu OUG de modificare a pensiilor de serviciu si militare?!

      Ștergere
  77. De la mos alecu ...
    Multe discutii , inclusiv "justificarea" prezentata de curvernanti , pe tema "intangibilitatii" pensiilor de serviciu ale magistratilor !

    Ca_cum_ca Curtea Constitutionala a emis o hotarire (cu ocazia contributivizarii pensiilor de serviciu din 2010) prin care stabileste ca numai pensiile bazate pe contributivitate sint "intangibile" ... marimea/existenta celorlalte pensii (necontributive) fiind la latitudinea guvernantilor ...
    Foarte bine ! Atunci de ce toate celelate pensii de serviciu (si de stat) au fost contributivizate in 2010 ... numai ale magistratilor nu ?!?
    Si , daca numai pensiile contributive sint "intangibile" , de ce partea "necontributiva" a pensiilor magistratilor n-a fost "la latitudinea" guvernantilor ... Adica sa fi ramas numai cu partea contributiva ("intangibila") din pensie ... cealalta parte sa fi fost redusa conform "vointei" guvernantilor !

    Daca acea decizie a CCR este invocata si acum ... de ce numai pensiile de serviciu ale magistratilor se "supun" ei , iar celelate pensii de serviciu (de stat) nu se supun ??
    Si , iarasi , de ce nu se aplica "intangibilitatea" la tot ceea ce depaseste partea contributiva a tuturor pensiilor de serviciu (si prin oug 59/2017) ???
    **************************
    Deci , din acea decizie a CCR , partea necontributiva a pensiilor de serviciu (si de stat) , este "la latitudinea" guvernului daca sa fie (si in ce cuantum) acordate ...
    Prin similaritate ... salariile sint la latitudinea guvernului (in cazul de fata) ... El poate hotari (discretionar asa cum insinueaza acea hotarire a CCR ???) daca si in ce cuantum le acorda !
    Atunci de ce instantele de judecata (reprezentantii paminteni ai dumnezeiestii CCR) hotarasc (si se pun in aplicare) restituiri de diferente de salarii in situatii in care , prin legislatii ulterioare , guvernul hotaraste micsorarea unor salarii (sau neacordarea unor majorari ulterioare) ?
    Daca salariile (similarele pensiilor necontributive) sint la latitudinea "bunavointei" guvernului , de ce acesta (guvernul) nu poate dispune marimea acestora (ca in cazul pensiilor necontributive) ... si este urgent stopat de justitie ???
    *************************
    In concluzie : pensia contributiva (partea contributiva a pensiei de serviciu) este "intangibila" ... conform acelei hotariri a CCR ; foarte bine ... acea parte a pensiilor de serviciu a magistratilor nu se modifica : se modifica (se elimina , se "stopeaza" cresterea) numai partea necontributiva a tuturor pensiilor de serviciu (inclusiv a pensiilor de serviciu ale magistratilor) !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scrie mult, dar spune lucruri deja stiute!
      Un raspuns pe scurt...

      https://www.dcnews.ro/mobile/pensii-magistra-i-mircea-badea-catre-cei-tacu-i-i-neinteresa-i-hai-sictir_554248.html

      Ștergere
  78. @ Cornelius
    Ai făcut de rahat rezerviștii armatei române și in media și la parlament și la guvern, ce mai contează președinția. Daca toți cei cărora le trimiți porcăriile alea, pe care tu le crezi capodopere jurnalistice, confundă militarii armatei romane cu un plutonier paranoic, trecut accidental prin armata, e de jale. Dar dacă ”Dl Huhu Rezea” te susține și te manageriază e OK. El e mai mult PSD-ist decât militar așa că ești potrivit pentru scopurile lui. Când o să ajungi sa ai pensia în plată egală cu cea recalculată poate o să înțelegi că ți-ai făcut-o cu mâna ta și că atât meriți. Că i-ai compromis și pe ceilalți militari pentru tine oricum nu contează, vina e a lor pentru ca te-au băgat in seamă, te-au tolerat și te-au încurajat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ai cu cine! Sunt câțiva care-l încurajează, Cezar-89 este unul din ei!

      Ștergere
    2. Fiecare lupta pentru dreptul sau asa cum vrea si cum considera ca este mai bine. Eu nu sunt nici domnisoara de pension si nici carpa de sters a cuiva. Cu cat se tace si se aleg cele mai alese cuvinte, fata de niste ordinari cu studii la particular, sau cu diplome obtinute in genunchi la prohab, cu ata esecul este mai mare! Un par ar fi fost mult mai sensibilizant si convingator! S-a dus vremea respectului si a decentei, cu astia nu mai merge decat pe stilul vulg si ofensiv! Si crede, omule, definitiv asta!

      Ștergere
    3. Dar, tu, de fapt ce vrei? Ce nedreptate ți s-ar făcut?
      Nu-ți dai seama că dacă bagă ăștia limita de 29 ani, efectivi, treci pe indemnizație socială, că țiganii?

      Ștergere
  79. Adevarul este ca ne-au tras-o.Trebuie sa cautam procedee si mijloace sa nu le ramanem datori.

    RăspundețiȘtergere
  80. Un electorat care legiferează prin vot impostori, trădători, analfabeți politic, hoți, antinaționali nu este un electorat inocent ci COMPLICE, fapt ce îngreunează ecuațiile sociale, ducandu-le spre soluții imposibile!
    Un stat care își diluează, deliberat sau nu, forța calificată destinată tocmai apărării lui, precum și rezerva mai are un singur pas până la grozăviile lui Nero!
    Acum eu ce să zic la toată grozăvia asta? Sentimentul meu, dat prin receptorii personali, este că ne îndreptăm, pas cu pas, spre destructurarea statului, la nivel de principii și acțiuni!
    Este tragic!

    PS- îmi place nespus de ministru C. Dan, ce vrea să-i ajute pe polițiști să treacă strada, kiar dacă ei nu vor!
    În sensul...nu lua 100$ acum, căci există posibilitatea să iei 150$, în 2022! Alooo, doamnă, macar te auzi ce spui?

    RăspundețiȘtergere
  81. Chiar daca au candidat ursul din padure presedintele musai de la opozitie.Va dati seama ce face partidul mamut avand si presedintia? Numai boacane.

    RăspundețiȘtergere
  82. O parte a presei începe să deskidă cel puțin un oki...

    http://m.adevarul.ro/locale/sibiu/la-varsta-bani-ies-pensie-militarii-statelor-membre-nato-1_5992dd0a5ab6550cb802bb42/index.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Postacii-formatori de opinie au bagat deja comentarii negative si la articolul asta, bineinteles aruncand cu noroi in Dogaru! Astia fiind coordonati la comanda pe un subiect, comenteaza pe toate articolele din mass media!

      Ștergere
  83. Cred ca formularea din Juramantul Militar trebuie schimbata,nu mai este de actualitate, privatizarea s,a cam terminat deci totul e proprietate privata,si sa-mi dau viata pentru poporul care ma uraste nu e corcodanta!Daca totul se rezuma la bani,afaceri ,Jur sa apar tara in calitate de mercenar, contra cost e mai aproape de adevar.De gogoritele psihologice cu inaintasii,glie, vatra,strabuni m-am vindecat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dar cu ogorul sfânt al patriei, îngrășat cu oasele străbunilor, vândut acum de guvern, prin lege, străinilor?
      Nu ne vindem țara!
      Nu vrem bani, nu vrem valută, P. Roman să ..ne tundă! 😂
      Când îl văd la TV pe maimuțoiul ăsta, vopsit și în espadrile, fara ciorapi, că puștanii, îmi vine să borăsc instant!

      Ștergere
  84. inca un punct de vedere:

    http://adevarul.ro/news/politica/pensiile-militarilor-miza-ascunsa-dependenta-tip-mafiot-intresubordonati-sefi-1_5981f4765ab6550cb8b16944/index.html

    RăspundețiȘtergere
  85. Am concluzionat ca strategia noului partener strategic e gresita deoarece sub parteneriatul sau suport a doua rectificare negativa la cosul de subzistenta iar el se face ca ploua sau chiar el a dat ordinul,pe cand partenerul anterior nu mi-a facut cheie la drepturi ori nu stiu eu.Rog cititorii pensionati mai antart sa confirme (infirme) daca pe timpul tratatului de la Varsovia s,au taiat pensiile militare de stat.Nu ca spun dar vreau sa zic ca pt. mine un partener bun e ala care nu ma prosteste!

    RăspundețiȘtergere
  86. D-lui cam Tibi Frățilă,
    Eliberat de ordinele, mai mult politice, te așteptăm cu expertiză, pt că războiului nu e pierdut, ... aparent, doar o bătălie și aceea indecisa!

    http://m.mediafax.ro/politic/contraamiralul-de-flotila-tiberiu-fratila-trecut-in-rezerva-pensia-mea-echivaleaza-cu-salariul-secretarului-primariei-alexandria-16698197

    RăspundețiȘtergere
  87. Mares-uiti sau la vremea respectiva nu te interesa.Fratila care un timp a fost purtator de vorbe pe la Oprea nici nu stii ce rau a facut celor 26500.Un pupator in fund .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu uit nimic...dar tu nu știi kiar nimic!
      Purtătorul de cuvânt exprimă public pdv al conducerii nu al lui! Așa este oriunde in lumea asta, numai că tu nu ai prins așa ceva și crezi altfel!
      Cumva tu făceai opinie separată de Cdt tau?

      Ștergere
  88. 10 000 de lei este o pensie frumoasa !
    Dar ce facem cu cel iesit la pensie de pe aceeasi functie in anii '90 si cu pensie poate la jumatate..?!

    RăspundețiȘtergere
  89. am fost azi si am depus la CPS o cerere prin care solicit actualizarea pensiei...cu mine impreuna au mai depus inca 5 ... as posta modelul de cerere dar nu vad cum. ..

    RăspundețiȘtergere
  90. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  91. Guvernantii actuali ori sunt prosti ori fac pe prostii.Au reusit performanta de a-si pune in cap toata lumea.
    Astia traiesc intr-o lume a lor iar stiristele astea de pe la Guita TV,A3,B1 sunt in plopul cel mai mare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta sa o crezi tu!
      Știu f bine ce fac și o fac profesionist, dar interesul lor nu concordă cu al tău!
      Când se va suprapune vei vedea o altă abordare!
      Dar, Când se va suprapune! Acum,Nu, căci interesele sunt altele, dacă nu kiar Opuse!

      Ștergere
    2. Cum Ceaușescu a fost împins,consiliat de către nu stiu cine și cu "ajutorul"lui Leana,să ia acele măsuri draconice,aș putea spune,cam din 1985,ducând în final la deznodământul din decembrie,așa și ăștia de la putere de acum,cineva îi împinge la autodistrugere.
      O fac cu bună stință.Nu uitați,șobolanul de TR.este încolțit,i s-a mai făcut un dosar penal,în total are 4.Unii spun că ar fi fabricate.Așa să fie oare?
      Să nu uităm și de originea politică a acestuia!
      Aș spune să nu se bazeze prea mult pe 5 mil.și pe cei 2 mil de asistați,cum de fapt se bazează!
      Dracul cu coarne este lângă voi,îl știți,îl vedeți zi de zi,vă îndeamnă la rele,dar,vă faceți că nu-l vedeți,sau cineva îl acceptă tacit!

      Ștergere
  92. Lamentarile, comentariile sau observatiile publice ale unora care ies la pensie acum cu niste cuantumuri duble sau triple fata de omologii lor pensionati de 5, 10, 20 de ani, sunt cel putin ipocrite, ca sa nu spun nesimtite. Ce au facut, cat au fost in activitate, pentru a nu se ajunge in aceasta situatie? Ce merite deosebite au avut Fratila, Danila si multi altii, pentru a ajunge la gradele si functiile de pe care au trecut in rezerva? Au tacut si au slugarit obedient, pentru a-si satisface pilele care i-au avansat fulminant. Stie cineva ce au facut acestia pentru binele Armatei, ceva care sa justifice pozitiile in care au ajuns? Ca si Ciuca," dupa razboi.......". Nu am frustrari, am o pensie foarte buna, sunt sanatos si fizic si psihic, dar ma infurie la maxim parvenitismul, ipocrizia si meschinaria acestor creaturi care au trecut prin armata ca gasca prin apa. Mi-e sila de ei si de vorbaria lor goala.

    RăspundețiȘtergere
  93. Presa în delir…
    http://www.tion.ro/topul-salariilor-sefilor-politiei-locale-timisoara-cat-castiga-si-sefii-de-servicii-si-birouri/1883999

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul! Rugam a nu lua in seama comentariile unor useri precum Cezar sau Adrian (Bontas), intrucat au probleme grave la mansarda!